Fra form til Text fil
Fra : Kenneth Nicholas Jør~

Dato : 28-11-01 15:18

Jeg har siddet flere dage nu og forsøgt at finde ud af hvordan jeg via en
form laver en fil på min web-server
med navn efter mit valg feks. dato 28112001. ( den må ikke hede .txt til
sidst men kun . )
og andre ting fra formen skal så ligges ind i en genereret HTML kode....

Nogle der har links til en tutuel med dette eller ligger inde med noget kode
allerede lavet...???
Håber på hjælp, da jeg er gået lidt kold i denne ellers enkle ting

( PS... det skal være til PHP, da jeg har haft det til ASP.. men nu er gået
mere eller mindre over til PHP )

På forhånd Tak!
Kenneth

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 29-11-01 10:27

> Jeg har siddet flere dage nu og forsøgt at finde ud af hvordan jeg via
en
> form laver en fil på min web-server

1) Lav en HTML/PHP-fil med formen:
http://hotwired.lycos.com/webmonkey/99/30/index4a.html

2) Lav en PHP-fil der modtager tekst+filnavn og skriver den til en fil:

Check at filen ikke ender på .txt:
if(eregi("\.txt$", $filnavn))
// fejl
else
// forsæt

Husk også at tjekke at den ikke indeholder "/" da folk så kan skrive i
vilkårlige biblioteker - ikke lige det du ønsker!

Derefter er det bare at gemme filen:

Åbn: http://dk.php.net/manual/en/function.fopen.php

Skriv: http://dk.php.net/manual/en/function.fwrite.php

Luk filen: http://dk.php.net/manual/en/function.fclose.php

Det kan dog kun lade sig gøre hvis PHP har rettigheder til at oprette &
skrive filer, på Windows har du som regel altid de rettigheder mens du
på Unix som regel ikke har før du selv giver PHP de rettigheder.

Der bliver i øvrigt mere besværligt af at PHP-koderne har valgt at slå
MAGIC_QUOTES til som standard, så tegn der er "farlige" for SQL (', \
osv) bliver "escaped" med backslashes.

Du kan enten slå MAGIC_QUOTES fra eller køre inputtet igennem
http://dk.php.net/manual/en/function.stripslashes.php
inden du gemmer det.

> Nogle der har links til en tutuel med dette eller ligger inde med
> noget kode allerede lavet...???

Programmér det selv - det er det eneste du lærer noget af!!!

Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Kenneth Nicholas Jør~

Dato : 30-11-01 04:19

Takker jeg fandt min fejl

og tak for linkne de gav mig nogle andre ide´er