Andet multimedie
bentjuul 3670
billeder
Fra : Ulla

Dato : 28-11-01 14:29

Hej!

Ved ikke om det her er det rigtige
sted at spørge, men alle min foto
og jpg billeder har skiftet icon.
Jeg plejede altid at kunne åbne
dem med internet explore, men nu vil de
ikke åbnes. Iconen er med en windows flag.

Taksom for om nogen vil fortælle mig
hvordan jeg skal få det tilbage som det
var forhen.

Mvh Ulla Nielsen

Fra : Madsen

Dato : 28-11-01 16:05

"Ulla" <ulinden@worldonline.dk> skrev:

> [...]
> Jeg plejede altid at kunne åbne
> dem med internet explore, men nu vil de
> ikke åbnes. Iconen er med en windows flag.

Hej Ulla,

Klik evt. på følgende link:

Samme fremgangsmåde burde virke hos dig, lige bortset
fra at det så er Internet Explorer du skal vælge på listen
og at det skal være den filtype du vil have ændret du skal
markere, højreklikke på, 'Åbn med...' osv.

Madsen.

Fra : Ulla

Dato : 28-11-01 16:57

"> Hej Ulla,

> [...]
> og at det skal være den filtype du vil have ændret du skal
> markere, højreklikke på, 'Åbn med...' osv.

Tak for svar , har lavet dem så de åbnes med paint.
Men kan du fortælle mig hvordan jeg får de oprindelige
iconer? Nu er det paints iconer, men ville gerne ha
at de viser jpg og bmp iconer.

Mvh Ulla

Fra : Madsen

Dato : 28-11-01 17:12

> [...]

> Men kan du fortælle mig hvordan jeg får de oprindelige
> iconer? Nu er det paints iconer, men ville gerne ha

Prøv i en tilfældig mappe at gå op i Funktioner > Mappe-
indstillinger > Filtyper og find så henholdsvis *.jpg og *.bmp.
Et eller andet sted derinde har du mulighed for at skifte
ikonet for disse filtyper.

Det er nok også en god idé at genstarte bagefter.

Madsen.

Fra : emj

Dato : 28-11-01 22:55

Ulla skrev i <9u31fj$ln2$1@sunsite.dk>:

> Nu er det paints iconer, men ville gerne ha
>at de viser jpg og bmp iconer.

De viser de ikoner, som det program, du har associeret dem med bruger.
Bmp og Jpg har ikke selv nogle ikoner.

Hilsen emj

Fra : Madsen

Dato : 28-11-01 23:08

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev:

> De viser de ikoner, som det program, du har associeret dem med bruger.
> Bmp og Jpg har ikke selv nogle ikoner.

Det har du jo egentlig ret i...

Madsen.

Fra : Ammitz

Dato : 28-11-01 19:37

"Ulla" skrev d. 28-11-01 14:29 dette indlæg :
> [...]
> Jeg plejede altid at kunne åbne
> dem med internet explore, men nu vil de
> ikke åbnes. Iconen er med en windows flag.

HEJ ULLA! -
Jeg synes du skal forsøge at gå i stifinder > Vis > Mappeindstillinger >
Filtyper.
Så klikker du dig stille og roligt ned igennem rækken af disse.
På et tidspunkt rammer du den, der har et filtypenavn som hedder JPG.
Du går i rediger hvor du kan bede den lukke disse filer op i et ønsket
program.
Du går i gennemse, - og da du ønsker at den skal lukke op i explore, -
finder du hvor dette programs exe-fil ligger. Den ligger et sted under
programmer > ???? jeg ved ikke lige hvor hos dig. Men led efter den.
Du vælger så denne, - og dione filer bliver fremover åbnet med explore -
igen!
Går du i stå undervejs, så spørg exact. når du når et problem.

Hilsen fra
Ammitz

http://www.kandu.dk/