Hva' f..... er der galt???
Fra : Per Madsen

Dato : 28-11-01 00:20

Et lille men meget irriterende problem:
Når jeg starter maskinen, dukker skrivebordet godt nok op, men så går
der små 15 sekunder, hvor alt er som lammet,- undtagen musen. Jeg kan
klikke alt det jeg vil uden resultat. Efter de der 15 sekunder kommer
Mac til sigselv, og "halser" for at udføre de komandoer jeg er kommet
med (åbne hd'en, en fil eller lign.).
Jeg har: genopbygget skrivebordet, lagt ny directory med DiskWarrior,
kørt TechToolPro 3.05, smidt Finder prefs ud, zappet pram'en, ryddet op
i udvidelser og prefs generelt,,- ja jeg har sågar defragmenteret hd'en.

Nu må I hjælpe hvis I kan ) Kan (det kan det sikkert) være en
udv.konflikt, eller er det bare fordi den "lige" skal kommunikere med de
tilsluttede enheder. Nogen idéer

Speks: iMac 333 mHz,MacOS 9.2.1 DK, 160 mb ram, virtuel hukommelse slået
til (36 mb,- har hørt det skulle være en god idé m. VM slået til), 6 gb
hd (1 gb ledig), ekstern (doh) Iomega-brænder, Logitech wheelmouse usb,
Canon skanner/printer usb, adsl 384 kbpm, filesharing slået til.

Mvh.

Per

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-11-01 00:25

Per Madsen <dsl52828@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> hd (1 gb ledig), ekstern (doh) Iomega-brænder, Logitech wheelmouse usb,
> Canon skanner/printer usb, adsl 384 kbpm, filesharing slået til.

Jeg har sagt at du skal holde igen med de Albani - sluk nu for den
maskine og gå i seng !

Godnat )))))))))

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-11-01 04:14

Hej Jesper

'Slaven' eller julebrygget -)))))))))

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Jeg har sagt at du skal holde igen med de Albani - sluk nu for den
> maskine og gå i seng !
>
> Godnat )))))))))

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Per Madsen

Dato : 28-11-01 15:21

> Jeg har sagt at du skal holde igen med de Albani - sluk nu for den
> maskine og gå i seng !
>
> Godnat )))))))))

Dem har jeg også prøvet at skære ned på,- det hjalp heller ikke. Den er
stadig lang tid om at reagere efter start-up, - mac'en altså

Fra : tom dissing

Dato : 28-11-01 15:33

Jeg har ikke fulgt med, men jeg synes at jeg har oplevet lignende
problemer..
Maskinen kan være ude og lede efter netværket !?
Hvis det er tilfældet, og den ikke finder det, så tager det meget lang tid
før den starter. Her skal du blot smide apple share prefs ud, og et par
andre apple talk indstillinger.. ( det virker som regel for mig.. Der
forøvrigt ikke længere kører appletalkt.. Men derimod TCP/IP, der er en
langt hurtigere protocol )
TOM

On 28/11/01 15:21, in article
1f3l90t.geyb131cyqpwuN%dsl52828@vip.cybercity.dk, "Per Madsen"

Fra : J. C. Voss

Dato : 28-11-01 03:41

Per Madsen <dsl52828@vip.cybercity.dk> wrote:

> Nu må I hjælpe hvis I kan ) Kan (det kan det sikkert) være en
> udv.konflikt, eller er det bare fordi den "lige" skal kommunikere med de
> tilsluttede enheder. Nogen idéer

Havde det samme problem, og det viste sig det var fordi jeg i min
apple-menu havde et hav af henvisninger til mapper med mange
undermapper. Grunden til at den hænger er, at den ved hver opstart skal
opbygge mappernes hierarkier, så de ter sig rigtigt når man navigerer
dem med via apple-menuen.

Min løsning er, at slå apple-menuvalg fra [den der gør at man kan få
adgang til undermapper der ligger i apple-menuen] samt, at installere
FinderPop <http://www.finderpop.com/>, donere 5$ til Turly så kan kan få
sig en øl [hvilket er frivilligt, Finderpop er pintware], og ellers bare
nyde, at der ikke længere er pause ved opstart.

Det kan varmt anbefales, den findes endda på dansk.

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
<http://verture.subnet.dk/blog/> | My address is *not* .ugyldig |

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-11-01 04:12

Hej Per

Per Madsen wrote:

> [...]
> klikke alt det jeg vil uden resultat. Efter de der 15 sekunder kommer
> Mac til sigselv, og "halser" for at udføre de komandoer jeg er kommet

Har du noget netværk på? - Har du defineret noget i 'Brugerkreds'?

Min G3/233DT/384mb RAM/OS9.2.1US opfører sig på nøjagtig samme måde med
'Brugerkreds'/'Users&Groups' med adgangskode defineret. Det virker som om
den søger efter mulige brugerprofiler, før den aktiveres fudlt ud.

> Jeg har: genopbygget skrivebordet, lagt ny directory med DiskWarrior,
> kørt TechToolPro 3.05, smidt Finder prefs ud, zappet pram'en, ryddet op
> i udvidelser og prefs generelt,,- ja jeg har sågar defragmenteret hd'en.

Har du TTP installeret eller kører du den blot fra CD? - Hvis du har
techTool installeret vil den oprette en usynlig databasefil, der bare
vokser og vokser. Den burde godt nok slette den igen efter en vis periode,
men det er ikke altid, den gør det. Da jeg prøvekørte TTP 3 blev min G3/233
særdeles langsom, og jeg havde en pokkers mas med at finde og fjerne de
usynlige databaser. Og da det endelig lykkedes, kørte den igen som smurt.

> [...]
> hd (1 gb ledig), ekstern (doh) Iomega-brænder, Logitech wheelmouse usb,
> Canon skanner/printer usb, adsl 384 kbpm, filesharing slået til.

VM? - Hm.... Hvis jeg skulle råde, så slå det fra, - det giver problemer,
og det uanset, hvad ellers andre kan finde på at sige.

Men min hovedmistanke er nu din Wheelmouse... Hvilket software bruger du
til den? - Logitechs eget, - med/uden USB Overdrive? Det er ikke første
gang, jeg i så fald hører om problemer med Logitech og iMacs, men det løses
som regel med brugen af USB Overdrive.

Har du sat din ADSL til 'autoconnect' ved opstart, så kan det også være en
fejlkilde. Og i kombination med Filesharing slået til, vil der gå lidt tid
for maskinen, hvor den søger efter aktive arkiver. Prøv at afslutte
Filesharing og se, hvad der så sker.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 28-11-01 10:51

> [...]

> kørt TechToolPro 3.05, smidt Finder prefs ud, zappet pram'en, ryddet op
> i udvidelser og prefs generelt,,- ja jeg har sågar defragmenteret hd'en.

Har du ryddet indholdet i mappen "Servere" i systemmappen?
Ellers prøv det.

mvh
Kaj.

Fra : Per Madsen

Dato : 28-11-01 16:39

Kaj Christiansen <kajc.nospam@nospam.com> wrote:

> Har du ryddet indholdet i mappen "Servere" i systemmappen?
> Ellers prøv det.
>
> mvh
> Kaj.

Der lå to henvisninger til min PB 1400 og min PM 8200,- dem smed jeg
over i en mappe på skrivebordet. Nu opfører mac'en sig som den skal, og
blodtrykket er atter normalt. Tak for tippet.

De to andre mac'er har jeg af og til i netværk m. min iMac. Skal jeg nu
til at konfigurere igen, næste gang jeg vil sætte dem i netværk.

....og tak for alle indlæggene.

Per

Fra : macsteen

Dato : 28-11-01 17:43

in article 1f3lcgn.1d2tjpplv5dteN%dsl52828@vip.cybercity.dk, Per Madsen at
dsl52828@vip.cybercity.dk wrote on 28.11.2001 16:38:

> [...]
>

> De to andre mac'er har jeg af og til i netværk m. min iMac. Skal jeg nu
> til at konfigurere igen, næste gang jeg vil sætte dem i netværk.

Så kan man måske lære ikke at sætte krydser på noget man ikke ved hvad er!

Fra : Per Madsen

Dato : 28-11-01 19:06

macsteen <macsteen@remove.yahoo.com> wrote:

> Så kan man måske lære ikke at sætte krydser på noget man ikke ved hvad er!

Joh, men nu skal du bare fortælle mig, hvor det er jeg har sat kryds.
Jeg ved ikke lige helt hvilket kryds du henviser til....jeg går ud fra
det ikke er valget du snakker om )

Fra : macsteen

Dato : 28-11-01 19:16

in article 1f3ljiz.1nviarh1xv4x8gN%dsl52828@vip.cybercity.dk, Per Madsen at
dsl52828@vip.cybercity.dk wrote on 28.11.2001 19:05:

> Joh, men nu skal du bare fortælle mig, hvor det er jeg har sat kryds.
> Jeg ved ikke lige helt hvilket kryds du henviser til....jeg går ud fra
> det ikke er valget du snakker om )

I dialogen som kommer efter indtastning af brugernavn og adgangskode. Den
hvor man vælger hvilke delte mapper/diske man vil forbinde sig til.
Der kan man sætte kryds på - hvis man vil have at den delte mappe/disk skal
monteres *hver* gang maskinen startes.

Fra : Per Madsen

Dato : 28-11-01 22:19

> [...]

> hvor man vælger hvilke delte mapper/diske man vil forbinde sig til.
> Der kan man sætte kryds på - hvis man vil have at den delte mappe/disk skal

OK,- tak for det...

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 28-11-01 12:27

Per Madsen <dsl52828@vip.cybercity.dk> wrote:

> Canon skanner/printer usb, adsl 384 kbpm, filesharing slået til.
Har du brug for Arkivdeling (filesharing)?
Ellers slå det fra.
Jeg tror det arkivdelingen der <lammer> din skærm.

--
Preben
Numquam erro - umquam si errem, infitier.