Italien
Fra : PHK

Dato : 14-11-01 14:36

Hvem kender en campingplads i Italien, der opfylder følgende:

Vi vil helst ikke køre mere i bilen end højst nødvendigt, så afstand til
indkøbsmuligheder: Gåafstand.

Afstand til indkøbsmekka: Cykelafstand.

Afstand til strand: Gåafstand, cykelafstand kan dog lige gå an.

Godt vejr - Gardasøen er derfor ikke godt nok (Selvfølgelig er vejret ved
Garda bedre end i DK, men vi vil altså bare have bedre vejr end Garda kan
byde på).

Vi har været på en plads som ovenstående de sidste 4-5 år, men vil godt
prøve noget nyt :)

--
_
|_|

Fra : Jan Boegh

Dato : 14-11-01 17:41

"PHK" <phk@esenet.dk> wrote in message news:9strve$8hg$1@sunsite.dk...

> Vi har været på en plads som ovenstående de sidste 4-5 år, men vil godt

Hvor?

mvh
Jan

Fra : PHK

Dato : 14-11-01 17:43

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> skrev i en meddelelse

> Hvor?

Camping Rubicone mellem Rimini og Ravenna.

--
_
|_|
'

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 14-11-01 18:03

Wed, 14 Nov 2001 14:35:42 +0100, skrev "PHK" <phk@esenet.dk> :

>Godt vejr - Gardasøen er derfor ikke godt nok (Selvfølgelig er vejret ved
>Garda bedre end i DK, men vi vil altså bare have bedre vejr end Garda kan
>byde på).

Øhhh - nu er jeg da vist ikke helt med !!??
Vi har tilbragt de sidste 3 sommerferier ved Gardasøen (hhv. Cisano di
Bardolino og Lazise) og kan absolut ikke klage - med mindre
sammenlagt nogle få timer med regn i løbet af 14 dage er uacceptabelt.
Og temperaturerne har ligget mellem 25 og 35 grader hver gang.
Jeg ville nødig have det varmere eller have mere sol, end vi har haft
i vores ferier - men det kan vist næppe heller lade sig gøre

Det skal måske lige siges, at vejret ihhv. den nordlige og den sydlige
ende af Gardasøen er _meget_ forskelligt. Vi har hvert år kunnet se de
mørke skyer og høre tordenden rulle over den bjergrige, smalle,
nordlige del af søen - mens vi nede i "vores" ende (den brede,
flade, sydlige del) har gispet af varme og haft solskoldede skuldre.

I sommer talte vi med nogle, der havde været ude ved
Adriaterhavskysten (Union Lido) og havde været ved at drukne i regn
hele ugen, så de pakkede al deres habengut og tog til Gardasøen, hvor
vejret var fremragende.

Så jeg tror ikke, at der er nogen steder, man kan tale om, at der kun
er godt eller dårligt vejr - det vil nok altid variere en del fra
den ene dag/uge til den anden.

--
Gitte Sørensen news@gittes.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens

Fra : PHK

Dato : 14-11-01 18:13

"Gitte Sørensen" <gitte@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Bardolino og Lazise) og kan absolut ikke klage - med mindre
> sammenlagt nogle få timer med regn i løbet af 14 dage er uacceptabelt.

Det er det :)

Sidste år havde vi ingen regn overhovedet ved Rimini. Det var vi vældig
tilfreds med :)

> Og temperaturerne har ligget mellem 25 og 35 grader hver gang.
> Jeg ville nødig have det varmere eller have mere sol, end vi har haft
> i vores ferier - men det kan vist næppe heller lade sig gøre

Ude ved kysterne er det lidt køligere pga. brisen fra havet.

> [...]
> nordlige del af søen - mens vi nede i "vores" ende (den brede,
> flade, sydlige del) har gispet af varme og haft solskoldede skuldre.

Og når du så kører yderligere længere sydpå så er du fri af Gardasøen og
truslen fra det dårlige vejr :)

> [...]
> Adriaterhavskysten (Union Lido) og havde været ved at drukne i regn
> hele ugen, så de pakkede al deres habengut og tog til Gardasøen, hvor

Venedig ligger også for tæt på Alperne.

Også ... lagde du mærke til det :)

> Så jeg tror ikke, at der er nogen steder, man kan tale om, at der kun
> er godt eller dårligt vejr - det vil nok altid variere en del fra
> den ene dag/uge til den anden.

Men risikoen er for stor for tæt på Alperne. Og den katagori mener jeg Garda
falder ind under. Mange er uenige - men jeg har ret :)

--
_
|_|

Fra : Ole Damgaard

Dato : 21-11-01 04:16

Hvad med at prøve den Italienske riviera - blomsterrivieraen - personligt
synes jeg den er meget mere charmerende end adriaterhavskysten eller rimini.
Masser af smukke gamle byer. F.eks. albenga, hvor der ligger et par
campingpladser vest for byen - lige ned til strandkanten.

Fra : Pernille og Anders

Dato : 21-11-01 21:33

Her er helt klart en perle.

VI har været der 13 gange og det er super dejligt www.gardenparadiso.com

Det ligger på lidoen. Dejlig strand og svimmingpool. Lagunen med Venezia,
murano og Burano ligger heller ikke længere væk end man med cykel kan cykle
til båden som sejler derover. Der er 10-15 km.

I kan gå ind på hjemmesiden her og se. Der er ikke langt til supermarked og
meget andet. Jeg kunne fortælle i timer men det vil jeg skåne jer for. Jeg
vil blot forvisse jer for at her kræses der for børn og voksne, samtidig med
at der er ro og orden. Pladsen er heller ikke større end man på ganske få
minutter er inde ved bageren - supermarkedet - iscafeen - kiosken som ligger
i midten af det hele.

Hilsen
Pernille

Fra : PHK

Dato : 22-11-01 07:42

"Pernille og Anders" <pernille.anders@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Her er helt klart en perle.
>
> VI har været der 13 gange og det er super dejligt www.gardenparadiso.com

Okey, vi vil da tage den i betragtning, men umiddelbart bliver børnene
hurtigt voksne (voksenpriser fra 5 år) og så bliver det faktisk næsten 400
kr. om dagen for at bo der.

--
_
|_|