Andet multimedie
bentjuul 3670
Transparente baggrunde
Fra : Allan Møller

Dato : 27-11-01 16:44

Jeg ved absolut ikke meget om grafik.
Mit problem er jeg gerne vil lave baggrunden på et eksisterende billede som
nu vises som hvid til at blive transparent.
Hvordan gør jeg ? Kan jeg bruge JPG ?
Jeg bruge Paint Shop Pro.

-- Allan Møller

Fra : Thomas

Dato : 27-11-01 17:16

"Allan Møller" <vogn33@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> nu vises som hvid til at blive transparent.

Hvor skal du bruge billedet? Er det til tryk, print eller web?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Allan Møller

Dato : 27-11-01 19:00

> som

> Hvor skal du bruge billedet? Er det til tryk, print eller web?

Jeg skal bruge det til web.

-- Allan

Fra : John Vedsegaard

Dato : 28-11-01 07:42

Nej du kan ikke bruge jpg. Formatet "gif" understøtter gennemsigtighed.
Næsten alle grafikprogrammer understøtter dette format og du kan med det
tilhørende ikon vælge hvilken farve der skal være gennemsigtig. Selv
programmer som FrontPage kan lave det.. Klik på billedet og der kommer en
billedemenu frem med et ikon der ligner en tryllestav, denne vælger farven
til gennemsigtighed. Man bruger samme ikon i de fleste programmer.
Prøv i øvrigt "Crystal 3D Impacl! Pro", dette program kan lave animering på
en men måde. En fuldt fungerende demo kan hentes på nettet.
mvh. John

http://home19.inet.tele.dk/forlaget/

Fra : Madsen

Dato : 28-11-01 16:07

"John Vedsegaard" <taform@c.dk> skrev:

> Nej du kan ikke bruge jpg. Formatet "gif" understøtter gennemsigtighed.

Og *.png gør også, men det ville nok stadigvæk være mest fornuftigt at
vælge *.gif.

Madsen.