Hvor mange er på netop nu
Fra : bj

Dato : 26-11-01 20:03

Hejsa
Findes der en måde, hvor man kan se antal brugere opkoblet på internettet
(her og nu) via vores antenneforening.
Det kunne være sjovt at se hvor mange vi er om en 2 mb forbindelse.

Hilsen Bo

Fra : Martin

Dato : 25-11-01 21:34

"bj" <bo@pc.dk> wrote in message
> [...]
> (her og nu) via vores antenneforening.
> Det kunne være sjovt at se hvor mange vi er om en 2 mb forbindelse.

Prøv at ping/portscanne hele jeres private netværk, så er der nok
en masse brugere og deres fw der kommer til at blinke = en masse
almeldelser omkring dit hacker-forsøg = du bliver anmeldt ;)

MD

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 26-11-01 07:59

"Martin" <damberg@_removethis_ohkk.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at ping/portscanne hele jeres private netværk, så er der nok
> en masse brugere og deres fw der kommer til at blinke = en masse
> almeldelser omkring dit hacker-forsøg = du bliver anmeldt ;)

Pas på med det, en af mine venner gjorde det på hans kollegie ved
DTU....pludselig bankede IT-administratoren på døren

MVH
Thomas

Fra : Morten Birkelund

Dato : 26-11-01 08:26

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> wrote in message

> Pas på med det, en af mine venner gjorde det på hans kollegie ved
> DTU....pludselig bankede IT-administratoren på døren

Politiet kan jo heller ikke gøre så meget ved 10.?.?.?

--
Morten

Fra : Thomas

Dato : 26-11-01 10:54

Morten Birkelund wrote:
> "Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> wrote in message

> Politiet kan jo heller ikke gøre så meget ved 10.?.?.?

Hvorfor mener du ikke de kan det ?

--
Don't waste space

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 03-12-01 23:08

Martin wrote:

> [...]
> en masse brugere og deres fw der kommer til at blinke = en masse
> almeldelser omkring dit hacker-forsøg = du bliver anmeldt ;)

Ja, men om du blvier sigtet er en anden sag... De skal først bevise at
du gjorde det i ond tro...

Hilsen MIkkel

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 26-11-01 12:22

"bj" <bo@pc.dk> wrote in message
> Hejsa
> Findes der en måde, hvor man kan se antal brugere opkoblet på internettet
> (her og nu) via vores antenneforening.
> Det kunne være sjovt at se hvor mange vi er om en 2 mb forbindelse.

Hvis I allesammen deler en og samme router ud mod nettet, kan du muligvis
køre noget MRTG mod routeren.

--
Bjarke Andersen

Fra : bj

Dato : 27-11-01 14:25

> Hvis I allesammen deler en og samme router ud mod nettet, kan du muligvis
> køre noget MRTG mod routeren.

Det tror jeg vi gør - hvad er MRTG?
Antenneforeningen er på 750 medlemmer. På nuværende tidspunkt er der nok 200
som har valgt internet via foreningen. Er en 2 mb linie til deling, ikke
meget lidt? Eller er det meget normalt?

Hilsen Bo

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-11-01 14:43

bj skrev:

>Det tror jeg vi gør - hvad er MRTG?

En søgning på Google gav som første resultat [1]
http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/mrtg.html

Klip fra siden:
The Multi Router Traffic Grapher (MRTG) is a tool to monitor the
traffic load on network-links.

>Antenneforeningen er på 750 medlemmer. På nuværende tidspunkt er der nok 200
>som har valgt internet via foreningen. Er en 2 mb linie til deling, ikke
>meget lidt? Eller er det meget normalt?

Det kommer jo an på hvem det er der bruger det og hvor meget. En
måling vil da være en god idé.

[1] Nogle gange kan man komme langt ved lige at søge lidt selv

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia 8310 uden SIM-lås - inkl. forsendelse: 3'699,-
Se http://www.simlock.dk/link/8310/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-11-01 16:37

"bj" <bo@pc.dk> wrote in message

>Er en 2 mb linie til deling, ikke
> meget lidt?

Ikke lige nu ivertfald...

Der ser jeres linie overhovedet ikke belastet ud:

Tracing route to 80.63.14.2 over a maximum of 30 hops:

1 * * * Request timed out.
2 17 ms 18 ms 19 ms albnxx2.ip.tele.dk [195.249.9.212]
3 18 ms 19 ms 18 ms ge5-0-3.1000m.albnxg1.ip.tele.dk [195.249.1.62]
4 87 ms 21 ms 20 ms pos7-0.2488m.arcnxg1.ip.tele.dk [195.249.6.126]
5 19 ms 20 ms 20 ms pos2-0.155m.slnxt2.ip.tele.dk [195.249.4.162]
6 19 ms 19 ms 18 ms fe0-0.100m.slnxt1.ip.tele.dk [195.249.96.113]
7 20 ms 21 ms 27 ms cpe.ser2-3-1.0x503f3b9e.slnxt1.customer.tele.dk
[80.63.59.158]
8 28 ms 27 ms 27 ms pc1002.ths.dk-tv.net [80.63.14.2]
Trace Complete.

Fra : bj

Dato : 27-11-01 16:58

> [...]
> [80.63.59.158]
> 8 28 ms 27 ms 27 ms pc1002.ths.dk-tv.net [80.63.14.2]

Hmm - hvordan kan du se om vores system er belastet el. ik` udfra en tracert
?
Jeg bruger som du kan se en fast IP (default var10.127.29.1). De fleste
andre brugere på vores net har en "default" IP.

/bj

Fra : Simon Skals

Dato : 26-11-01 17:01

It seems bj wrote:
>Jeg bruger som du kan se en fast IP (default var10.127.29.1). De fleste
>andre brugere på vores net har en "default" IP.

Nåh, sådan en!

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-11-01 17:09

"bj" <bo@pc.dk> wrote in message

> Hmm - hvordan kan du se om vores system er belastet el. ik` udfra en
tracert
> ?

Jeg kan se om jeres forbindelse ud på internettet er belastet..... Da i
sikkert har een fælles router

> Jeg bruger som du kan se en fast IP (default var10.127.29.1). De fleste
> andre brugere på vores net har en "default" IP.

Nej, den IP kan jeg ikke se... Det er en Interne Ip adresse på jeres lokal
netværk.

Jeres public IP, er den IP som routeren har 80.63.14.2. Den fordeler så
trafikken ud til jer, via NAT til jeres lokalnet IP adresser...

Men alle som er på nettet ud af til,,, vil altid fremstå fra 80.63.14.2 lige
meget hvilket intern IP pågælgende køre med.

ved så at lave en trave til 80.63.14.2 kan man altså se om linien er
belastet...

Fra : bj

Dato : 27-11-01 17:47

> [...]
> meget hvilket intern IP pågælgende køre med.
>
> ved så at lave en trave til 80.63.14.2 kan man altså se om linien er

Øhh.... min IP er 80.63.14.2 -kan det så også være routerens IP ?

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 01-12-01 19:00

"bj" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> lige
> Øhh.... min IP er 80.63.14.2 -kan det så også være routerens IP ?

Du finder dit lokale IP ved at køre "winipcfg"(win95/98) eller
"ipconfig"(win2k i en prompt) hvis denne ip starter med 10.x.x.x,
192.168.x.x eller 172.x.x.x så er det ikke et "public" IP, dvs du sidder bag
en router/firewall. Du kan evt. se på
http://test.infogrindsted.dk/myip.asp
Som fortæller dig hvilket IP du har set "udefra". Hvis den adresse du får
oplyst på websiden er den samme som den du får oplyst på din egen maskine så
har du også en "public" ip adresse.

Men ellers: Hvis du ikke har "public" IP så er det højst sandsynligt jeres
router/firewall's IP som er 80.63.14.2

MVH
Thomas

Fra : Martin

Dato : 26-11-01 15:21

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> "bj" <bo@pc.dk> wrote in message
"klip"

> Hvis I allesammen deler en og samme router ud mod nettet, kan du muligvis
> køre noget MRTG mod routeren.
>
> --
> Bjarke Andersen
hehe ... tror nu ikke han får lov til SNMPe deres router ;)
men du kan jo prøve ( fra linux ) : snmpwalk <ipnummer på router> public
eller private ;)

MD

Fra : bj

Dato : 30-11-01 19:05

Er der nogen nem (automatisk) måde at køre noget MRTG mod routeren. Jeg ahr
spurgt Dansk Kabel TV om de ville levere disse oplysninger. Det ville de
ikke - sikkerhed eller noget lign. undskyldte de sig med.

Hilsen Bo

Fra : Jens

Dato : 03-12-01 23:22

> [...]
> (her og nu) via vores antenneforening.
> Det kunne være sjovt at se hvor mange vi er om en 2 mb forbindelse.

Hvad får dig til at mene at det er en 2 Mbit/s forbindelse ?

Jens

Fra : bj

Dato : 04-12-01 09:23

> Hvad får dig til at mene at det er en 2 Mbit/s forbindelse ?

Oplysninger fra udbyderen, (Dank Kabel TV)

Bo

Fra : Jens

Dato : 04-12-01 23:57

> Oplysninger fra udbyderen, (Dank Kabel TV)

Hvor stor er jeres antenneforening ? Altså hvor mange medlemmer ialt, og
hvor mange med Internet ?

Jens

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 05-12-01 09:58

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor stor er jeres antenneforening ? Altså hvor mange medlemmer ialt, og
> hvor mange med Internet ?

Citatteknik er godt, men nogle gange bliver der klippet for meget væk i
følge news:3c0242e7$0$25392$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk er der 750koblet
op...

MVH
Thomas

Fra : bj

Dato : 05-12-01 20:43

> Citatteknik er godt, men nogle gange bliver der klippet for meget væk i
> følge news:3c0242e7$0$25392$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk er der

Hmm ... Læs lige mit indlæg igen
Vi er ca. 750 medlemmer i Antenneforeningen og jeg vil tro at der er 250-300
af dem, der bruger vores (Dansk Kabel TV`s) internetadgang.

/bj

Fra : Jens

Dato : 06-12-01 01:31

> Hmm ... Læs lige mit indlæg igen

Ja, det var lidt sent så overså informationen!

> Vi er ca. 750 medlemmer i Antenneforeningen og jeg vil tro at der er
250-300
> af dem, der bruger vores (Dansk Kabel TV`s) internetadgang.

I såfald synes jeg 2 Mbit/s er for lidt. Jeg ved at Dyrup-Sanderum
(http://www.dsa-net.dk) som driver deres egen løsning har 4 Mbit/s eller
mere, som de deler mellem ca. 500 tilsluttede (eller flere).

I vores antenneforening er der beregnet at vi minimum skal have omkring 6
Mbit/s eller mere til ca. 500 brugere. (Vi er ikke oppe at køre med
løsningen endnu).

Jens