/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
fornavn@efternavn.dk
Fra : Søren Madsen


Dato : 18-11-01 23:06

Hvor på nettet kan man oprette en emailadresse med .dk endelse ? Jeg har et
specielt efternavn og vil gerne "udnytte" dette.

Med venlig hilsen

Camilla



 
 
Klaus Ellegaard (18-11-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 18-11-01 23:23

"Søren Madsen" <soerenmadsen@mail1.stofanet.dk> writes:

>Hvor på nettet kan man oprette en emailadresse med .dk endelse ? Jeg har et
>specielt efternavn og vil gerne "udnytte" dette.

Det kan praktisk talt samtlige internetudbydere hjælpe dig med.

Prøv at kigge på deres respektive hjemmesider - eller ring til dem.
Shop lidt rundt... der er stor forskel på ydelser og priser.

Mvh.
   Klaus.

Jens (18-11-2001)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 18-11-01 23:28

"Søren Madsen" <soerenmadsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3bf830f6$0$11606$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hvor på nettet kan man oprette en emailadresse med .dk endelse ? Jeg har
et
> specielt efternavn og vil gerne "udnytte" dette.

Hvis du har et specielt efternavn, hvorfor køber du det så ikke bare som
domæne ?
Så kan du selv lave lige så mange fornavn@specieltefternavn.dk e-mail
adresser du ønsker !

F.eks. http://www.worldonline.dk/prod/prod09.html

Jens



Ove Kjeldgaard (18-11-2001)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 18-11-01 23:46

"Søren Madsen" <soerenmadsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hvor på nettet kan man oprette en emailadresse med .dk endelse ? Jeg har et
>specielt efternavn og vil gerne "udnytte" dette.
>
>Med venlig hilsen
>
>Camilla
>

Der er en masse forskellige firmaer der opretter domænenavne, med mere
eller mindre service ydelser.

Men lidt hjælp til de første skridt kommer her.

Den overordnede 'myndighed' på det danske topdomæne er DK-Hostmaster:
<http://dk-hostmaster.dk>

DK-Hostmaster deligerer registreringen ud til registratorer:
<http://dk-hostmaster.dk/perl/show-registrators.pl?lang=da>

Jeg har selv købt domænenavne og webhotel ved ScanNet: <http://scannet.dk>.
Det er godtnok ikke det billigste sted, men god service og et velfungerende
webhotel er jo også vigtigt.

Aller første skridt er dog at checke om domænet er optaget, og her har de
fleste registratorer en testside til dette brug, f.eks.:
<http://dk-hostmaster.dk/dkwhois.shtml>
Eller 'pakket lidt pænere ind':
<http://scannet.dk/DomainTester.asp>
--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Bertel Lund Hansen (19-11-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 19-11-01 00:10

Søren Madsen skrev:

>Hvor på nettet kan man oprette en emailadresse med .dk endelse ? Jeg har et
>specielt efternavn og vil gerne "udnytte" dette.

Udbyderne opretter ikke bare mailadresser. De har en bunke
domæner hvor man kan vælge mellem de tilsvarende efternavne.

Hvis du vil gøre som jeg, må du betale for et domæne, men det er
ikke så dyrt. Se f.eks. på http://struernet.dk/.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Henrik H. A. (23-11-2001)
Kommentar
Fra : Henrik H. A.


Dato : 23-11-01 12:49

- Prøv evt. også http://speednames.com/ hvis du vil købe
domæne...............

- De har OK priser og har også mail-videresend service.

Hvor på nettet kan man oprette en emailadresse med .dk endelse ? Jeg har et
specielt efternavn og vil gerne "udnytte" dette.






Bertel Lund Hansen (23-11-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 23-11-01 14:49

Henrik H. A. skrev:

>- Prøv evt. også http://speednames.com/ hvis du vil købe
>domæne...............

>- De har OK priser og har også mail-videresend service.

>Hvor på nettet kan man oprette en emailadresse med .dk endelse ? Jeg har et
>specielt efternavn og vil gerne "udnytte" dette.

Underligt? Du stiller præcis samme spørgsmål som Søren.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Henrik H. A. (23-11-2001)
Kommentar
Fra : Henrik H. A.


Dato : 23-11-01 14:59

UPS - fik vist ikke klippet teksten helt som jeg ville....................

Her er mit svar:

Henrik H. A. skrev:

>- Prøv evt. også http://speednames.com/ hvis du vil købe
>domæne...............

>- De har OK priser og har også mail-videresend service.

Svar slut...................

Underligt? Du stiller præcis samme spørgsmål som Søren.





Morten Kjaer Nielsen (23-11-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 23-11-01 23:46

"Henrik H. A." <henrik@hove-andersen.com> wrote Fri, 23 Nov 2001
14:59:25 +0100 :

>Henrik H. A. skrev:
>
>>- Prøv evt. også http://speednames.com/ hvis du vil købe
>>domæne...............
>
>>- De har OK priser og har også mail-videresend service.
>
>Svar slut...................
>
>Underligt? Du stiller præcis samme spørgsmål som Søren.
>

Underligt? Du skriver det samme som Bertel.

Læs og forstå http://www.usenet.dk/netikette/quote.html


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Ny på usenet ? start eventuelt på http://www.usenet.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Henrik H. A. (26-11-2001)
Kommentar
Fra : Henrik H. A.


Dato : 26-11-01 09:26

<klip>

Læs og forstå http://www.usenet.dk/netikette/quote.html


Er læst og forstået !!!



Andreas Plesner Jaco~ (26-11-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 26-11-01 09:26

In article <9tsuam$r53$1@sunsite.dk>, Henrik H. A. wrote:
><klip>
>
> Læs og forstå http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
>
> Er læst og forstået !!!

Nej, prøv igen.

--
Andreas Plesner Jacobsen | I'm hungry, time to eat lunch.

Henrik H. A. (26-11-2001)
Kommentar
Fra : Henrik H. A.


Dato : 26-11-01 10:11


>>><klip>
> >>
> >>Læs og forstå http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
> >
> >Er læst og forstået !!!
>
>Nej, prøv igen.
>
Bedre nu ?



Morten Kjaer Nielsen (26-11-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 26-11-01 10:18

Den Mon, 26 Nov 2001 10:10:41 +0100 skrev "Henrik H. A."
<henrik@hove-andersen.com> :

>Bedre nu ?

Yeps.


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Andreas Falck (26-11-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 26-11-01 16:53

"Henrik H. A." <henrik@hove-andersen.com> skrev i en meddelelse
news:9tt10q$5jd$1@sunsite.dk...
> > >>Læs og forstå http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

> > >Er læst og forstået !!!
> >
> >Nej, prøv igen.
> >
> Bedre nu ?

Ja, bortset fra at du skal lade navnet blive stående på den/de
personer du citerer i dit svar.

Ellers helt fing!

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
Min TEST-side - http://www.sda-net.dk/~tester/ - giv en kommentar!


Henrik H. A. (26-11-2001)
Kommentar
Fra : Henrik H. A.


Dato : 26-11-01 17:19

> > > >>Læs og forstå http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
>
> > > >Er læst og forstået !!!
> > >
> > >Nej, prøv igen.
> > >
> > Bedre nu ?
>
> Ja, bortset fra at du skal lade navnet blive stående på den/de
> personer du citerer i dit svar.
>
> Ellers helt fing!
>
> Andreas Falck - ICQ 108 480 093
>

Jeg lærer det nok en dag ! Tak for vejledningen !




Andreas Falck (26-11-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 26-11-01 18:25

"Henrik H. A." <henrik@hove-andersen.com> skrev i en meddelelse
news:9ttq04$9fv$1@sunsite.dk...
> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev
> > "Henrik H. A." <henrik@hove-andersen.com> skrev

[ ... ]
> > > Bedre nu ?
> >
> > Ja, bortset fra at du skal lade navnet blive stående
> > på den/de personer du citerer i dit svar.
> >
> > Ellers helt fing!
>
> Jeg lærer det nok en dag ! Tak for vejledningen !

Selvfølgelig lærer du det en dag! Det er jeg da ikke spor i tvivl
om. Det vigtigste er jo da også at man har viljen til gerne at ville
lære, og det viser du da helt klart at du har.

Det jeg mente med at du skulle lade navnet blive stående på den du
citerer og svarer, er lige som jeg har gjort i dette indlæg, nemlig
aller øverst i indlæget, hvor du kan se, at først har du skrevet
noget, så har jeg skrevet noget, og så har du skrevet noget. Derefter
klipper man alt det væk, man ikke direkte svarer på. Og vupti, så har
man et kort og præcist indlæg, der klart viser hvad der er svaret på
til hvem, og alt overflødigt er pist smeltet væk for den varme
sommersol vi alle venter på med længsel )

Håber ikke jeg har fået mig formuleret alt for forvirrende )

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
Min TEST-side - http://www.sda-net.dk/~tester/ - giv en kommentar!


Ivar Madsen (26-11-2001)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 26-11-01 20:32

On Mon, 26 Nov 2001 16:53:16 +0100, "Andreas Falck"
<Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote:

>Ja, bortset fra at du skal lade navnet blive stående på den/de
>personer du citerer i dit svar.

Ikke enig, DEN du svare på, og ikke de 10 forgående.

--
Ivar Madsen
Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
news-12-10-01@milli.dk
www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,
Og som savner en leverandør at Orange's interne grupper!

Henrik H. A. (27-11-2001)
Kommentar
Fra : Henrik H. A.


Dato : 27-11-01 11:12

> On Mon, 26 Nov 2001 16:53:16 +0100, "Andreas Falck"
> <Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote:
>
> >Ja, bortset fra at du skal lade navnet blive stående på den/de
> >personer du citerer i dit svar.
>
> Ikke enig, DEN du svare på, og ikke de 10 forgående.
>
> --
> Ivar Madsen
> Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
> news-12-10-01@milli.dk
> www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,
> Og som savner en leverandør at Orange's interne grupper!


Det lyder jo meget logisk...............Men ærligt talt, så er det lidt
forvirrende - de udenlandske nyhedsgrupper jeg følger har svarene øverst i
indlægget - men jeg tror jeg er ved at fange "den danske model" alligevel !
Og til Andreas.............jeg er ikke forvirret (endnu) - jeg tror
logikken er ved at sive ind !



Thomas Jensen - pil.~ (27-11-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen - pil.~


Dato : 27-11-01 11:27

On Tue, 27 Nov 2001 11:11:36 +0100, "Henrik H. A."
<henrik@hove-andersen.com> wrote:

>Det lyder jo meget logisk...............Men ærligt talt, så er det lidt
>forvirrende - de udenlandske nyhedsgrupper jeg følger har svarene øverst i
>indlægget - men jeg tror jeg er ved at fange "den danske model" alligevel !

det er ikke en dansk model

--
vh
Thomas Jensen
http://pil.dk/nyhedsbreve/2001oktober.php

Bertel Lund Hansen (27-11-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 27-11-01 15:35

Henrik H. A. skrev:

>Det lyder jo meget logisk...............Men ærligt talt, så er det lidt
>forvirrende - de udenlandske nyhedsgrupper jeg følger har svarene øverst i
>indlægget

Hvilke drejer det sig om?

>men jeg tror jeg er ved at fange "den danske model" alligevel !

Den er international og gammel. Brug den trygt - også i grupper
hvor de andre sviner med citaterne.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Henrik H. A. (27-11-2001)
Kommentar
Fra : Henrik H. A.


Dato : 27-11-01 15:44


"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:k2970u85g1g8kqob7asc18062hq51k3u9i@news.telia.dk...
> Henrik H. A. skrev:
>
> >Det lyder jo meget logisk...............Men ærligt talt, så er det lidt
> >forvirrende - de udenlandske nyhedsgrupper jeg følger har svarene øverst
i
> >indlægget
>
> Hvilke drejer det sig om?

Prøv at se "alt.fan.landrover" og "uk.sport.golf"...........der er ikke
meget konsekvens hos dem.........OK - nogle af indlæggene følger den
"rigtige" måde, men de er ret rodede !
>
> >men jeg tror jeg er ved at fange "den danske model" alligevel !
>
> Den er international og gammel. Brug den trygt - også i grupper
> hvor de andre sviner med citaterne.

Will do !




Andreas Falck (27-11-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 27-11-01 17:10

"Henrik H. A." <henrik@hove-andersen.com> skrev i en meddelelse
news:9tvorv$73n$1@sunsite.dk...

[ ... ]
> Og til Andreas.............jeg er ikke forvirret (endnu) - jeg
> tror logikken er ved at sive ind !

Jeg synes du klarer dig fint, og du gør da en indsats, og se dét tager
jeg hatten af for! )

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
Min TEST-side - http://www.sda-net.dk/~tester/ - giv en kommentar!


Peter Alfredsen (27-11-2001)
Kommentar
Fra : Peter Alfredsen


Dato : 27-11-01 15:41

On Tue, 27 Nov 2001 11:11:36 +0100, "Henrik H. A."
<henrik@hove-andersen.com> wrote:

>Det lyder jo meget logisk...............Men ærligt talt, så er det lidt
>forvirrende - de udenlandske nyhedsgrupper jeg følger har svarene øverst i
>indlægget - men jeg tror jeg er ved at fange "den danske model" alligevel !

Det er ikke en specifikt dansk model. Den har været benyttet i de fleste
grupper en gang, men på grund af det store influx af nye brugere, har
det ikke været muligt at få dem alle sammen lært hvordan man begår sig
på usenet. Hvis du vil læse mere om det, så læs her:

http://www.netmeister.org/news/learn2quote.html
http://www.uwasa.fi/~ts/http/quote.html
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/usenet/dont.html
^^^ Denne er specialt god. Reciterer generelle regler.
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/usenet/brox.html
http://unix1.sncc.lsu.edu/internet/usenet/usenet-etiquette.html
Og lidt mere "officielt":
http://sunsite.dk/RFC/rfc/rfc1855.html

--
Peter Alfredsen (peteralf@fabel.dk)
"Yes, sir, I know you want me to open my pants, whip out my magic wand,
wave it over your account and give you endless bandwidth, but we both
know it's not going to happen." -- Joe Zeff


Henrik H. A. (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Henrik H. A.


Dato : 28-11-01 11:00


"Peter Alfredsen"
<from.20011127154121.dk.edb.internet.udbydere.from@peteralf.clara.co.uk>
skrev i en meddelelse news:11112d83ec632859b0fb9801cee48fcb@aarg.net...
>
> Det er ikke en specifikt dansk model. Den har været benyttet i de
fleste
> grupper en gang, men på grund af det store influx af nye brugere, har
> det ikke været muligt at få dem alle sammen lært hvordan man begår sig
> på usenet.

Vi må vist konkludere, at de udenlandske grupper jeg har kigget i, er
mindre strukturerede end de danske !

> Hvis du vil læse mere om det, så læs her:
> http://www.netmeister.org/news/learn2quote.html
> http://www.uwasa.fi/~ts/http/quote.html
> http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/usenet/dont.html
> ^^^ Denne er specialt god. Reciterer generelle regler.
> http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/usenet/brox.html
> http://unix1.sncc.lsu.edu/internet/usenet/usenet-etiquette.html
> Og lidt mere "officielt":
> http://sunsite.dk/RFC/rfc/rfc1855.html
>
Gode links............Tak for dem !


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste