Problemer med news grupperne ?
Fra : Kim Juul

Dato : 18-11-01 11:23

Nu har jeg prøvet flere gange i løbet af wekenden og nulstille
nyhedsgruppen, men hver gang stopper den. Anden sidste gang ved 33878 mapper
og sidste gang ved 33915.
For at komme videre skal jeg trykke ctrl+alt+delete

Hvad er der galt ?
Det drejer sig om dk.historie.genealogi
og dk.kultur.mad+drikke

Kim Juul

Fra : Svend

Dato : 19-11-01 18:30

On Sun, 18 Nov 2001 11:23:09 +0100, "Kim Juul" <kim-juul@mail.dk>
wrote:

> [...]
>og sidste gang ved 33915.
>For at komme videre skal jeg trykke ctrl+alt+delete

Du spørger i den forkerte gruppe prøv:
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-exprees
Det er en fejl jeg har hørt om før i OE, men kender/bruger ikke selv
skidtet, OE er noget skidt brug f.eks. Forte Agent.

De fleste fejl i øjeblikket skyldes ellers TDCs server,
se tele.internet.news-service for hvad brugerne selv har fundet ud af,
der er ingen hjælp eller forklaring at hente fra TDC.

Fra : P.C.

Dato : 20-11-01 09:36

Hi.

Kim Juul skrev i meddelelsen <3bf78bbb$0$747$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>og sidste gang ved 33915.
>For at komme videre skal jeg trykke ctrl+alt+delete

Hi.
Undskyld jeg kommer blot en _smule_ off-topic.

Svend skrev i meddelelsen ...

> [...]
>se tele.internet.news-service for hvad brugerne selv har fundet ud af,
>der er ingen hjælp eller forklaring at hente fra TDC.

Du må altså meget undskylde og jeg håber du kan tage det jeg skriver med et gran
salt, men nu er jeg altså snart træt af al den misinformasion og kæphest rytteri
; som sædvanlig står en ideologisk velpoleret Agent fanatiker frem og fordi T.D
har problemer med deres server, _Så_ er det den onde Bill Gates og hans
"ubrugelige" Oe. som han er så fræk at lade 99 pct af dagens news post læsere
bruge, helt gratis.
Og ærligt talt, hvad er "Agent" for et stukke oldnordisk software ; for mig at
se, er det kun 8bit plaintext fanatikere der bruger programmet, og det er de
samme der oftest er de _mest_ konservative og mest rigide mht HTML ( blev vist
opfundet for mange år siden ) der propoganderer for et internet baseret på 8
bits teknologi ; kan man overhovedet nå webbet med Agent ?
Eller er der begrænsninger på linknavnene, så de idiotiske web brugere blot
ender med en fejlmeddelelse ?
Ærligt talt finder jeg at der nærmest altid har været en "religionskrig" hvor
"Agent" har været et must, hvis man er plaintext fanatiker ( læs teknologi
fjensk),
og al det svineri jeg har hørt fra det hold, understøtter desværre denne lidt
vovede påstand.
Hvorfor vil i folk absolut bestemme, at alle usenetbrugere, skal bruge en
ældgammel newsreader, medens Microsoft gør alverden en tjeneste, ved at tilbyde
den nyeste teknologi og de maximale muligheder ; var det også "jer" der var imod
at vi gik fra kølle til stenøkse og fra stenøkse til bronce økse osv.
Hvorfor "cutter" nogle newslæsere en web link som denne ;
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/:))/Tower-sectioned-3a.jpg
så man ikke kommer ind på linken men får en fejlmeddelelse ; der er jo noget der
kan programeres så en mailreader kan dette ; hvorfor kan nogle mailreadere så
ikke nå webbet, ------- handler dette om religion ? eller alm. plaintext
kæphest.
Helt typisk ; en stakkels bruger oplever at Usenet såmænd er lige så følsomt for
virus der går på servere, -------- pr. automatik kommer der en spand gylle
kastet efter den mand der har gjort mest for den teknologiske udvikling, og
intet råd.
Men lidt reklame for en newslæser der er så kedelig, at selv farverne på skærmen
er afblejet og hvor man nærmest skal fremsige en bandbulle mod HTMLog alt andet
moderne ,siden 1987 .
Jovist , -------- jeg har siddet i _timer_ og diskuteret med plaintext
fanatikere, der krævede at en hel mailliste skulle være ren plain text, tiltrods
for, at alle andre på listen fandt HTML mulighederne uundværlige og specielt
gode ; men sandelig _nej_ ; fordi Bill Gates er ond og folkene bag Agent ikke
tjener penge nok, skal handicappede der ellers var glade for HTML mulighederne
sandelig _fratages_ HTML mulighederne , ---- fordi det var _farligt_.
Det er min påstand at plaintext fanatikere er nogle selvhellige bagstræbere, som
bare fordi plaintext er deres kæphest, vil påtvinge plaintext på hele verden.
De gode folk i MS, ---- hvor mange tusinde mon der arbejder med en opdatering af
win. mon forresten, --- har gang på gang udviklet nye features, der gør Win og
beslægtede styresystemer til front spillerne ; men NULL, næ vi skal have 8 bit
plaintext og ikke al det moderne jazz.
Fra en der _har_ haft Agent og som har droppet stenøksen.
---------- Indtil T.d. har fået orden på deres servere, kan man jo heldigvis
læse news på webbet på Google. Men i må altså meget undskylde ; jeg synes snart
i skulle stoppe jeres religiøse teknologi modstand.

Have a nice day.
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/:))/a

P.s.
(ovenstående link ud på det fæle web, er største længde på links på mange
mailreadere ; hvad kalder man det, altså at afskære brugere af sin mailreader at
bruge webbet ; jeg kalder det noget helt bestemt, og det er ikke et plus ord,
når vi talet teknologi.

Fra : P.C.

Dato : 20-11-01 09:48

Hi.

P.C. skrev i meddelelsen <3bfa1634$0$74759$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
>tjener penge nok, skal handicappede der ellers var glade for HTML mulighederne

Jeg vil lige sætte en link der _kan nåes ;.
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/a

------------ Det er vel lidt bedre end en tom side og en fejlmeddelelse, men ok
; ikke hvis man sidder og hygger sig over de idiotiske HTML idioter, der er så
dumme ,at de ikke kan se at Bill Gates er dum.
P.C.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-11-01 16:49

"P.C." <per.corell@privat.dk> skrev i en meddelelse
> propoganderer for et internet baseret på 8
> bits teknologi

I modsætning til hvad? 10 bit?

> "Agent" har været et must, hvis man er plaintext fanatiker ( læs
teknologi
> fjensk),

Jeg er plaintext fanatiner.. Jeg bruger OE

> http://w1.1396.telia.com/~u139600113/:))/a
> (ovenstående link ud på det fæle web, er største længde på links på
mange
> mailreadere ;

Jeg forstår ikke. Jeg kan da sagtens lave længere links. Og OE kan da
fint læse længere links, ligesp vel som Agent