Er Tele.dk servere nede ?
Fra : P.C.

Dato : 17-11-01 11:31

Hi.
Jeg undrer mig over, at "News.tele.dk" og "News.inet.tele.dk" også er
tilsyneladende er nede.
Eller er det kun hos mig ?
Jeg har måttet poste via en server jeg fandt på ;
http://www.thenewsgroups.com/
så jeg kan sagtens nå de internasionale grupper jeg bruger. --- altså læse
hvilke nye mails der er sendt til en gruppe, som er sendt efter d16. som er den
sidste dato på mails på T.D's news servere .
Og jeg kan åbentbart _sende_ mails via T.d's news servere ---- meget mystisk.
Have a nice day.
P.C.
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/a
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-11-01 11:38

"P.C." <per.corell@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg undrer mig over, at "News.tele.dk" og "News.inet.tele.dk" også er
> tilsyneladende er nede.

De er ikke nede længere, men artikelnumrene er resat hvilket betyder at
man skal nulstille sine grupper for at få nye indlæg

Fra : P.C.

Dato : 17-11-01 12:11

Hi.

Martin Højriis Kristensen skrev i meddelelsen <9t5eht$9nh$1@sunsite.dk>..
..
>De er ikke nede længere, men artikelnumrene er resat hvilket betyder at
>man skal nulstille sine grupper for at få nye indlæg

Tak, ------ det løste alle problemer .
P.C.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-11-01 13:11

> De er ikke nede længere, men artikelnumrene er resat hvilket betyder at
> man skal nulstille sine grupper for at få nye indlæg

Men når man sender et indlæg... Går der da uendelige tider før at de kommer
frem... Godtnok et indlæg sendt igår er kommet frem.. men ikke dem idag

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-11-01 14:09

Martin Højriis Kristensen skrev:

>De er ikke nede længere, men artikelnumrene er resat hvilket betyder at
>man skal nulstille sine grupper for at få nye indlæg

Jeg har endnu ikke fundet nogen brugbar løsning med min Agent 1.8!

Nogle der har pillet mere end mig, jeg synes nu nok ellers jeg har
prøvet både det ene og det andet.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia 8310 uden SIM-lås - inkl. forsendelse: 3'699,-
Se http://www.simlock.dk/link/8310/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 17-11-01 15:10

Hej Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>

>Jeg har endnu ikke fundet nogen brugbar løsning med min Agent 1.8!
>
>Nogle der har pillet mere end mig, jeg synes nu nok ellers jeg har
>prøvet både det ene og det andet.

Det er godt nok offtopic her, men marker alle grupper, vælg catch up
og lav dernæst en sample på max x antal nye beskeder, så er du ajour
igen.

Hvis ovenst. ikke hjælper, så spørg i mail+news gruppen.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-11-01 15:16

Lars Kim Lund skrev:

>Det er godt nok offtopic her

Det er tilsyneladende et problem kun for TDC-kunder... Men jeg har
også senere postet i mail+news.

>men marker alle grupper, vælg catch up
>og lav dernæst en sample på max x antal nye beskeder, så er du ajour
>igen.

Er prøvet, det virker ikke. Jeg kan få hentet nogle beskeder, men når
jeg efterfølgende vælger at hente nye indlæg, så henter den stadig
ikke et eneste ned. Det er noget med artikelnumrene der er gået
bananas, men hvordan kommer jeg videre?

Og da jeg ringede til TDC var det 100% hos mig fejlen lå, der var
INGEN problemer med deres newsserver. Hmm... Selvom jeg kunne fortælle
ham at mange andre havde problemerne, så var det helt sikkert hos os
problemet lå, da der ikke var nogle fejl hos ham - færdig! Flot TDC!
:-/

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-11-01 12:55

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> writes:

> [...]
>ham at mange andre havde problemerne, så var det helt sikkert hos os
>problemet lå, da der ikke var nogle fejl hos ham - færdig! Flot TDC!

Strengt taget er resetting af artikelnumre en feature i news, og
alle klienter bør kunne håndtere det ordentligt. Det er i hvert
fald ikke serverens problem.

Men der er unægteligt forskel på "bør" og "gør" i denne verden...

Mvh.
   Klaus.

Fra : Allan Olesen

Dato : 18-11-01 14:21

Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk> wrote:

>Strengt taget er resetting af artikelnumre en feature i news, og
>alle klienter bør kunne håndtere det ordentligt.

Også når serveren genbruger artikelnumre midt inde i rækken, uden at
justere højeste artikelnummer ned?

Det kan jeg ikke se, at man med rimelighed kan forlange af nogen
newsreader, at den kan håndtere automatisk i daglig drift.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-11-01 14:25

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> writes:

>Også når serveren genbruger artikelnumre midt inde i rækken, uden at
>justere højeste artikelnummer ned?

Well, det er jo et problem, som ingen rigtig har taget sig tid til
at definere en ensartet løsning på. Men faktum er, at artikelnumre
er en begrænset størrelse, så klienten er nødt til at tage hensyn
til resetting. Det ligger implicit i protokollen.

>Det kan jeg ikke se, at man med rimelighed kan forlange af nogen
>newsreader, at den kan håndtere automatisk i daglig drift.

Næh, men så bør der være en "numrene er resat - gør noget"-knap.
Alternativt (som nogle klienter gør) en (semi)automatisk reset,
når hiwater-nummeret pludselig er mindre end før.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-11-01 17:34

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse
> Næh, men så bør der være en "numrene er resat - gør noget"-knap.
> Alternativt (som nogle klienter gør) en (semi)automatisk reset,
> når hiwater-nummeret pludselig er mindre end før.

Men når last-tallet hele tiden er konstant har klienten jo ikke nogen
chance for at indholdet af de enkelte artikelnumre skifter

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-11-01 21:56

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> writes:

>Men når last-tallet hele tiden er konstant har klienten jo ikke nogen
>chance for at indholdet af de enkelte artikelnumre skifter

Det er rigtigt. Så må man have gang i "gruppen er resat"-knappen.
Hvis altså klienten er snedig nok til at have sådan en.

Helt overordnet[1] set er det lidt ugodt, at nye artikler ikke enten
får hiwater til at stige eller får hiwater til at starte forfra fra
1 igen.

I enormt travle eller (måske mere oplagt) meget lidt travle grupper
kan det så alligevel skabe forvirring for klienten, hvis hiwater så
ender med at stige til over det oprindelige, inden klienten kommer
tilbage til gruppen. Men den situation er lidt teoretisk.

Mvh.
   Klaus.

[1] Med al mulig respekt for besværet med at administrere en moderne
newsløsning. Det er nærmest fysisk umuligt at afvikle perfekt -
uanset hvilken model man så end vælger.

Fra : Allan Olesen

Dato : 19-11-01 00:08

Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk> wrote:

>Næh, men så bør der være en "numrene er resat - gør noget"-knap.

Sådan en knap har de fleste newsreadere. Pointen er, at det i det
aktuelle tilfælde er lykkedes TDC's newsserver at skabe sig så meget,
at man skal bruge knappen _hver_ gang, man henter news.

Fra : DeBoss

Dato : 19-11-01 19:44

hmm jeg er måske dum..
men jeg KAN altså ikke finde den knap eller en lignende funktion i X-news/M3...
Tør jeg spørge her ??

Mvh Dennis

Fra : Simon Skals

Dato : 19-11-01 20:24

It seems DeBoss wrote:
>hmm jeg er måske dum..
>men jeg KAN altså ikke finde den knap eller en lignende funktion i X-news/M3...
>Tør jeg spørge her ??

Nej, spørg i:

dk.edb.internet.software.mail+news

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-11-01 20:24

"DeBoss" <dennis@bitnisse.dk> skrev i en meddelelse

Tør jeg spørge her ??

Ja, men så skal du også love at læse og gøre brug af disse gode råd:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk

Fra : P.C.

Dato : 17-11-01 16:13

Hi.

Martin Højriis Kristensen skrev i meddelelsen <9t5eht$9nh$1@sunsite.dk>...
>Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Jeg må indrømme jeg skriver lidt i blinde ; dit råd virkede, men kun ret
begrænset, idet jeg er tilbage til udgangspunktet.
Jeg kan se på andre servere, at der kommer nye indlæg, men _jeg_ kan ikke se nye
indlæg, efter dem der kom ind efter at have nulstillet :((

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-11-01 16:23

> Jeg må indrømme jeg skriver lidt i blinde ; dit råd virkede, men kun
ret
> begrænset, idet jeg er tilbage til udgangspunktet.

Link til internt indlæg: