FTP server!!!
Fra : Dan

Dato : 15-11-01 12:01

Hej alle!
Jeg er ved at opsætte en FTP server, men kan ikke rigtig få det til at
funke. Jeg har TDC proacces med een fast IP adresse. Jeg bruger programet
Bullitproof FTP server. Jeg har sat den PC, som skal være FTP server op med
fast ip (192.168.1.4), subnet og default gateway som oplyst i medsendte
skema. Men når jeg prøver at connecte via browser eller Cute-FTP til min
oplyste WAN adresse kan jeg ikke få forbindelse.
Har fået oplyst to ip adresser, WAN forbindelse hos TDC og serial
forbindelse hos kunde!!. Regner med at det er den første IP adresse jeg skal
connecte til??? (det er ihverfald den IP der bliver oplyst hvis jeg surfer
på en side som kan oplyse hvilken IP man connecter fra). Ved ikke rigtig
hvad jeg gør forkert, men håber der er en som kan hjælpe. Jeg har prøvet at
opsætte FTP serveren på to forkellige PC'er(Windows2000 server og windows
ME) tilsluttet routeren(5781) uden held.

Fra : Lars kj

Dato : 15-11-01 12:26

> [...]
> opsætte FTP serveren på to forkellige PC'er(Windows2000 server og windows
> ME) tilsluttet routeren(5781) uden held.

Du kan ikke tilgå din egen PC med extern IP. Med andre ord så vil din
router lukke for trafik som prøver at komme ud og ind igen. Du kan heller
ikke ping din externe IP fra en maskine som er på din router.

/lars

Fra : Lars kj

Dato : 15-11-01 12:37

Fedt at du har sendt denne news i flere grupper :@

/lars

Fra : Dan

Dato : 15-11-01 12:40

Hej Lars
Du har ret og jeg har løst mit problem. Var bare ikke lige klar over
nedenstående. Fik en ven til at teste det "udefra" og her virkede det!!!
Tak for dit hurtige svar!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-11-01 16:44

Thu, 15 Nov 2001 12:39:51 +0100, skrev "Dan"
<d_corydon@hotmail.com>:

>Du har ret og jeg har løst mit problem.

Det var rart.

Læs så lige gerne

<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

<http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html>

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Dan

Dato : 15-11-01 18:50

Ja hvad skal jeg svare dig??? nogel folk leder mere efter andres fejl og
hvorfor også bruge tid på at hjælpe med et svar!!!.

Dan

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-11-01 18:56

"Dan" <d_corydon@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja hvad skal jeg svare dig???

Tja, du kunne jo f.eks. svare, at du have læst det han henviste til,
og at du agtede fremover at følge sådanne gode og fornuftige råd og
vejledninger.

Eller du kunne sige: Næh gu' gider jeg da ej!

Men det ER nu altså gode råd, og hvis bare nogle flere brugte dem,
blev grupperne meget bedre at være i, og meget lettere at finde rundt
i og overskue!

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk

Fra : Lars kj

Dato : 15-11-01 22:15

> Ja hvad skal jeg svare dig??? nogel folk leder mere efter andres fejl og
> hvorfor også bruge tid på at hjælpe med et svar!!!.

Fordi det pisser mig af at svare(bruge tid) på noget som du allerede har
fået et svar på. Men du kan da bare blive ved, så skal jeg nok blokke dig og
så er der ikke flere svar til dig fra mig :)

Det er også en skam at der ikke er nogen som kan hjælpe dig med din fejl i
dit ftp program :) Men det skal nak komme

/lars