Snart er det jul
Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-11-01 17:35

Hej gruppe

Så har jeg været lidt kreativ i dag og adventskransen står nu klar til på
søndag
Men iihh hvor det tager tid, når man har 2 små hjælpenisser *G*
Først blev grankransen gennemsniffet af både Neo & Dixie, så nu er der ikke
mere duft af gran tilbage
Derefter var Neo overbevist om at jeg behøvede en pote, til at holde
sølvsnoren på plads. Og så gik jagten igennem stuen efter Dixie, som var
stukket af med kanelstængerne. Æv at skulle stå på hovedet bag sofaen, for
at få fat i dem *G*
De fattede vidst tilsidst at jeg ikke havde brug for hjælp, så de plantede
sig på hver sin stol og holdt nøje opsyn med at jeg nu gjorde det rigtigt
*G*
Det færdige resultat blev nu ganske godt og de små hjælpenisser har holdt
poterne fra den.
Spændende at se hvor meget hjælp jeg får, når julepynten skal hænges op.
Eller hvor mange gange den skal hænges op

Hilsen
Joan
Neo (som synz at sølv klær ham godt) & Dixie (som synz at kanel dufter
dejligt)

Fra : Maj-Britt

Dato : 26-11-01 18:22

Hej Joan,

Tak for grinet Jeg "glæder" mig også meget at til at mine "små"
juleassistancer skal hjælpe mig med at pakke gaver ind ( som allerede er
gennemsnust og vist nok godkendt ...) og pynte juletræet *suk* ( Det med
juletræet er jeg _meget_ spændt på eftersom det er første år jeg har sådan
et monstrum i stuen, så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal forvente af
unoder fra pelsdyrerne *yiaks* ;-o...) Men okay det er jo ganske hyggeligt
alligevel og man får jo _rigtige_ mange gode grin ud af det til gengæld

Mvh Maj-Britt
( og potedask fra Tino, som har travlt med manicuren så "sømposen" er i
orden )

Fra : Nina

Dato : 26-11-01 18:38

Jeg pyntede juletræet hver eneste dag i december sidste år !

Første gang tog jeg pynten op af kassen. De øvrige gange måtte jeg kravle
rundt på gulvet og lede under reoler, sofa'er, skabe efter pynten inden jeg
puttede det på træet. De første gange synes misserne at jeg var sjov, så de
fulgte mig rundt og prøvede at stjæle alt det jeg havde samlet. Til sidst
sad de bare og ventede ved juletræet, "koooom nu, put det på igen"
......så de kunne pille det af igen.

I år har jeg overvejet at hænge rå sild på træet. Misserne er alligevel de
eneste der har gavn af pynten på træet !
Sild skinner vel også lidt i det rigtige lys

Hilsen Nina
DK. Tender Tribes
Mindre opdræt af Maine Coon
http://www.tendertribes.dk
mail@tendertribes.dk

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 26-11-01 19:01

Hejsa allesammen

Mit nisselandskab er netop blevet en realitet !! Min kommode, har fået det
fineste landskab med vat og en masse nisser .. For at undgå sidste års tårer
og grimme ord, har jeg i år anskaffet en lang plade af plexiglas, som står
foran - så det forbliver et Nisselandskab ,.. og ikke et MISSE landskab, som
det var sidste år !!!

Samtidig har jeg i år sat alle mine "bløde" nisser i forvaring inde bag
plexiglasset, da vi har en ægte nisse-hader her i huset .. "Dronning" Pepsi
præsterede sidste år at stort set æde alle mine "bløde" nisser, dvs.
strikkede, syede osv. Det var som at vifte en rød ( nåh, ja .. ) klud foran
en tyr .. "de små væmmelige tingester skal bare udryddes" !!!

He he - og det har jo sat mig i den "uheldige" situation, at jeg i år, har
været tvunget ( meeeeget mod min vilje ) at købe lidt ekstra gibs- og
porcelæns nisser .. ha ha ..

Glædelig December til alle, både 2- og 4-benede !!

Knus fra Pia og misserne ..

--
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Fra : Heidi Høegh

Dato : 27-11-01 07:12

Joan Frederiksen <joan.frederiksen@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ttqu2$bjf$1@sunsite.dk...
> Spændende at se hvor meget hjælp jeg får, når julepynten skal hænges op.
> Eller hvor mange gange den skal hænges op

Hej Joan

Tak for et godt grin
Ja jul med katte er noget helt specielt.
Ja jeg var jo også kreativ i går, og gik også i gang med adventskransen. Det
gik faktisk rimelig smertefrit med og få sat pynt, bånd og lys fast. Men da
den så var færdig og placeret på spisebordet, kom vores lettere kraftige kat
Cocio , og jeg havde kun lige vendt ryggen til før end det første pynt
begyndte at trille hen ad bordet, Cocio kigger med meget uskyldige øjne, ja
det var ikke mig

Og så har jeg da også fundet ud af hvorfor at adventskranse er runde, og med
et dejligt stort hul i midten, det er simpelthen for at der kan sidde en kat
i midten, Cocio prøvede i hvertfald og bore sin fede mås ned i midten, hi hi
det var virkelig et syn

Julehjerterne som hænger i loftet, og som man kan nå hvis man er en lille
fræk kat der sidder på trappen og stikker sine lange arme ud, bliver smidt
ned hurtigere end jeg kan sætte dem op, og de små figurer der står i vindues
karmen er altså vældig sjove og skubbe ud over kanten bare det udtryk de
får i hovedet bagefter er det hele værd, hov hvor blev det af, og så den
måde de kan glo ned på gulvet, nåh der var du, nu kommer jeg og dræber dig,
ja juletiden er en dejlig tid.

Og så er der jo ikke mindst julegaverne, alle vores julegaver bliver samlet
på spisebordet, og så sker det jo at der ligger en kat oven i alle pakkerne.
Hi hi det er sjovt og se folks reaktion når de får en gave der er små huller
i, fyldt med kattehår og båndet (som var pænt lige da gaven blev pakket ind)
ligner en omgang fladt hattehår

Jeg håber i får en masse hyggelige juletimer. Vi nyder det i hvertfald.

Masser af hilsner fra
Heidi Høegh og de tre frække katte : Tyson, Dumle og Cocio.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 27-11-01 21:30

"Heidi Høegh" <bentogheidi@mail.tele.dk> skrev...
> [...]
kat
> i midten, Cocio prøvede i hvertfald og bore sin fede mås ned i midten, hi

Apropos adventskrans...
Kom lige i tanke om, at jeg har et billede liggende på pc'en af en
adventskrans med en Brite "monteret" oveni (for dem som ikke liiige kender
Briten, så er det en temmelig kraftig kat...). Jeg har uploadet billedet til
binaer under emnet "Adventskrans med kat", desværre er det ikke i farver,
men det er stadig sjovt!!

Mvh. Camilla

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 27-11-01 21:47

*LOL* et godt/sjovt billede
Fik katten nogensinde adventskransen af? *GG*

Hilsen
Joan

Fra : Ann K

Dato : 27-11-01 22:31

>Jeg har uploadet billedet til
binaer under emnet "Adventskrans med kat",
<>Hi, hi - lige netop derfor har vi ikke længere adventskrans i
huset!!!!
Og heller ikke "guld"lys... Af en eller anden grund smager de nemlig
herligt
Mvh Ann

Fra : Camilla Scharff

Dato : 27-11-01 22:46

"Joan Frederiksen" <joan.frederiksen@mail.tele.dk> skrev...
> *LOL* et godt/sjovt billede
> Fik katten nogensinde adventskransen af? *GG*

Hmmm - godt spørgsmål! Men jeg formoder, at ejeren velsagtens fik
missen "skruet ud" en gang efter nytår *ss*
Og jeg ææælsker bare det billede - havde det faktisk på "lager" i et helt år
dengang jeg lavede katteblad, fordi jeg ville have det i julenummeret, og
jeg selvfølgelig havde fået lige efter jul da billedet blev taget...

Mvh. Camilla

Fra : Trine Piltoft

Dato : 28-11-01 09:59

øøøøh, hvordan finder jeg lige det omtalte billede - jeg føler mig lidt som
en nybegynder *ggg*

Trine

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 28-11-01 10:53

Hej Trine

Du finder billedet i nyhedsgruppen: dk.binaer *S*

Hilsen
Joan

Fra : Trine Piltoft

Dato : 28-11-01 11:23

Tak, tak - nu har jeg fundet det - super billede. Hvorfor mon katte ALTID
skal have sig placeret et sted hvor de ifølge naturlovene ikke burde kunne
være :0)

Trine

Fra : Mette Svangren

Dato : 27-11-01 10:24

Åh ja, vi glæææder os også til at komme i gang. Alle juletingene står på
spisebordet og venter. Endnu har Ludvig ikke udvist interesse, for han er
stadig for optaget af de nye spisestuestole med polstret "frakke", som er så
geniale at kravle op af.
Men sikken en jul, det kan blive. Det er første gang, vi skal være værter
for hele familien og dermed også selv ha' juletræ.
Og vi bliver bl.a.: Ludvig, 8 måneder og meget fræk, vores egen
"menneskekilling" Ronja på 11 måneder og fætter Albert, ligeledes
"menneskekilling", på 16 måneder (og rødhåret, for at det ikke skal være
løgn
Behøver jeg at fortælle, at jeg har købt plastikkugler til træet?

Glæder-sig-hilsener fra Mette, Ludvig (der er gået en tur ud og undersøge
rimfrosten) og Ronja (der forsøger at få fingrene ind i diskdrevet).

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 03-12-01 21:54

Ja som kom julepynten jo op
Havde 2 stk meget hjælpende katte med rundt i hytten *G* Alt hvad der blev
hængt op, blev snuset til og derefter dasket lidt til.......... og det var
så det *S* Det lader til at det får lov at hænge i fred og ro.
Bortset lige fra et par store filt-julemus...... men de er også helt nye, så
de dufter ikke "af os" og så har de noget dejligt hår, som der bare skal
pilles i *G* De sidder på sofaryggen, dog lå de i underlige forvredne
stillinger de første par dage *G* For lidt tæv fik de altså....... Nu er de
undersøgt og nu får de lov at sidde i fred.

Hilsen
Joan