Bluetooth headset - erfaringer plz
Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 25-11-01 22:49

Hej

Er det virkelig ikke nogen her i gruppen som har gjort sig erfaringer med
nogen af de bluetooth headsets som er ude? Jeg har tidligere skrevet et
indlæg for erfaringer specifikt med Ericssons, helst det allernyest
(HBH-20), som jeg kraftigt overvejer at købe. Men vil gerne høre om det
måske er lidt fejlbefængt, som jeg har hørt forgængere skulle være...

Alle erfaringer er velkomne, det ku også være rart at høre om nogen havde
prøvet andre selskabers bud..

/Lassse

Fra : jan steen sørensen

Dato : 27-11-01 10:18

"Lasse Vestergaard" <lasse@iloveu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måske er lidt fejlbefængt, som jeg har hørt forgængere skulle være...
>
> Alle erfaringer er velkomne, det ku også være rart at høre om nogen havde

Desværre ikke det bedste: men jeg blev meget begejstret over et sæt jeg
prøvede på min T28s, alt virkede tilsyneladende fint.

Jeg anbefalede det til et firma, de skulle sidde et par stykker og tale
meget i telefon på samme kontor - Rækkeviden var meget begrænset, der var
mange forstyrrelser på sættet, blot man bar T28s på den ene side af kroppen
samtidig med at man havde bluetooth sættet på (det der blev solgt for ca 5
mdr. siden)
Endvidre er taletiden kun på ca. 2-2½ time (standby op til 24-48 timer) (ej
oplyst i specifikationer eller manual, men oplyst af Ericsson, Danmark) -
dette var alt for lidt til denne kunde - de kørte tør for strøm før middag.

Men hvad skal du bruge det til - og hvor mange timers tale/standby? etc..

Jan

Fra : Claus Svanholm

Dato : 27-11-01 20:07

Der er en OK artikel i dag i Børsen (Tirsdag) om nogle bluetooth headsets fra et dansk firma. Vejer 10 (!) gram og er M_E_G_E_T
mindre end Ericssons. Det er (naturligvis :) et dansk firma der har lavet det. Firmaet hedder Netlinks og "dimsen" kalder de for
"BlueSpoon".

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 27-11-01 22:23

"Claus Svanholm" <svanholm@gmx.net> wrote in message

> [...]
> mindre end Ericssons. Det er (naturligvis :) et dansk firma der har lavet
det. Firmaet hedder Netlinks og "dimsen" kalder de for

Men...kan den bruges sammen med T68 ?
Virker voice-dial osv..?

Mvh Henrik.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 27-11-01 22:45

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message

> det. Firmaet hedder Netlinks og "dimsen" kalder de for
>
> Men...kan den bruges sammen med T68 ?
> Virker voice-dial osv..?

Det burde de gøre hvis ellers de overholder Bluetooth standarden for
headsets. Der er det nemlig specificeret hvordan den slags skal virke.

Mvh Ebbe

Fra : KGB

Dato : 27-11-01 22:55

er der ikke et link til dem ?

KGB

Fra : Per Goetterup

Dato : 28-11-01 12:51

On Tue, 27 Nov 2001 22:54:46 +0100, "KGB" <KGB@NSA.PET> wrote:

>er der ikke et link til dem ?

Jo... De hedder ikke 'Netlinks' men 'Nextlink' og man kan finde dem her:
http://www.nextlink.to/

Linket til 'BlueSpoon' er øverst til højre på siden.

- Per.

Fra : KGB

Dato : 28-11-01 13:04

> Jo... De hedder ikke 'Netlinks' men 'Nextlink' og man kan finde dem her:
> http://www.nextlink.to/

Tnx

> - Per.

KGB

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 27-11-01 23:10

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message

> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message

> Det burde de gøre hvis ellers de overholder Bluetooth standarden for
> headsets. Der er det nemlig specificeret hvordan den slags skal virke.

Super...jeg havde dog frygtet, at voice-dial og lignende features var
specielle features som kun virkede med Ericsson's eget udstyr.

Mvh Henrik.
ps..er der nogen der har en fornemmelse af, hvornår man kan forvente at
HBH-20'eren er at finde i DK-forretninger ?