OSX-problemer
Fra : Søren Straszek

Dato : 25-11-01 22:11

Jeg har netop installeret osx 10.1 IE - og det ser jo rigtigt godt ud.
Men når jeg forsøger at starte programmer der ikke er "ren" osx
programmer får jeg denne meddelelse:

There are no localized classic-specific resources to update the system
folder on HD2. Please select another startup disk.

Jeg har installeret osx og 9.2.1 på HD1.

Hvad skal jeg gøre??

M.v.h. Søren

Søren Straszek

Fra : Jesper Hauge Jensen

Dato : 25-11-01 23:00

Hvilken startdisk er valgt til classic ?

M.v.h.

Jesper

Fra : Søren Straszek

Dato : 28-11-01 20:11

Jesper Hauge Jensen <im@c.dk> wrote:

> Hvilken startdisk er valgt til classic ?
>
> M.v.h.
>
> Jesper

det var såmænd så simpelt: Jeg skulle bare ændre startdisk under classic
indstillinger, i stedet for som jeg gjorde, under startdisk.

Søren Straszek

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 25-11-01 23:09

Søren Straszek <straszek@stofanet.dk> wrote:

> Jeg har installeret osx og 9.2.1 på HD1.
>
> Hvad skal jeg gøre??

Er det identiske sprogversioner? (Ellers virker det ikke. Havde selv
samme problem for kort tid siden...)

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-11-01 23:23

Søren Straszek <straszek@stofanet.dk> wrote:

> Jeg har installeret osx og 9.2.1 på HD1.

9.21dk ? Du skal have fat i en +9.1x med et af følgene sprog:

Spanish, Italian, German, Japanese, French, Dutch, English

Hvis ikke du har en af disse versioner kan du prøve at åbne
/System/Library/Coreservices/'classic startup.app' og installere
indholdet af følgende sti manuelt:

/System/Library/Coreservices/'classic
startup.app'/Contents/Resources/English.lproj/SystemFiles

Jeg ved dog ikke om det virker...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 26-11-01 00:37

Søren Straszek <straszek@stofanet.dk> wrote:

> There are no localized classic-specific resources to update the system
> folder on HD2. Please select another startup disk.

Jeg har også lige indkøbt samme OS som dig... og oplevet samme problem

Mit problem var i første omgang, at jeg ikke var klar over, at man kun
kunne køre classic i samme sprogversion. Så ud med DK 9.2.1 og ind med
IE 9.2.1. MEN så skete det igen?! Denne gang løste jeg det ved at gå ind
i "system preferences" og under "classic" vælge det rigtige drev (eller
rettere sagt partition) med OS 9.2.1. Nu virker hos mig.

Faktisk synes jeg at classic fungerer rigtig fint, når man lige ser bort
fra boot tiden. Og efter som min Pismo med OS X vågner med det samme, er
det blevet endnu mere attraktivt blot at lade den sove fremfor at lukke
den helt ned, hvilket betyder at classic måske kun skal bootes én gang
om ugen.

Er der i øvrigt nogen der kan gi' et par links til steder hvor man kan
læse lidt om OS X. Der er jo en del features som ikke lige skriger en i
hovedet og som blot venter på at blive brugt - men hvor er de? (Bl.a.
vil jeg gerne vide noget mere om brugen af OS X i blandet netværk - dvs.
i forbindelse med NT 4.0 og MS proxy 2.0 (især MS proxy er pi***
irriterende, når man ikke bruge win95/98/2000/XP. Indtil videre har jeg
kun kunnet få HTTP til at funke, og man skal hele tiden opgive koden for
at slippe igennem.)

/Martin