Problem med at brænde multisession ISO/HFS~
Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 25-11-01 21:59

Hejsa.

HVer gang jeg forsøger at brænde en multisession CD med Toast
4.2 eller 4.1 på min Mac (Quadra 950 PPC 601, 100 Mhz-kort OS 7.5.5) går
Toast ned med en fejl 11 inden den når til at begynde brændingen.

Jeg kan fint brænde Audio og HFS men altså ikke blandet HFS/ISO.

Er der nogen af jer, der kan forklare mig, hvordan jeg kommer
til at kunne det, evt ved at anbefale mig et andet brænderprogram eller
noget.

På forhånd tak for hjælpen.

/Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50 -- sadyhr@yahoo.com

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-11-01 23:06

In article <1f3g5av.1m0ud0h1tsxyneN@0xc3d75a8a.arcnxr13.ras.tele.dk>,
sadyhr@yahoo.com (Sebastian Adorján Dyhr) wrote:

> [...]
> Toast ned med en fejl 11 inden den når til at begynde brændingen.
>
> Jeg kan fint brænde Audio og HFS men altså ikke blandet HFS/ISO.

Prøver du at brænde først det ene format, og så det andet format?

Hvis ikke, så hedder det "hybrid" og ikke "multisession".

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 26-11-01 21:43

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 26-11-01 21:43

Hej Martin.

Ja, tak at du retter mig. Jeg mener HYBRID.

Jeg har ikke forsøgt mig med at brænde rene ISO eller først det ene og
så det andet.

/Sebastian

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-11-01 22:05

In article <1f3i0e8.enfxj2sk8hmgN@0xc3f9614d.arcnxr1.ras.tele.dk>,
sadyhr@yahoo.com (Sebastian Adorján Dyhr) wrote:

> Ja, tak at du retter mig. Jeg mener HYBRID.

Det var skam ikke for at rette dig, det var mere for at finde ud af hvad
du gjorde.
Hvis jeg ville rette på dig, ville jeg fx skrive "gider du ikke godt at
skrive nedenunder det du svarer på".

> Jeg har ikke forsøgt mig med at brænde rene ISO eller først det ene og
> så det andet.

Har du prøvet at starte op uden udvidelser og se om det hjælper?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 27-11-01 14:27

Hej Martin.

> [...]
> skrive nedenunder det du svarer på".

> Har du prøvet at starte op uden udvidelser og se om det hjælper?

Ja jeg har fjernet alt, der ikke var nødvendigt for Cd-rom, og havde en
ISO/joliet udv installeret, som jeg slog fra, med samme negative
resultat.

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-11-01 14:39

In article <1f3jc3z.11jpkgpdjijqyN@0xc3f961e2.arcnxr2.ras.tele.dk>,

> Ja jeg har fjernet alt, der ikke var nødvendigt for Cd-rom, og havde en
> ISO/joliet udv installeret, som jeg slog fra, med samme negative
> resultat.

Start op med shift nede, og se om det hjælper.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 27-11-01 22:41

Hej Martin

> Start op med shift nede, og se om det hjælper.

Tjoh, probelmet opstår ikke; men det skyldes ligesom, at Toast ikke vil
starte op uden ObjectSupport Lib, så det er ikke nogen god idé,
desværre.

Men nu fandt jeg ud af noget andet. Det er ikke noget problem at brænde
rene ISO-Cd'er, og det er heller ikke noget problem at brænde en
ISO/HFS-hybrid, HVIS der ikke er nogen delte filer. Og det er jo ellers
lige det, der skulle være idéen med hybrid, ellers kan jeg jo lige så
godt først brænde den ene partition og så den anden

(PS. du rettede jo rent faktisk på mig ;-}, og se, jeg har taget ved
lære, og skriver under dit indlæg ;-})

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-11-01 23:07

In article <1f3jyk8.v7oc86d24xigN@0xc3f961c6.arcnxr2.ras.tele.dk>,

> Tjoh, probelmet opstår ikke; men det skyldes ligesom, at Toast ikke vil
> starte op uden ObjectSupport Lib, så det er ikke nogen god idé,
> desværre.

Prøv at smide (en kopi af) ObjectsupportLib ind i Toasts folder.

> [...]
> lige det, der skulle være idéen med hybrid, ellers kan jeg jo lige så
> godt først brænde den ene partition og så den anden

Lyder sært. Har du prøvet at kigge lidt rundt på Toasts supportsider?

> (PS. du rettede jo rent faktisk på mig ;-}, og se, jeg har taget ved
> lære, og skriver under dit indlæg ;-})

Mange mange tak.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 28-11-01 21:01

Hej Martin

> Prøv at smide (en kopi af) ObjectsupportLib ind i Toasts folder.

Hmm interessant idé, det fik bare toast til at være længe om at prøve at
starte; men resulterede i samme besked om, at programmet ikke kunne
starte p gr af ukendt fejl.

> Lyder sært. Har du prøvet at kigge lidt rundt på Toasts supportsider?

Nej det har jeg godt nok ikke, forestiller mig, at det tager en krig med
StjæleDanmark 28.8 Modem

> Mange mange tak.

Jamen selv tak for de forsøgsvis gode idéer ,-)

Nu kan jeg forøvrigt ikke svare dig foreløbigt (er på ferie fredag -
onsdag), så det er ikke fordi, jeg ikke vil