Hvad gør denne kode...
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 25-11-01 21:03

Hvad gøre denne kode ved $file :

reset_list($site_log_file,$total,$file);

Laver den det til en variable, som derefter bliver brugt I andre filer?
Eller trækker den informationer ud fra variablen $file i en anden fil?

PS: Jeg er nybegynder ang. php.

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
http://hairboy.adsl.dk/starwayonline

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-11-01 21:15

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> wrote in message
> Hvad gøre denne kode ved $file :
> reset_list($site_log_file,$total,$file);

Vi kunne jo slå op i manualen:
http://dk.php.net/reset_list
"Sorry, no documents matched your search for "reset_list"."

Det er højest sandsynligt ikke en "native" php-funktion, men en funktion
der er defineret et eller andet sted i det site, du har det fra.
Der er en lille chance for, at det er en udokumenteret funktion i PHP.
Der sker nemlig, at en funktion kommer med i en release inden den er
helt færdig, og der ikke er skrevet dokumentation. Andre gange bliver
noget både releaset og dokumenteret inden det er færdigt, men så står
det i dokumentationen.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 25-11-01 22:10

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> [...]
> helt færdig, og der ikke er skrevet dokumentation. Andre gange bliver
> noget både releaset og dokumenteret inden det er færdigt, men så står

Nu har jeg uploadet de to filer som jeg vil mene kunne have noget med det at
gøre:

http://hairboy.adsl.dk/starwayonline/modules/index.txt
http://hairboy.adsl.dk/starwayonline/modules/config.txt
Index.txt filen er faktisk en index.php fil det samme med config filen.

Det er på linie 16 i index filen at det står:

Der står $file
Men hvor skal den finde sine data fra?
Det er jo det eneste sted i index filen at det står.

Så har jeg set at der står config.php i toppen. Så den har jeg også
uploadet.
Da syntes jeg heller ikke at kan finde noget.
Hvad skal jeg så gøre.
Den kan vel ikke bruge en variabel fra en fil som ikke er included?...

Håber I kan hjælpe.

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-11-01 22:55

> Nu har jeg uploadet de to filer som jeg vil mene kunne have noget med
det at
> gøre:

Hvis du vil finde det sted, hvor funktionen er defineret, så skal du
lede efter noget i denne stil:

function funktionsnavn ($var1, $var2, $var3) {

Nu skriver du jo ikke noget om hvor du har det fra, men ud fra hvad jeg
ved, vil jeg foreslå dig at henvende dig til det firma, der har lavet
koden til dig. Eller kig i dokumentationen til det.

Eller drop det, indtil du kan noget mere PHP.

Jeg kan godt lede din kildekode igennem, og finde ud af hvad fyren
(funktionen) gør, men så er det arbejde (i stedet for en offentlig
diskussion mange kan lære af), og vil derfor kræve en
fakturerings-adresse.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 26-11-01 06:54

> [...]
> ved, vil jeg foreslå dig at henvende dig til det firma, der har lavet
> koden til dig. Eller kig i dokumentationen til det.

Jeg tror nu bare ikke at den som har lavet det vil hjælpe med noget. Jeg
mener at have spurgt ham om noget ang. det script, men han ville desværre
ikke hjælpe.

> Eller drop det, indtil du kan noget mere PHP.

Jeg kan godt finde ud af at lave det. Jeg skal bare have ændret den variabel
$file til $file2

> [...]
> (funktionen) gør, men så er det arbejde (i stedet for en offentlig
> diskussion mange kan lære af), og vil derfor kræve en

Du kan vel starte med at downloade scriptet at jeg snakker om.
Det kan du finde her:

http://hairboy.adsl.dk/starwayonline/modules/toplisten.rar

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-11-01 08:56

> [...]
Jeg
> mener at have spurgt ham om noget ang. det script, men han ville

Hvis det er et gratis script, så skal du ikke regne med at fyren gider
bruge al sin fritid på at hjælpe tilfældige folk med alt muligt. :)
Meget forståeligt, der er ingen grund til at straffe ham for at give
noget af sit arbejde væk.

Du kommenterede ikke det med "dokumentation"?

> Jeg kan godt finde ud af at lave det. Jeg skal bare have ændret den
variabel
> $file til $file2

Jamen så indsæt det to-tal, og så er det overstået?

> Du kan vel starte med at downloade scriptet at jeg snakker om.
> Det kan du finde her:
>
> http://hairboy.adsl.dk/starwayonline/modules/toplisten.rar

Var det en forespørgsel på et prisoverslag? Eller et tilbud? Eller er
det en ordre?
Forretning plejer jeg nu at håndtere over fx. email, og ikke usenet...
:)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-11-01 21:26

On Sun, 25 Nov 2001 21:03:29 +0100, "Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk>
wrote:

> [...]
>
>Laver den det til en variable, som derefter bliver brugt I andre filer?
>Eller trækker den informationer ud fra variablen $file i en anden fil?

Er du nybegynder, så slå dog op i manualen. Her vil du finde ud af, at
funktionen ikke står her. Det må således være noget, der er defineret
tidligere i dine filer - og noget, vi ikke har adgang til.

Morten, lov mig, at hvis du nogensinde skal køre bil, at du gør det på
en mere hensigtsmæssig måde, end du roder med PHP på. Altså, at du gør
dit for at sætte dig ind i PHP og øver dig lidt med nogle simple
scripts, etc., før du bare downloader noget stort og forventer at folk
gider at supporte det.

"Jeg kører nu 140 km. i timen - hvordan er det nu, jeg bremser. P.S.
Svar hurtigt!"

--
- Peter Brodersen

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 26-11-01 00:00

<!--StartFragment-->function reset_list() {

   Global $dbname,$db;
   mysql_db_query ($dbname,"update top_user set hitin=0, hitout=0",$db) or die
(mysql_error());
   mysql_db_query ($dbname,"delete from top_hits",$db) or die (mysql_error());

}

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 26-11-01 06:48

"Søren Gørtz Olesen" <mail@sark.dk> wrote in message
> [...]
die
> (mysql_error());
> mysql_db_query ($dbname,"delete from top_hits",$db) or die

Hvad skulle jeg bruge det til?

Fra : Ronni / The real one~

Dato : 26-11-01 17:21

> Hvad skulle jeg bruge det til?
> M.v.h Morten Jørgensen
> Webmaster og Redaktør på:
> http://hairboy.adsl.dk/starwayonline

Det er den funktion du henviser til (spørger om), der er en der har været så
venlig at finde den for dig i config.php - mig tog det under 2 minutter.

/Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 26-11-01 19:28

"Ronni / The real one " <ronni1@ofir.dk> wrote in message
> Det er den funktion du henviser til (spørger om), der er en der har været

> venlig at finde den for dig i config.php - mig tog det under 2 minutter.

Jeg fatter det stadig ikke...

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 26-11-01 19:53

Morten Jørgensen wrote:

> Jeg fatter det stadig ikke...

Så kan den vel umulig være vigtig for dig. Kan du ikke bare fjerne
henvisningen til den, og så eventuelt selv lave en ny funktion, der gør det
du ønsker? (Deraf må du også kunne udlede hvad funktionen skulle gøre, da
jeg formoder at din samlede kode har et klart defineret formål.)

--
Morten Bakkedal
http://www.bakkeland.dk/