OS X fryser!
Fra : (Lars Kristian S

Dato : 25-11-01 13:19

Nå, nu var jeg lige så glad for OS X. Flot. Kører generelt strålende.
Men jeg aner ikke en rygende fis om fejlfinding i det, og nu er der et
kedeligt problem: Det fryser sgu´!

Umiddelbart efter login går systemet simpelt hen i selvsving og vil
hverken frem eller tilbage. Jeg kan end ikke force-quitte noget. Hvis
jeg logger ind på min kærestes konto går alt fint, men på min egen
administrator-konto opstår problemet.

Af nye ting jeg har fiflet med på det seneste, og som måske kunne være
problemet er følgende:

1. Jeg har netop installeret et IE-system af 9.2.1 til at køre classic
med. Det ligger på samme partition som X. Det har fungeret fint, og er
blevet sat til at starte op ved login.

2. Windows-kompression er blevet sat til. (Det gav heller ikke problemer
umiddelbart)

3. Efter et totalfrys måtte jeg tvangsgenstarte maskinen med
programmørknappen. Herefter startede problemerne.

Har I nogle idéer?

Og så lige de sædvanlige oplysninger:
OS 10.1 IE med nyeste opdateringer
OS 9.2.1 på samme partition, også nyopdateret
OS 9.2.1 DK - nyopdateret - på seperat partition
iMac early 2001 (500 mhz) med 512 Mbyte Ram

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 25-11-01 14:48

Lars Kristian Sørensen <lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> hverken frem eller tilbage. Jeg kan end ikke force-quitte noget. Hvis
> jeg logger ind på min kærestes konto går alt fint, men på min egen

Når du siger selvsving, mener du så "the-spinning-ball-of-death" eller
fryser alt bare, inkl. musen?

Når dock'en eller andre ting på skrivebordet at komme frem? Har du
mulighed for at telnet'e elle SSH'e fra en anden maskinen, så du kan
køre "top" og se, hvad der sker, når en fryser?

Har du ikke installeret noget nyt for nyligt, som evt. kan have lagt sig
i din egen Library-mappe, så det kun har indvirkning på din konto? Har
du rodet med skrifterne?

Du kan evt. prøve at log'e ind som root og ryde lidt op i din
Library-mappe, hvis du har en ide om, hvad der kan skabe problemerne.

--
Mvh.
René Frej Nielsen