Prototyper af skærmbilleder?
Fra : Tonni Schmücker

Dato : 25-11-01 10:49

Hej NG

Jeg er ikke 100% sikker på at dette er den rigtige gruppe at stille
spørgsmålet i! men jeg prøver, ellers må i vejlede mig til den rigtige
gruppe.

Jeg er på udkig efter et program der kan generere prototyper af
skærmbilleder mht. analyse/design fasen i et udviklingsprojekt. jeg håber
der er nogle der kender til sådan et program, og vil dele deres viden med
mig.

mvh. og tak

Tonni Schmücker

Fra : Niels Ull Harremoës

Dato : 26-11-01 17:27

Der er mange udviklingsværkøjer, hvor man kan generere/tegne skærmbilleder -
fx JBuilder, Visual Cafe, Forte med flere. I stedet for at bruge et separat
værktøj, så tag et af dem. Men lad endelig være med at skrive noget kode
bagved selvom det kan være fristende - jo mere arbejde man har lagt i et
udkast, jo mindre sandsynligt er det at man smider det væk bagefter (selvom
det måske fortjener det).

Det er nok den største risiko ved at lave prototyper i et rigtigt
udviklingsmiljø - man risikerer at de bliver ført videre over i det rigtige
program. Efter min mening er papir og blyant et bedre værktøj - der er ingen
risiko for at man kommer til at bruge så meget tid på noget, at man ikke vil
smide det væk.

Niels Harremoës