5595 i 3DMark2001
Fra : SharkanDK

Dato : 24-11-01 14:55

Er det ikke for lavt ?

System:

Abit KT7A
Athlon 1.4
512 MB PQI RAM
Asus Geforce 3 Ti200 Deluxe

Nvidia driver 21.83

Jeg kører Windows XP UK. Men jeg har set andre få 7-8000. Hvordan det ?

På forhånd tak.

Fra : DaWizeGuy

Dato : 25-11-01 01:18

"SharkanDK" <sharkandk@hotmail.com> wrote in message
> Er det ikke for lavt ?
>
> System:
>
> Abit KT7A
> Athlon 1.4
> 512 MB PQI RAM
> Asus Geforce 3 Ti200 Deluxe
>
> Nvidia driver 21.83
>
> Jeg kører Windows XP UK. Men jeg har set andre få 7-8000. Hvordan det ?

Overclocking og DDR-RAM. Efter min mening bør du ikke hæfte dig så meget ved
din score så længe dine spil kører fint.

--
Best regards/Med venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Martin K. Henrichsen

Dato : 25-11-01 06:24

> [...]
ved
> din score så længe dine spil kører fint.

Rammen på mb har vel ingen indflydelse på den test??

Martin.

Fra : Lars Krag

Dato : 25-11-01 09:28

"Martin K. Henrichsen" <martinknud@hotmail.com> wrote in message news:3c00806e$0$74678$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Rammen på mb har vel ingen indflydelse på den test??

Også i den grad. Både fsb, cas timing og båndbredde har en
betragtelig indflydelse på resultatet.

Lars

Fra : DaWizeGuy

Dato : 25-11-01 11:45

"Martin K. Henrichsen" <martinknud@hotmail.com> wrote in message
> ved

> Rammen på mb har vel ingen indflydelse på den test??

Jo, der er stor forskel på at bruge DDR-RAM og almindelige SD-RAM.
Overclocking via Front Side Bus forøger også resultatet betragteligt.

Fra : Martin K. Henrichsen

Dato : 25-11-01 15:25

"DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jo, der er stor forskel på at bruge DDR-RAM og almindelige SD-RAM.
> Overclocking via Front Side Bus forøger også resultatet betragteligt.

Ok. Hvor stor forskel er der på at bruge DDR-RAM og SD-RAM?
Jeg bruger et Soltek KAV-75 med 512 mb 133 CAS2 SD-RAM, og en 1,4 GHz
AMD T-Bird. Med et mb der bruger DDR-RAM ville 3DMark så være
væsentligt hurtigere? Dvs. mere en 20 procent?

Martin.

Martin.

Fra : DaWizeGuy

Dato : 25-11-01 20:42

> [...]
> AMD T-Bird. Med et mb der bruger DDR-RAM ville 3DMark så være
> væsentligt hurtigere? Dvs. mere en 20 procent?

Det kan jeg ikke svare præcist på, da jeg ikke selv har et system med
DDR-RAM.