Hejsa!
Fra : lene

Dato : 24-11-01 13:37

Hej, allesammen!
Hvor er det her en herlig NG. Har siddet og kigget, og ved nu, at jeg ikke
er den eneste katte"freak".
Jeg har 3 indekatte og 9 udekatte, og jeg elsker dem allesammen.
Sagen er den, at vi for 2 år siden flyttede ned til havnen her i Skive med
Vol au Vent (udtales Vullevang), vores dejlige sorte hunmis. Et par dage
efter stod der 2 forhutlede katte ude på verandaen, og de var så tynde at
jeg blev helt dårlig af at se på dem. Så de fik noget mad (jeg tænkte: et
par katte mere, det er ok)., men jeg er sikker på at de har sladret til alle
de andre havnekatte, fordi indenfor en uge var der pludselig en hel masse
flere.
Så sådan er det.
Som nyetablerede husejere er det imidlertid ind imellem svært at finde penge
til mad til så mange katte. Har I et råd om hvad jeg kan gøre?

Mange hilsner fra Vol au Vent, Sisse, Lillemor, Bennie, Babuschka, Skipper,
Lillegrå, Gråmis, Bennie, Lille haleløs, Pepe, Leo og LENE

Fra : Maj-Britt

Dato : 24-11-01 16:06

Hej Lene

Velkommen til Ja det er skønt med en gruppe, hvor man kan læse og få
gode råd fra andre katte freaks

Jeg kan godt forstå, at du ikke kan lade være med at fodre de stakkels
hjemløse mislinger, som har fundet hen til dig Men som du selv siger det
er jo noget af en udskrivning. Men jeg mener at vide, at Dansk Dyreværn i
Århus har en ordning med foderværter ( har jeg set i udsendelsen
"Dyreinternatet" som sendes hver torsdag på DR1) - vildkatte indfanges,
neutraliseres og genudsættes i det område de blev indfanget og man aftaler
med en beboer i området, at vedkommende fodrer kattene med tilskud fra
dyreværnet. Måske er der en tilsvarende organisation i dit område, som har
samme ordning?

Håber du finder en løsning

Mvh Maj-Britt

Fra : Ann K

Dato : 24-11-01 23:52

Hej Lene.
Velkommen i gruppen
De fleste dyreværnsforeninger har sådan en fodervært-ordning... Dog
betinger de sig vist oftest at kattene _skal_ indfanges og
neutraliseres... og at du skal hjælpe med dette...
Regner dog ikke med at det vil være et problem for dig! Du er vel ikke
interesseret i at fodre flere og flere katte
(og hvis så alle dine havne-missere allerede _er_ neutraliserede for din
regning - så glem bare min bemærkning! *sss* Ære og respekt for en
nybagt husejer, som har råd til dét!)
Ring rundt og snak med de foreninger, som ligger i dit lokalområde...

Mvh Ann - kattene Saga, Aske, Ranje og Tjalfe, hundene Sif og lille Dise
(som _aldrig_ kunne finde på at jage katte! Hmmm...

Fra : A. Knudsen

Dato : 24-11-01 19:39

Hejsa Lene !

Og hjertelig velkommen til.
Jep, vi er alle katte freaks.....*G*
For mig har gruppen været fed at kunne henvende sig til, hvis jeg har været
i tvivl.