Tema med css.
Fra : Carsten Pinderup

Dato : 22-11-01 14:45

Hvordan ændres standardskrifttypen til en anden skriftsstørrelse i tema med
css.

Problemet er at hvis jeg angiver elementet "tekst" (trykker først på rediger
tekst) kan jeg ikke angive nogen tekststørrelse. Så jeg benytter mig af css
og har her mulighed for at angive størrelser for alle html koderne. Hvis jeg
vil angive en standard for ALT skrift hvordan gør jeg så det?

Jeg kan angive for body, men så kommer der en anden skrifttype i hvert
tabel. Jeg vil gerne have tabellen med samme skrifttype som body som
standard.

mvh Carsten

Fra : Michael Jensen

Dato : 22-11-01 17:46

> Jeg kan angive for body, men så kommer der en anden skrifttype i hvert
> tabel. Jeg vil gerne have tabellen med samme skrifttype som body som
> standard.

Kender godt problemet, men har aldrig selv fundet løsningen, så jeg håber
der er nogle derude der har et svar?

Michael

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-11-01 19:58

Angiv skrifttypen for TD.

Fra : Carsten Pinderup

Dato : 23-11-01 10:23

Tak for svaret.
Så tager vi lige en ny - nu hvor du er igang med at lege guro (og tak for
det!)

Jeg bruger tema til at angive punktopstillinger. Hvorledes styrer jeg disse
gif filers placering i forhold til teksten.
Skal jeg håndkode i css filen eller hvad. OG i givet fald kan du koden.

med venlig hilsen Carsten

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-11-01 15:25

Jeg tror at du får meget svært ved det, eftersom FP ikke laver dette
som CSS.

Fra : Michael Jensen

Dato : 23-11-01 17:03

> Angiv skrifttypen for TD.

Øøøh, hvad betyder TD helt nøjagtigt??? Synes ikke jeg kan finde noget der
matcher!

Michael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-11-01 17:59

Fri, 23 Nov 2001 17:03:27 +0100, skrev "Michael Jensen"
<mjensen@paradis.dk>:

>Øøøh, hvad betyder TD helt nøjagtigt??? Synes ikke jeg kan finde noget der
>matcher!

TD er en celle i en tabel.

Hvis du gr over i htmlvisning, ser en tabel mere eller mindre
sådan ud (alt efter hvor stor den er).

Indhold
Indhold>
--