Default exception?
Fra : stk

Dato : 22-11-01 13:35

Hejsa.

Jeg er totalt newbee mht. exceptions, men jeg tror det kan hjælpe mig ud
af et seriøst problem.
Jeg ved, at strukturen er
try{
}
catch{exceptiontype
}

men jeg aner ikke hvilken exceptiontype, jeg skal bruge. Er der ikke en
defalt type, der i det mindste kan give mig en ide om, hvad der er galt?

stefan

http://www.kandu.dk/

Fra : Mogens Hansen

Dato : 22-11-01 14:26

"stk" <stk.news@kandu.dk> wrote in message

> [...]
>
> men jeg aner ikke hvilken exceptiontype, jeg skal bruge. Er der ikke en
> defalt type, der i det mindste kan give mig en ide om, hvad der er galt?

Alle standard exceptions arver fra "std::exception", men en exception
behøver ikke at arve fra "std::exception".
Ved at skrive "catch(...)" fanges alle exceptions

catch(const std::exception& x) {
std::cerr << x.what();
}
catch(...) {
std::cerr << "Unknown exception type";
}

Se iøvrigt
http://www.research.att.com/~bs/3rd_safe.pdf
for en beskrivelse af "Standard-Library Exception Safety"

og

Exceptional C++: 47 Engineering Puzzles, Programming Problems, and Solutions
Herb Sutter
ISBN: 0-201-61562-2

og snart
More Exceptional C++: 40 New Engineering Puzzles, Programming Problems, and
Solutions
Herb Sutter
ISBN: 0-201-70434-X

for en masse information om exceptions (plus meget mere)

Venlig hilsen

Mogens Hansen