TV-out problem med et Asus V-7700 Tv-out
Fra : Zeus

Dato : 21-11-01 23:46

hey,

når jeg forbinder TV'et med mit S-vhs kabel får jeg kun sort/hvid billede..
Nogen der har lignende problemer???

Jeg så én på nettet sige noget om, at det måske var mit Abit mobo der kunne
være fejlen - men ville lige tjekke:

mit system:

Abit KT7A ( bios vers. 3R)
T-bird 1,2@1,38
512 MB PQI PC133
IBM 60GXP 40 GB
Western Digital 100GB
SB Live!Value
Pioneer 106S DVD

Fra : DWM

Dato : 22-11-01 05:12

"Zeus" <Zeus@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen der har lignende problemer???
> Jeg så én på nettet sige noget om, at det måske var mit Abit mobo der kunne

Det er der såmænd mange der har haft og det har intet med bundkort at
gøre. Det er muligt at du skal fortæller fjernsynet i en menu eller lign at du
nu bruger et SVHS indgang for at få farver på. Dit udgangs signal skal
måske også være i PAL da det ikke er muligt at dit fjernsyn kan vise
NTSC i farver.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Zeus

Dato : 22-11-01 11:39

Jeg har prøvet på to fjernsyn. De første var et Phillips.. en ældre model.
DEr var en S-VHS indgang, men jeg kunne ikke få det til at virke anyways. Så
fik jeg fat i en S-VHS -> Scart omformer.. stadig intet.. Så prøvede jeg på
endnu et fjernsyn.. også en Phillips.. dog uden S-vhs indgang. Jeg brugte
Scart-omformeren og billedet blev vist fint. Jeg brugte Powerstrip 3.1
sammen med Tvtool 5.5 - men farverne ville bare ikke vises. Jeg bruger et
Tech-link 10m kabel - kan det være den som er problemet? Eller er det bare
tid til at skifte til et ATi 8500 nu?

Fra : Santa Xcaze

Dato : 22-11-01 16:40

SNIP

Den sorte / hvide farve skyldes at du bruger en svhs til scart omformer, så
mister du farverne ... Prøv med et fjernsyn som selv har svhs (ik det gamle)
eller måske kan du indsætte din svhs indgang i din video hvis den har det,
og så trække signalet fra videoen videre+!?

Fra : Nicolai

Dato : 22-11-01 17:24

"Santa Xcaze" <hihi@hihi.dk> wrote in message

> [...]

> eller måske kan du indsætte din svhs indgang i din video hvis den har det,
> og så trække signalet fra videoen videre+!?

Det lyder jo meget godt, men mit svhs stik sidder direkte i en svhs indgang
foran på TV'et. Og det er stadig sort/hvidt. Men der skal kun sidde ét
kabel, ikk? Fordi på stikket fra computeren, er der stik til 2 stik. Det ene
er svhs og det andet, et alm. enkelt phono. Jeg skal vel ikke bruge dem
begge på én gang, vel?

Nicolai

Fra : Nicolai

Dato : 22-11-01 16:42

"Zeus" <Zeus@c.dk> wrote in message

men farverne ville bare ikke vises. Jeg bruger et
> Tech-link 10m kabel - kan det være den som er problemet? Eller er det bare
> tid til at skifte til et ATi 8500 nu?

Inden du gør det, så vil jeg fortælle dig, at jeg har samme problem. Ingen
farver. Og det er et Gforce2 mx400 og en P4 på et Gigabyte bundkort. Så tror
ikke det er nødvendigt at købe nyt kort. Jeg er igang med at "lege" med det.
Giver besked hvis jeg finder ud af noget. Det samme kunne du jo gøre..

Og hvis andre kigger med, og har et svar=mere end velkommen til at dele
info.

Nicolai

Fra : Nicolai

Dato : 22-11-01 18:19

"Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> wrote in message

> [...]
det.
> Giver besked hvis jeg finder ud af noget. Det samme kunne du jo gøre..

Nå, nu virker mit. Det var 2 knapper, på mit philips tv som jeg skulle
trykke på. Når jeg skifter til svhs indgangen, er den default sort/hvid og
så skal jeg trykke på de 2 menuknapper og så kommer farverne automatisk.
Dejligt.

Nicolai