Veksling i Thailand
Fra : #FIRSTNAME #SURNAME

Dato : 21-11-01 22:47

Kan man uden besvær veksle fra DK kroner til Bath i Thailand, eller er man
nødt til have Dollars med?

--
Venlig hilsen Niels Lauritsen

Fra : sthor

Dato : 21-11-01 23:05

Hej,

Du kan på alle turiststeder veksle danske penge til Thai-bath. Det er
lettest at veksle 100-kronersedler, da de er mest kendte i de thailandske
banker.

Kontantkursen på dkk er i dag 4,97 bath for en krone. Kursen for $$ er 43,54
bath for en $. Der er normalt ikke gebyr på kontantveksling i Thailand.
Dollar/kroneraten er i Thailand 8,76.

Kursen i Danmark for kontant$$ er 8,61 + gebyr.

En lille beregning vil vise, at det kun kan betale sig at medbringe $$, hvis
du skal have rigtigt mange penge med.

En anden mulighed er at anskaffe et internationalt kort, (Visa/Mastercard).
Du vil dels få en bedre kurs ved hævning i pengeautomater og dels har du
ikke risikoen (tyveri m.v.), som hvis du medbringer mange kontanter.

I øvrigt rigtig god tur,

Sthor

Fra : Steen Johansen

Dato : 22-11-01 00:39

Der er i Thailand forskel på kursen fra de forskellige banker:

http://comitium.com/thaimode/thailand/info/banker_valuta/banker.htm
MvH Steen

Fra : Zoëga

Dato : 22-11-01 16:26

Hvis du bruger kort skal du bare huske at få det byttet umiddelbart efter du
kommer hjem,
da du risikerer at det er blevet kopieret derovre.

søren

Fra : Steen Johansen

Dato : 22-11-01 17:43

"Zoëga" <szoega@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
du
> kommer hjem,
> da du risikerer at det er blevet kopieret derovre.

Er det ikke "kun" bankens problem?
MvH Steen

Fra : René Jørgensen

Dato : 25-11-01 14:05

"Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Zoëga" <szoega@mail.dk> skrev i en meddelelse
> du

> Er det ikke "kun" bankens problem?

Det giver en del ekstra arbejde med spærret kort, overtræksbeskeder,
rykkergebyrer m.m.

Når dette har stået på et stykke tid fortryder man at man ikke fik et nyt
kort med det samme.

Hilsen

René

Fra : Steen Johansen

Dato : 25-11-01 15:00

"René Jørgensen" <renerj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> rykkergebyrer m.m.
>
> Når dette har stået på et stykke tid fortryder man at man ikke fik et nyt

Ja du har ret, det jeg var inde på var at vi ikke var ansvarlig for
"festlighederne"
MvH Steen