Problemer med Matrox G550 ... eller faktis~
Fra : Brian Madsen

Dato : 20-11-01 16:11

Hej!
Jeg har købt:
Intel P4 1.8Ghz Cpu
Abit TH7-RAID Bundkort
Kingston 256 Mb RDPC800 Ram..
Matrox G550 Dualhead grafikkort (32 mb ddr)

I WinXp er der meget disk aktivitet og jeg er ikke
helt tilfreds med ydelsen af systemet...
Jeg har installeret windows på en 20 Gb ibm disk (7200 rpm.)
og så har jeg sat en 80 gb raid 0 stripe i... 2*40 Gb diske...
Hvis jeg spille cs i 1024X768 i opengl... så lagger spillet...
ikke i selve hastigheden af spillet... det er bare som om den
ikke for tegnet de pixels ude i kanterne så godt... man kan
tydeligt se det når man drejer rundt. det er trælst...
da jeg kørte amd 1.4Ghz... med et standard crap 4mb agp kort...
der kørte det sgu perfekt... dog brugte jeg ikke opengl der...
men software...
Er der en anden driver til grafikkortet...?
hvis jeg installere de drivere på cd-rommen.. til f.eks. chipsettet...
så bluescreener xp ved start op!... ...
please help me...
Og jeg lavede en 3dmark 2001 test...
Ved 800X600 fik jeg en score på 2242 point....

Hilsen Brian Madsen

--
Posted from [62.243.38.132]

Fra : Thomas

Dato : 20-11-01 21:50

"Brian Madsen" <brianm@montes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> da jeg kørte amd 1.4Ghz... med et standard crap 4mb agp kort...
> der kørte det sgu perfekt... dog brugte jeg ikke opengl der...

Hvis du vil spille CS, hvorfor så vælge Matrox G550? For de sammen penge
kunne du have fået et Geforce 2. Hvis det er pga. muligheden for 2 skærme,
så har ATI også nogle gode kort.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : CAWH

Dato : 28-11-01 21:20

"Thomas" <flash4@it.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> Hvis du vil spille CS, hvorfor så vælge Matrox G550? For de sammen penge
> kunne du have fået et Geforce 2. Hvis det er pga. muligheden for 2 skærme,
> så har ATI også nogle gode kort.

Hvad ville du så vælge fra ATI ?

Jeg er, uha, meget tæt på at købe g550 !!! Pga. den meget go'e 2d og
dualhead funktionerne !

Mvh. Casper

Fra : Thomas

Dato : 02-12-01 00:30

"CAWH" <casper_awh@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> [snip]
>
> Hvad ville du så vælge fra ATI ?
>
> Jeg er, uha, meget tæt på at købe g550 !!! Pga. den meget go'e 2d og

ATI 8500