Hvor meget fylder teksten?
Fra : Henrik Olsen

Dato : 20-11-01 13:41

Jeg have fyldt nogle tabelceller med fast størrelse ud med så meget dynamisk
tekst som muligt.

Fonten er ikke "monospace / fixed width", men almindelig Times Roman eller
Verdana. Mit spørgsmål er nu, om der er nogen måde at finde ud, hvor meget
tekst jeg kan lægge i cellen for at få den fyldt rimeligt godt ud?

Jeg kører p.t. med en konservativ indstilling som regner med breden af 'W'
for samtlige tegn, men det ser meget bøvet ud, når der nogle gange kunne stå
meget mere - blot fordi man begrænser sig efter en konservativ monospace
tegnbegrænsning. Linjedelingen giver også problemer, da nogle linjer bliver
meget korte, hvis der er lange ord i sætninger, som er nødt til at starte på
en ny linje for at kunne være der i bredden.

Beregnede engang billedtekstbredder til grafik i PHP - ved ikke om det kan
bruges...

Kan I hjælpe?