Terminator til ekstern CD-ROM drev?
Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 20-11-01 13:04

Hej alle sammen!

Jeg har købt en brugt ekstern SCSI CD-ROM drev af en gut og jeg kan dessvære
ikke få den til at virke på min PM6100

Jeg har læst et sted, at jeg måske mangler en terminator til stik nr. 2. på
drevet, passer dette?

Jeg kan ikke huske hvad stikke hedder, det ligner et printer stik på en HP
inkjet printer såvidt jeg husker. Er der forskellige stik på de enkelt SCSI
drev?
Jeg har også sat ID´en til 4, er det OK?

Alle svar vil blive modtaget med glæde på

kwormsdorfAThotmailDOTcom

Kent

Fra : macsteen

Dato : 20-11-01 13:14

in article 3bfa46f6$0$89812$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Kent Wormsdorf
at kpw@nextnordic.dk wrote on 20.11.2001 13:03:

> [...]
> drev?
> Jeg har også sat ID´en til 4, er det OK?
>
> Alle svar vil blive modtaget med glæde på

Det hedder en terminator og sådan en skal du nok bruge. Det kan også være
der sidder en lille sort pind på bagsiden af den SCSI-CDR som kan skydes til
siden. Hvis der gør er det sikkert en kontakt der aktiverer en terminator
som sidder i kabinettet.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-11-01 10:55

macsteen <macsteen@remove.yahoo.com> wrote:

> [...]
> siden. Hvis der gør er det sikkert en kontakt der aktiverer en terminator

hvis det er ældre skal man nok ha en extern terminator på. De koster vel
ca. en hund, eller mindre hvis man kan finde en i et stumpemarked.

/thomas