Kryptering af php?
Fra : Steen Suder

Dato : 19-11-01 21:05

En spurgte mig om eller hvordan man kan "kryptere" sit php så en kunde
ikke umiddelbart kan se kildekoden.

Kan det lade sig gøre og i givet fald hvordan?

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-11-01 21:06

Steen Suder skrev:

>En spurgte mig om eller hvordan man kan "kryptere" sit php så en kunde
>ikke umiddelbart kan se kildekoden.

Det kan Zend Encoder:

http://www.zend.net/zend/products.php#encoder

Har ikke selv erfaring med produktet.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia 8310 uden SIM-lås - inkl. forsendelse: 3'699,-
Se http://www.simlock.dk/link/8310/

Fra : Anders Johannsen

Dato : 19-11-01 23:01

> En spurgte mig om eller hvordan man kan "kryptere" sit php så en kunde
> ikke umiddelbart kan se kildekoden.

Koder han så grelt, at kunden ikke må se det?

> Kan det lade sig gøre og i givet fald hvordan?

Zend Encoder kan -- alt efter formålet med "krypteringen" -- måske bruges.

/A

Fra : Steen Suder

Dato : 19-11-01 23:16

Anders Johannsen wrote:

> Koder han så grelt, at kunden ikke må se det?

Det kan være; jeg rystede også på hovedet. Dog lod formålet at være at
låse kunden til dem som konsulenter.
Jeg er måske ikke enig i deres fremgangsmåde, men sætter en ære i at
kunne levere et svar. Jeg er dog også selv blevet nysgerrig

> Zend Encoder kan -- alt efter formålet med "krypteringen" -- måske bruges.

Ja, den fandt jeg (tidligere post, tak), men den er dog ret dyr.

Fra : Anders Johannsen

Dato : 19-11-01 23:18

> Det kan være; jeg rystede også på hovedet. Dog lod formålet at være at
> låse kunden til dem som konsulenter.

Det er jo et nobelt formål

> Ja, den fandt jeg (tidligere post, tak), men den er dog ret dyr.

Zend Developer Server Suite til 50$ / mdr eller Zend Encoder til 2400$ er
vel ikke så galt.

Alternativt kan man med lidt snilde få fat i den op-kodede udgave af et
script fra APC (apc.communityconnect.net)

/A