Allergi i familien :O((
Fra : Trine

Dato : 19-11-01 10:37

Snøft.

Vi har lige fået resultatet af en allergi test på min kærestes søn......på
en skal fra 1-5 (hvor 5 er værst) ligger kat på 4....

Så nu er jeg nød til at gå af med mine hjertensbørn.....men hvad dælen gør
jeg...jeg ser internat som den ultimativt sidste løsning, da jeg så selv
ikke har indflydelse på hvem der skal have dem.....

Øv en dum dag.....jeg er helt ødelagt over det her

Triste hilsener
Trine, Emil og lille Luna

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 19-11-01 11:43

Hej Trine

Åh nej hvor trist
Jeg kan desværre ikke være behjælpelig, men håber du finder en løsning.
Tanker herfra

Hilsen
Joan, Neo & Dixie

Fra : Nina

Dato : 19-11-01 13:39

Åh for pokker Trine, det er jeg ked af at høre (

Du bliver nød til at tage dig lidt tid til at finde det rette hjem til dem.
Sæt post i markeds-gruppe, her i gruppen, snak med venner og bekendte, og
sig det eventuelt til din dyrlæge. Pludselig kommer de rette søde mennesker,
der kan tage sig kærligt af dine misser.

Op med modet, det skal nok gå
Knus Nina
Tender Tribes

Fra : Trine

Dato : 19-11-01 17:42

Tak Nina

Jeg har al den tid det kræver at finde netop den/dem der skal passe mine
"børn"....godt nok er allergien slem, men jeg ville ikke kunne leve med
"bare" at give dem væk til den første og bedste.....Jeg VIL være sikker på
at det bliver nogen der vil passe på dem mindst lige så godt som jeg.....

Tusind tak for tanken.....

Knus
Triste Trine

Fra : Nina

Dato : 19-11-01 13:39

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-11-01 21:16

d. 19/11/01 10:37 skrev Trine på musen@kirstein.dk i artiklen
> [...]

> ikke har indflydelse på hvem der skal have dem.....
>
> Øv en dum dag.....jeg er helt ødelagt over det her

Hej Trine

Årh for pokker, hvor er jeg ked af at høre det.
Hvad siger man dog. Kender du ikke nogen der kan overtage - så du stadig kan
hilse på, måske?
--
Mange hilsner fra Ann R
Ditte & Donnas hjemmeside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Trine

Dato : 20-11-01 07:57

Hej Ann

Nej desværre er der ingen i min omgangskreds der kan tage dem

Men jeg håber at finde en der måske ville holde mig opdateret.....det ville
fandme være svært at give helt slip

/Trine

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 20-11-01 00:48

On Mon, 19 Nov 2001 10:37:15 +0100, "Trine" <musen@kirstein.dk> wrote:

> [...]
>ikke har indflydelse på hvem der skal have dem.....
>
>Øv en dum dag.....jeg er helt ødelagt over det her

Hej Trine.
en dum dag er da et mildt udtryk.
Jeg ved ikke om du har set denne artikel om allergi:
http://www.inges-kattehjem.dk/default.asp?Menu=Artikler&Select=Diverse&Sub=Allergi&MenuNr=509010
men der er omtalt nogle forskellige behandlinger mod allergi.
--
Med venlig hilsen Preben
http://kittelmann.dk

Fra : Trine

Dato : 20-11-01 07:58

Hej Preben

Ann har lige sendt mig den samme artikel...og jeg må sige at der er stof til
eftertanke

Så er det mere om barnets mor ville gå med til det ....

/Trine

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-11-01 13:54

> Ann har lige sendt mig den samme artikel...og jeg må sige at der er stof til
> eftertanke
>
> Så er det mere om barnets mor ville gå med til det ....

Det ville jeg ikke, hvis det var mit barn! Mit barn må trods alt komme
forud for en kat, og en relativ harmløs allergi som f.eks. høfeber kan i
løbet af kort tid udvikle sig til astma på trods af alverdens medicin.
Og hvorfor skulle jeg udsætte mit barn for det, når det er meget nemmere
helt at fjerne årsagen?

Men jeg føler med dig. Jeg kan godt huske hvor ondt det gjorde at
skulle skille sig af emd et dyr pga allergi - især da det senere viste
sig ikke at være dyrets skyld.

Mvh Maria

--
Posted from tdk33.teledanmark.dk [193.3.141.33]

Fra : Birgitte

Dato : 20-11-01 12:05

Hej Trine
Det kan altså godt lade sig gøre, at have kat selvom man har allergi.
Jeg har selv fået fortaget priktesten og har selv allergi mod katte.
Jeg har ydermere atsma .....
Man må sørge for at fjerne kattehår hele tiden, men man kan jo ikke fjerne
alle.
Vi har opdræt af katte, og har valgt ikke at gå af med en' eneste af vores
katte, vi har derimod bygget voilere til kattene, så vi kan formindske katte
indendøre.
I fødeperioden må jeg så tage lidt ekstra medicin, men ellers klare jeg det.
Men jeg vil give dig ret i,- at vælge for sig selv er en' ting, men at vælge
for andre er en anden ting, snak med din læge, da der er flere former for
behandling, og måske kunne der være en behandling der var god for Jer, det
var måske værd at prøve, som en sidste løsning
Held og lykke med det.
Mange miauuer fra Birgitte
DK. True Trust
www.truetrust.dk
sten@truetrust.dk

---

Fra : Trine

Dato : 20-11-01 12:46

Hej Birgitte

Et enkelt spørgsmål....hvor meget er du allergisk?? vi fik af vide at Oliver
(som sønniken hedder) har meget svær allergi...som vil kunne (hvis ikke
kattene bliver fjernet permanent) give ham varige luftvejsproblemer

Hilsen
Trine

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 20-11-01 13:05

> [...]
allergi.
> Jeg har selv fået fortaget priktesten og har selv allergi mod katte.

Ja selvfølgelig kan det lade sig gøre .. men det afhænger dels af hvor
store allergiske reaktioner man har .. og så en helt anden ting ...
man kan tage den slags beslutninger når det er ens eget liv det drejer
sig om .. men ikke når det gælder et barn .. det ville jeg i nogen
grad betragte som omsorgssvigt ..i et tilfælde af allergi hos et barn
og så dyr.. tja da vil jeg mene at barnet må have første prioritet ..
hvordan man prioriterer med sit eget liv er noget helt andet ... mvh
Ami ...

Fra : Trine

Dato : 20-11-01 13:36

Hej Ami

Det er lidt de samme tanker jeg gør mig...ét ville være hvis det var mig
selv, men nu er det et barn....og jeg ville have dårlig smag i munden resten
af livet hvis han fik besvær/varige mén på sine luftveje.....hans allergi
ligger på 4, på en skala fra 1-5...hvor 5 er værst....alle læger råder os
til at skaffe os af med kattene...også selvom vi "kun" har ham hver 14. dag,
også selvom vi gjorde klinisk rent inden han kom, også selvom vi tog
gulvtæpperne af, også selvom vi sendte misserne på weekend et andet sted når
han var her...osv osv...
Vi har haft vendt alle mulighederne, men lægerne fraråder alligevel at
beholde kattene, netop fordi at det er et barn og fordi at han er så svært
allergisk....

Så der er desværre (snøft) ingen vej udenom....

Hilsen
Trine

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 20-11-01 14:08

"Trine" <musen@kirstein.dk> skrev i en meddelelse
Hej Trine

> Det er lidt de samme tanker jeg gør mig...ét ville være hvis det var
mig
> selv, men nu er det et barn....
Ja netop og derfor vælger du .. hvor ondt det end vil gøre at komme af
med dine katte .. flot .. jeg er selv multiallergiker og er så småt
begyndt at udvikle allergi overfor katte .. men da det er gamle katte
og det er begrænset hvor længe de vil leve har jeg valgt at tage nogle
forholdsregler med ingen katte i soverum osv .. og beholder så katte i
hustanden til de afgår på naturlig måde .. men der kommer ingen nye
katte ind til den tid .. men havde min søn som barn været allergiker
overfor katte tja så var de røget ud ... min samvittighed ville ikke
kunne bære andet ... og min allergiske reaktion er endnu så lille at
det kun kan spores via svag rødme ved øjentest ..) og konsekvenserne
af min beslutning går kun ud over mig .. og i øvrigt er beslutningen
taget i samarbejde med en allergilæge der selv har vild med dyr ...

At I kun har ham hver 14. dag og gør klinisk rent osv osv .. hjælper
ikke drengen han vil stadig få allergiske reaktioner .. jeg får også
astma når jeg kommer ind i et hjem hvor der er gnavere selv om disse
står på loftet i et børneværelse .. og jeg får astma hvis jeg sidder i
nærheden af en der har fugle selv om vedkommende har taget rent tøj på
af hensyn til mig .. hørte en gang bedstemor fortælle at hun havde
haft besøg af sin datter og svigersøn og lille barnebarn . .. de
skulle overnatte og hun havde derfor lånt en madras af en nabo .. om
natten blev barnebarnet meget syg af astma .. man vidste at drengen
var allergisk overfor kat men hvad man senere fandt ud af var at
personen man havde lånt madrassen af mange år forinden havde haft kat
... men selv om madrassen var støvsuget og renset mange gange siden ..
tja så var der stadig spor af kat på madrassen .. så barnebarnet kunne
blive syg ...

Jeg ved det vil gøre dig ondt at skulle af med kattene .. men det
ville gøre dig 10 fold mere ondt hvis et barn fik alvorlige allergiske
men på grund af dine katte .. føler med dig og håber du finder et godt
hjem til misserne ... knus fra Ami

Fra : S.J & L.T.

Dato : 23-11-01 18:06

Denne mail er ret lang (sorry). Jeg er ikke altid så god til at udtrykke mig
kortfattet

> [...]
> ikke har indflydelse på hvem der skal have dem.....
>
> Øv en dum dag.....jeg er helt ødelagt over det her

Hejsa Trine.

Ved ikke om du kan bruge dette til noget; men jeg er selv allergiker og
katteejer. Jeg har børne-eksem; der aldrig forsvandt (er nu 28 år gammel) og
astma. Da jeg var barn blev jeg også testet på kryds og tværs på
Rigshospitalet med prik-tests osv.. Det viste sig at kat og husstøv var det
absolut værste. Dérfor blev vores daværende katte Hvidmis og Rødmis (kan du
gætte deres farver ) til udekatte; og gulvtæpperne blev disket i hele
huset; så det var lettere at komme støv, nullermænd og kattehår til livs.

Da jeg var 15 år gammel (Rødmis var bortgået for længst) fik vi lille
tre-farvede Kasbah, som året efter fødte Roquefort og Futte; samme år fik vi
også lille Gråmis som var en hun-hittekat. Nå, hvorom alting er, så var de
100% udekatte og det fungerede fint; så længe vi selvfølgelig fulgte alle
regler mht. kastration, sterilisation, ormekure osv... og selvfølgelig
sørgede for at de havde et sted at sove med madrasser/hø/halm el.lign.

MEN for 1½ skulle jeg passe min fars 3 katte (ja, jeg var jo 26 og flyttet
hjemmefra forlængst, Hvidmis gik bort som 17-årig og Futte fandt en ny
familie, da hun var killing). Jeg skulle passe Kasbah, Roquefort og Gråmis i
3 uger, mens min far var på ferie. Desværre blev Roquefort forkølet lige da
min far var taget afsted på ferie; så jeg måtte have den gamle hanmis til
dyrlægen; og denne ordinerede penicilin i 12 dage; 3 piller, 3 gange
dagligt. Da jeg ikke kunne afse tid til at køre hjem til min far 3 GANGE
hver dag; måtte jeg gå på kompromis med min allergi og flytte Rokke herop
til os i lejligheden. Jeg nøs og fnøs noget; og min eksem gav også lidt lyd
fra sig; men efter et stykke tid blev det støt og roligt bedre og bedre. Da
far kom hjem fra ferie, var vi så glade for Rokke's selskab, så det blev
vedtaget at han skulle nyde sit otium hos os, hvor han bliver langt mere
forkælet, end da han var udekat hos far.

Nu kan han sove i min seng og jeg kan nærmest bruge hans maveskind som
hovedpude uden at der sker nogle allergiske reaktioner. Jeg holder det rent
hér; og børster ham tit; så jeg skærer ned i antallet af
kattehårs-nullermænd på gulvet. Hvad der havner i børsten, havner trods alt
ikke i gulvtæppet. Han har også en katte-lem, så han kan ligge og dase
udenfor på trappen eller 'spadsere' (løber ikke så meget) i haven; og da der
er mur hele vejen rundt, kan Rokke heller ikke komme til at forvilde sig ud
i "storbyens jungle". Nogle gange børster jeg ham udenfor, for at forhindre
børste-kat-støvet.

Da vi så fandt den lille hittekilling Buko for 6 ugers tid siden fik min
allergi et skub igen; men nu er det på tilbagegang igen.
Dét jeg vil nå frem til er, at man kan vænne sig til en bestemt kat (eller
flere); at man holder godt rent og sørger for et katte-frit rum/ eller et
katte-frit møbel; men alligevel udsætter sig selv for de allergener man ikke
kan tåle i et støt og konstant tempo. Jeg er stille og rolig blevet imun for
Rokkes 'allergener' og nu næsten også Buko's; således at jeg kan kæle dem og
lege med dem og lade dem sove i min seng. Jeg sørger som sagt for at holde
hjemmet godt rent, vaske kattens sovepudder/tæpper tit, børste kattene(mest
Rokke) og ALTID vaske mine hænder efter en nussetur med misserne.

Jeg er overbevist om, at man kan vænne sig til sine katte, hvis man udsætter
sig selv for dem i en fornuftig, men jævn strøm. Hvorfor er jeg overbevist??
Fordi at min allergi går amok med det samme jeg kæler med andre katte når vi
er hos familie og venner. Når jeg er hjemme hos min svigermor får jeg ofte
røde øjne og astma, hvis jeg nusser for meget med deres hankat og sådan er
det også med andre katte.
Hvis din kærestes søn er hos dig ofte; så var det måske et forsøg værd. Det
er vel lidt samme princip som med allergi-sprøjter; hvor man med jævne
mellemrum får en indsprøjtning med de allergener man er allergisk overfor;
således at kroppen støt og roligt bliver tolerant overfor større og større
dosis. Måske kan han tolerere (fysisk) kattene efter et stykke tid; men
selvfølgelig kræver det et forsøg -og så kan man jo diskutere om det er
rimeligt overfor barnet...
Syntes alligevel at du skulle vide det.

Håber i finder ud af noget som alle kan være glade ved. Pøj, pøj!

KH

Linda

Fra : Naja og Lars Hansen

Dato : 03-12-01 10:33

> [...]
> ikke har indflydelse på hvem der skal have dem.....
>
> Øv en dum dag.....jeg er helt ødelagt over det her

Hej Trine

En lille opmuntring: min datter fik astmatisk allergi som lille(ca 1 år),
fremkaldt af kat. Idag har vi 2 katte, primært indekatte, de dovendidriker
gider ikke ud når det er koldt, det er ca 6 mdr. siden vi fik dem, og indtil
nu har hun overhovedet ikke haft reaktioner på kattene! Så kryds fingre,
måske kan det lade sig gøre at få kat igen på et senere tidspunkt.

Med venlig hilsen

Naja, Sigga og Sigurd(kaldet "pivskid" fordi han miaver hvergang vi siger
"pivskid")

Fra : Trine

Dato : 03-12-01 17:13

Hej Naja

Jeg håber da også at engang med tiden......men det er lissom ikke det
samme....jeg har haft Emil og Luna siden de var helt små....og de er
virkelig mine hjertebørn...
Det er sågår kommet så vidt at jeg har overvejet at flytte i min egen
lejlighed, bare for at kunne beholde dem....

Jeg ved godt at der er tale om et barn her (altså sønniken)....men i min
verden har man dyr...basta....min hverdag ville smuldre hvis ikke jeg havde
dyr omkring mig. Oliver (sønniken) er her trods alt kun hver 14. dag....og
pga det skal jeg undvære dem der fylder hele min hverdag.??...det er fandme
trist og pisse uretfærdigt (Hør mig, jeg lyder som et andet barn)

Jeg har tænkt over det jeg skal undvære :

Aldrig mere at skulle se Luna slå kolbøtter af glæde over at hendes moar
ville kæle med hende.....aldrig mere at skulle høre hendes små bjæf (og ja
det er altså stadig en kat vi taler om her ude ved køleskabet, når den
lille dame trænger til noget lækkert....aldrig mere blive vækket om
morgenen, med en lille missepote og et kærligt kindgnid...aldrig mere se
Emil kaste sig om på ryggen for at få en nussetur....aldrig mere have mine
små sludre med Emil, når jeg kommer træt hjem fra arbejde.....aldrig mere
have to dejlige missere til at følge med ned med skraldet og tilbage
igen...aldrig mere lege papkasseleg med de to labaner.....osv osv ....det er
fandme til at tuuuuude over!!!

Der er mange af jer der er kommet med forslag omkring allergi
vaccination...tak for det, men det er svært i og med det ikke er mit barn,
og så det at han bor i Nordjylland....og vi bor på Amager, så det ville være
op til hans mor at tage ham med til lægen hver gang....og jeg skal lige
skynde mig at sige at hun ikke nærer den samme forkærlighed for dyr som jeg
gør.....Hun synes "bare" at vi skulle skille os af med kattene, for hvor
svært kan det være??.....NOT!!

Jeg har endnu ikke fundet nogen løsning...så de er stadig her hos deres moar
(hvor de har det bedst....nemlig!!)

Stadig MEGET triste hilsener
Trine

Fra : Kate

Dato : 03-12-01 20:40

Hej Trine

Åh, hvor jeg dog føler med dig. Hvis drengen så i det mindste boede hos
jer, men for et 14.dags besøg, puha for en grim situation at stå i.
Jeg mindes godt hvor svært det var da Johan og Sofie var ca. 1 år gamle
og jeg fik at vide at jeg havde allergi og skulle skille mig af med
dem. Heldigvis var det slet ikke allergi overfor dem og de er her endnu
10 år efter.

Håber i finder en god løsning.

--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-12-01 20:41

Hej Trine
uhh hvor er det trist læsning og en svær beslutning.

Jeg har det lige som dig et liv uden firbenede terrorister
ville være en langsom død, med dem har man da trods
alt chancen for at få et hurtigt hjertestop, når de kommer flyvende eller
får TV-et til at stå og vakle.

mange tanker
Marianne

Hellemose Somali
skatkat@telefona.dk

Some people have lives, -others have cats

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-12-01 01:59

Årh Trine - hvor jeg kan sætte mig ind i det! Snøft! det er noget møg,
uanset hvad man gør...
Da min husbonds datter ventede sin søn gik jeg med nogle lignende tanker,
selv om det slet ikke var - og forhåbentlig ikke bliver - aktuelt. Hvad nu,
hvis barnet - min mands barnebarn - skulle vise sig at blive allergiker...
Faktisk var jeg så bekymret, at jeg bragte det på bane. Han sagde at så
måtte han se sit barnebarn et andet sted. Kattene boede her. Basta. Men
barnebarnet bor selvfølgelig også her i Kbh - og et barnebarn er ikke som
ens barn, trods alt.
Jeg føler med dig. Bare der kunne vise sig en løsning på en eller anden
måde.
--
Mange medfølende hilsner fra Ann R
Ditte & Donnas katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

I had been told that the training procedure with cats was difficult. It's
not. Mine had me trained in two days.
- Bill Dana

Fra : Heidi Høegh

Dato : 04-12-01 08:05

Trine <musen@kirstein.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ug8aj$209e$1@news.cybercity.dk...
> Det er sågår kommet så vidt at jeg har overvejet at flytte i min egen
> lejlighed, bare for at kunne beholde dem....

Hej Trine
For det første, hvor er det bare trist, og jeg forstår så udmærket alle de
tanker du gør dig.
Jeg må jo også hellere med det samme tilstå at jeg ikke selv har nogen børn,
og kan derfor ikke sætte mig 100 % ind i de følelser en mor har for sine
børn.
Og hvordan en mor vil tackle en allergi situation.
Jeg kan ikke komme med et eller andet super godt råd, men ville egentlig
bare fortælle dig at jeg syntes du er en SUPER god katte mor, jeg syntes det
er enormt flot at du gør dig så mange tanker omkring dine katte og deres
fremtid. Bare der var flere som dig
Det er en forfærdelig svær problemstilling, for hvornår er forældrene
pylrede og hvornår er der virkelig tale om en reel fare for barnet ?

Jeg ved det er enormt nemt for mig og sidde skrive dette, da det ikke er mig
der står i din situation, men jeg tror nu nok at jeg ville beholde mine
katte, for uden dem, hvor står du så ? Når de fylder så meget i dit liv, er
det også kun retfærdigt og rimeligt at de bliver hos dig, igen det er død
nemt for mig at skrive, men de har helt klart fortjent så god en kattemor
som dig.
Jeg vil for dig og kattene håbe det bedste.

Masser af hilsner fra
Heidi Høegh

Fra : Trine

Dato : 04-12-01 08:58

Hej Heidi

Tusind tak for dine varme ord.....det hjælper lidt på humøret....

Knus
Trine

Fra : Denise

Dato : 04-12-01 10:11

Hej Trine
Puha, hvor jeg forstår dig, har jo selv problemet inde på livet med
husbonden.
Heldigvis, på nuværende tidspunkt, siger han, det er der jo ikke noget at
gøre
ved, for vi skal jo ikke af med kattene. Men det er jo mig der er
kattetosset,
han kunne sagtens leve uden katte, så min samvittighed er ret dårlig.
Men det har jo noget at gøre med ikke at tage katten op og vaske hænder
efter
man har kælet med dem, og det fortæller jeg så ham i tide og utide, indtil
han i
morges sagde "altså, jeg kan jo ikke vaske hænder hele dagen og hvis du
bliver ved med at snakke om det, så får jeg bare allergi, eller også ender
det
med jeg får allergi af dig" Og så er det liiige at man klapper i som en
østers.)
Ja, jeg håber aldrig jeg skulle vælge, for jeg har også altid haft dyr, så
jeg må
sætte min lid til naturmedicin og Claus' tålmodighed med mig og kattene,
hvis man
kan sige det sådan.
Hilsen Denise