Lille simpel tæller/timer...
Fra : DocBill

Dato : 18-11-01 23:39

Jeg har brugt hele søndagen på at løse et lille simpelt problem!

Jeg vil lave en lille applet der starter med at tælle tiden op i sek
(vise tallet f.eks. i midten) når man klikker med musen i apletten.
Når man så klikker igen så skal tiden stoppe. Det burde da være
simpelt! Men jeg kan f.... ikke få det til at virke..

Er der nogle der gider hjælpe?
Nedenstående har jeg brugt noget fra et eksempel i en bog...

jk

import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import java.applet.*;
import javax.swing.*;

public class Applet1 extends Applet
{
private final int APPLET_WIDTH = 200;
private final int APPLET_HEIGHT = 100;

private Point centrum;
private int klik;

public void init()
{
centrum = new Point(APPLET_WIDTH/2,APPLET_HEIGHT/2);
klik = 1;

// Registrer en MouseListener
MyMouseListener listener = new MyMouseListener();
addMouseListener(listener);

setBackground (Color.black);
setSize (APPLET_WIDTH, APPLET_HEIGHT);
}

//-----------------------------------------------------------------
// Skriv antal museklik i centrum af vindue.
//-----------------------------------------------------------------
public void paint (Graphics page)
{
page.setColor(Color.white);
page.drawString(Integer.toString(klik),centrum.x,centrum.y);
}

//----------------------------------------------------------------
// indre klasse, der implementerer MouseListener interfacet
//----------------------------------------------------------------
private class MyMouseListener implements MouseListener
{
public void mouseClicked(MouseEvent e)
{
HVIS KLIK PÅ MUSEN SKAL EN TÆLLER GÅ IGANG
VED NYT KLIK SKAL TIDEN STOPPE
OG TIDEN SKAL SÅ VISES MENS DER TÆLLES OP
}

public void mousePressed(MouseEvent e) {}
public void mouseReleased(MouseEvent e) {}
public void mouseEntered(MouseEvent e) {}
public void mouseExited(MouseEvent e) {}
}
}

Fra : Morten Olsson

Dato : 22-11-01 11:58

Jeg har ikke lavet noget lignende, så det kan godt være det her er helt i
skoven.

Klassen Timer giver dig mulighed for at få udført en opgave (en TimerTask)
regelmæssigt. Du kan lige tjekke javadokumentationen (java.sun.com) for
flere detaljer...
Det er muligt at løsningen ikke er smuk - men den burde fungere fint. Du
lader altså f.eks. dit TimerTask objekt lægge et sekund til den relevante
variabel - og lader Timer kalde det med 100ms. mellemrum...

Morten Olsson