Andet multimedie
Paint Shop Pro vs. HP psc 750 printer.
Fra : Arne Feldborg

Dato : 18-11-01 01:07

Haløjsa...

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt dette er et hardware eller et
softwareproblem, men da jeg kun ser problemet i Pant Shop Pro 7 prøver
jeg først her i gruppen. Det kunne jo tænkes at der er nogen her der har
observeret det samme, og evt. kender en løsning.?

Problemet er i al sin enkelhed, at jeg i nævnte program og med nævnte
printer simpelthen ikke kan printe ud i tværformat.! Jeg kan godt
*vælge* tværformat, men udprintet bliver alligevel i højformat.

Med samme printer er der ingen problemer i andre programmer, og med
samme program er der ingen problemer med andre printere.

Nogen gode forslag.?

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Helle

Dato : 18-11-01 01:19

> Nogen gode forslag.?

Under page setup i filer))) Har du da valgt portrait ???
Hilsen Helle.

Fra : Helle

Dato : 18-11-01 01:23

"Helle" <Helles@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Under page setup i filer))) Har du da valgt portrait ??? Dette er
højformat.)) Så er der landskab, det er tværformat.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 18-11-01 02:13

"Helle" <Helles@privat.dk> skrev Sun, 18 Nov 2001 01:19:15 +0100

>Under page setup i filer))) Har du da valgt portrait ???

Ja da, hvor skulle jeg ellers vælge det:?

Det er jo netop dét der er problemet - jeg kan godt vælge tværformat,
men det bliver ikke udført.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : emj

Dato : 18-11-01 06:03

Arne Feldborg skrev i
<lb1evtcddta5rnime4mnihrdqufm4o1fdc@sunsite.auc.dk>:

>Det er jo netop dét der er problemet - jeg kan godt vælge tværformat,
>men det bliver ikke udført.

I PSP hedder der "Landscape" og vælges under File/page setup.

Hilsen emj

Fra : Arne Feldborg

Dato : 18-11-01 10:54

emj <emj@mail1.stofanet.dk> skrev Sun, 18 Nov 2001 06:03:12 +0100

>I PSP hedder der "Landscape" og vælges under File/page setup.

Ja - undskyld mig - det ved jeg godt.

Og jeg kan, som nævnt, også fint skifte mellem Landscape og Portrait.
Men det bliver printet i Portrait uanset hvad jeg vælger. Det er faktisk
det der er problemet.!

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Henrik Bonde

Dato : 23-11-01 19:04

On Sun, 18 Nov 2001 10:53:46 +0100, Arne Feldborg
<feldborg@haunstrup.dk> wrote:

>Og jeg kan, som nævnt, også fint skifte mellem Landscape og Portrait.
>Men det bliver printet i Portrait uanset hvad jeg vælger. Det er faktisk
>det der er problemet.!

Mit bud:
Når du trykker print, kommer der et vindue hvor du kan bekræfte det
skal printes med din printer.
Har du flere printere, kan du sikkert vælge hvilken en, der skal
printes fra.
Du kan også åbne egenskaberne til din printer.
Gør det, og tjek at printet også står til landscape her.
Gør det ikke det, har du fundet årsagen.
Psp kan ikke styre din printers egenskaber.

Bonden