TDCs news-server og Agent?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-11-01 15:07

http://kundeservice.opasia.dk/driftsinfo/statusmeddelelser/index.php?id=31955

>Grundet problemer med et disksystem, har det været nødvendigt at indlæse data fra backup.
>Det betyder desværre, at news sendt i tidsrummet 12. November til dd, er gået tabt.
>Artikelnumre er desuden ændret, så det er nødvendigt at nulstille deres gruppeliste.
>Vi beklager de gener dette kan meføre for vore kunder.

Hejsa!

Jeg KAN simpelthen ikke få sparket min Agent i gang igen! Jeg har
prøvet det meste (sikkert ikke alt - dog uden held. Nogle der har
fået det til at køre efter nedbruddet - kom meget gerne med en
opskrift.

Lige nu må jeg bruge Sunsites med en kopi af Agent.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia 8310 uden SIM-lås - inkl. forsendelse: 3'699,-
Se http://www.simlock.dk/link/8310/

Fra : Claus Frørup

Dato : 17-11-01 15:55

Isang tao pinangalanan Lasse Hedegaard nagsulat :

klip

>Jeg KAN simpelthen ikke få sparket min Agent i gang igen!
klip

Hvad med Online/catch up with selected groups...
Kan den ikke gøre tricket?

--
Bortgået signatur efterlyses.
Den er sidst set, natten mellem torsdag og elmetræet på Jarmers plads,

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-11-01 18:08

Claus Frørup skrev:

>Hvad med Online/catch up with selected groups...
>Kan den ikke gøre tricket?

Nope, er prøvet.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Erik G Christensen

Dato : 17-11-01 16:18

Lasse Hedegaard wrote:

> [...]
> prøvet det meste (sikkert ikke alt - dog uden held. Nogle der har
> fået det til at køre efter nedbruddet - kom meget gerne med en

Online - Get all of selectet groups,

og det ta'r lang tid

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-11-01 18:08

Erik G Christensen skrev:

>Online - Get all of selectet groups,
>og det ta'r lang tid

Og det virker ikke, det havde jeg prøvet...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Erik G Christensen

Dato : 17-11-01 18:25

Lasse Hedegaard wrote:

> Og det virker ikke, det havde jeg prøvet...

Mærkeligt, jeg er lige færdig.
Og har mess. fra både 16 og 17.11

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-11-01 19:38

Erik G Christensen skrev:

>Mærkeligt, jeg er lige færdig.
>Og har mess. fra både 16 og 17.11

Fjerner du alle gamle indlæg i gruppen eller unsubscriber?
Jeg har valgt at beholde (keep) nogle indlæg som jeg ikke vil
slette...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-11-01 20:23

Sat, 17 Nov 2001 19:37:50 +0100, skrev Lasse Hedegaard
<laxxe@nospam.dk>:

>Fjerner du alle gamle indlæg i gruppen eller unsubscriber?

Man kan ikke synkronisere, man er nødt til at bruge get headers.
Og det er lige gyldigt om man sletter de gamle indlæg eller ej.
Men efter sigende skulle problemet være overstået om nogle dage,
når man igen når over de gamle artikkelnumrer.

>Jeg har valgt at beholde (keep) nogle indlæg som jeg ikke vil
>slette...

Dem kan du jo flytte til en mappe for sig selv.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-11-01 13:09

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Man kan ikke synkronisere, man er nødt til at bruge get headers.
>Og det er lige gyldigt om man sletter de gamle indlæg eller ej.

Hmm, jeg lavede get all headers i går aftes, men jeg får stadig ikke
nogle nye indlæg. Kan det have noget at gøre med, at jeg KUN hentede
headers, og ikke bodies? Ellers ville det jo tage en evighed...

>Men efter sigende skulle problemet være overstået om nogle dage,
>når man igen når over de gamle artikkelnumrer.

Ja - det stinker, men sådan er det måske...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-11-01 13:20

Lasse Hedegaard skrev:

>Hmm, jeg lavede get all headers i går aftes, men jeg får stadig ikke
>nogle nye indlæg. Kan det have noget at gøre med, at jeg KUN hentede
>headers, og ikke bodies? Ellers ville det jo tage en evighed...

Der er flere måder at klare det problem på. Du kan sample indlæg
fra alle grupperne(marker dem først), enten f.eks. de 100 sidste
eller indlæg fra de sidste x dage (lidt langsomt).

>Ja - det stinker, men sådan er det måske...

Det stinker ikke at der en sjælden gang imellem er en server der
ikke fungerer. Det er blot irriterende mens det står på.

--
Bertel

Fra : Allan Olesen

Dato : 18-11-01 14:24

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Der er flere måder at klare det problem på. Du kan sample indlæg
>fra alle grupperne(marker dem først), enten f.eks. de 100 sidste

Lige netop i dette tilfælde vil det kun fungere, hvis der postes under
25 indlæg dagligt i gruppen (eller man vælger et tal større end 100).

TDC har nemlig sat artikelnumre for nye artikler tilbage med 4 dage,
men de gamle artikler med højere nummer eksisterer stadig på serveren
- så man skal grave ganske dybt i bunken for at finde de nye artikler.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-11-01 14:47

Allan Olesen skrev:

>TDC har nemlig sat artikelnumre for nye artikler tilbage med 4 dage,

Så hedder det: Server creates messages out of order,
(Options - User and system - System), evt. suppleret med Groups -
(Default) Properties - What to purge: Always get a complete list

Jeg ved ikke om det sidste er nødvendigt. Begge dele sænker
hastigheden, men man kan slå det fra når problemerne er
overstået.

--
Bertel

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-11-01 16:01

Bertel Lund Hansen skrev:

>Så hedder det: Server creates messages out of order,
>(Options - User and system - System), evt. suppleret med Groups -
>(Default) Properties - What to purge: Always get a complete list

Det virker desværre heller ikke her, det havde jeg også prøvet (dog
ikke "always get a complete list"). Der dukker ikke et eneste indlæg
op når jeg henter...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Allan Olesen

Dato : 19-11-01 00:10

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Så hedder det: Server creates messages out of order,
>(Options - User and system - System),

Det hjælper ikke i sig selv noget, så længe der er tale om _genbrug_
af artikelnumre.

>evt. suppleret med Groups -
>(Default) Properties - What to purge: Always get a complete list

Joda. Det er sikkert en løsning. Så tager det kun et par timer at
hente nye headere.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-11-01 15:43

Bertel Lund Hansen skrev:

>Der er flere måder at klare det problem på. Du kan sample indlæg
>fra alle grupperne(marker dem først), enten f.eks. de 100 sidste
>eller indlæg fra de sidste x dage (lidt langsomt).

Som skrevet, det virker ikke hos mig - jo, jeg kan gøre dette HVER
gang, men det tager voldsomt lang tid, og det efter min mening ikke
måden at løse problemet på...

>Det stinker ikke at der en sjælden gang imellem er en server der
>ikke fungerer. Det er blot irriterende mens det står på.

Stinker mente jeg som et andet ord for irriterende, og så skriver vi
vist det samme.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-11-01 18:07

Sun, 18 Nov 2001 15:42:45 +0100, skrev Lasse Hedegaard
<laxxe@nospam.dk>:

>Som skrevet, det virker ikke hos mig - jo, jeg kan gøre dette HVER
>gang, men det tager voldsomt lang tid, og det efter min mening ikke
>måden at løse problemet på...

Jeg får nye indlæg ved at bruge get sample headers og så hente en
dag tilbage, men det er langsomt.

Og der nok ikke andet at gøre end vente på at at artikkelnumrerne
når over de gamle.

Det er allerede sket for enkelte grupper.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 18-11-01 16:20

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det stinker ikke at der en sjælden gang imellem er en server der
> ikke fungerer. Det er blot irriterende mens det står på.

slet ikke er tæt på at beskrive situationen med TDC's
nyhedsservere og deres tilbagevendende problemer, der har generet
postgangen siden starten af året.

--
Hygge..
Thomas

The Strandvasker FTP is back online, check
<http://carftp.dyndns.dk>

Fra : Erik G Christensen

Dato : 18-11-01 01:27

Lasse Hedegaard wrote:

> Fjerner du alle gamle indlæg i gruppen eller unsubscriber?
> Jeg har valgt at beholde (keep) nogle indlæg som jeg ikke vil
> slette...

Næ, jeg gør kun som beskrevet.
Har hørt, at cact up..... skulle være virksom også, normalt
kun de sidste 500 indlæg, men det har jeg ikke prøvet.

Fra : Erik Hansen

Dato : 18-11-01 09:09

Vælg Online / Samples Headers From Selected Groups og vælg at den skal
hente f.eks. 2 tilbage. Det virker, men ulempen er at den henter alle
headers i gruppen.

....Erik