killing bider.
Fra : Lars

Dato : 16-11-01 11:05

Da´i stuen!

Ville gerne lige høre jer kloge hoveder om et lille problem.
For snart 4 uger siden blev hjemmet tilbragt en killing, og de 3 første uger
gik ganske udemærket. Men nu er der opstået et mindre problem. Kræet bider
tit og ofte, det fordeler sig ca. med 50 % på "markering / nap" og de sidste
50 % går sq ondt. Men det "sjove" er at den f.eks. hopper op i sofaen,
begynder at spinde, ligger sig til rette og spinder stadig, herefter startes
nusning, og den spinder stadig, og efter ca. 10 sekunder så begynder den at
bide. Hele døgnet har den adgang til vand / tørfoder / bakke & kradsebræt.

Anyone som kan hjælpe os på vej ?

--
/Lars med 1 stk´s bidende Luske *S*

Fra : Nina El Falaki

Dato : 16-11-01 13:52

Det du beskriver er helt normal kattedadfærd.

Jeg kan forestille mig at den bider mest, hvis du nusser den på maven. Prøv
kun at nusse den på ryggen hovedet og halsen og meget blidt, så tror jeg
ikke den bider ret ofte.

Mave er det mindst beskyttede område på en kat, og den er derfor altid parat
til at beskytte det. Enkelte katte kan lide at blive nusset på maven, det er
et spørgsmål om mere end 100 % tillid.

Nu er det en killing du har så muligvis fortryder den at den ville kæle og
beslutter, at den hellere vil lege.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Lars

Dato : 16-11-01 15:54

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message
> Jeg kan forestille mig at den bider mest, hvis du nusser den på maven.Prøv
> kun at nusse den på ryggen hovedet og halsen og meget blidt, så tror jeg
> ikke den bider ret ofte.
xxxxxxxxx

Hej Nina!

Det er faktisk lige meget om det kun er ryggen / hovedet / halen man nusser
eller om det er maven, godt nok bider den oftere når den bliver nusset på
maven, men det sker tit og ofte oxo når det er resten af kroppen. Vi syntes
selv vi nusser blidt og de 3 første uger var der ingen problemer. Men vi må
nok se tiden an.

--
/Lars

Fra : Kate

Dato : 16-11-01 19:09

"Lars" <Blow_me@anytime.cum> wrote in

> [...]
> resten af kroppen. Vi syntes selv vi nusser blidt og de 3 første
> uger var der ingen problemer. Men vi må nok se tiden an.

Hej Lars

Jeg blander mig lige, selvom jeg ikke er den største autoritet på
området
Mit gæt er, ligesom Nina's, at din kat starter med at ville nusse og så
kommer "lømlen" op i den og den vil lege. Jeg gjorde selv den store
fejl med min Oliwer ikke at få lært ham ikke at bide i leg, fordi de to
"store" aldrig har bidt. Men jeg tror du skal vise den at den ikke må
bide, ved at holde op med at nusse/lege når den begynder på at bide
dig. Oliwer bed ikke så meget da han blev ældre fordi det vilde jo gik
af med alderen, men han var en meget bestemt herre som ikke fandt sig i
noget og helt op til hans alt for tidlige død i foråret (8½ år) kunne
han finde på at bide i kådhed. Så holdt jeg altid op med at nusse/lege
med ham og nogle gange forviste jeg ham fra min sofa/seng, når han så
få minutter efter kom igen havde han forstået budskabet indtil næste
gang han blev overkåd.

--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Fie

Dato : 16-11-01 20:23

Hejsa

Vi har det samme med Thomas (7 måneder gammel og har været i hjemmet i 3
måneder). Jeg har læst i en bog, at det handler om over-stimulering. Når
katten føler sig "færdig-nusset" og ikke kan rumme flere kærtegn
napper/bider den, hvis den ikke lige bare finder på at løbe væk.

Fie

Fra : Lars

Dato : 20-11-01 13:41

Da´ i stuen

Til Fie & Kate.

så takker jeg for jeres info, og ideen med at forvise kræet bliver
"løsningen" - selvom det ikke altid er nemt *S*

--
/Lars

Fra : Kate

Dato : 22-11-01 23:03

> [...]
>
> så takker jeg for jeres info, og ideen med at forvise kræet bliver
> "løsningen" - selvom det ikke altid er nemt *S*

Faktisk har jeg en lille tillægsting som også har virket gangske godt.
Nemlig at hyle op når en af mine fik sat tænder og/eller klør i mig.
Jeg er overbevist om at både Johan og Sofie ved at det betyder av