Morgenmotion
Fra : Gemini

Dato : 21-12-00 22:43

Hej

Jeg har læst i en naturlæge-brevkasse, at hvis man motionerer 20 min. om
morgenen (inden morgenmad), opnår man en fedtforbrænding, som svarer til ca.
1 times motion om aftenen.
Det skulle skyldes, at kulhydrat-depoterne er tomme om morgenen, og man
derfor påbegynder forbrænding af fedt med det samme, modsat senere på dagen,
hvor de første ca. 20 min. er kulhydratforbrænding.

Ved "nogen" om der er hold i det?

MVH Lene

Fra : Birgit & Hans Kurt J~

Dato : 27-12-00 20:29

Det er korrekt. Kulhydratbeholdning om morgenen er lav, idet den er
forbrændt i løbet af natten. Blodsukkeret (et udtryk for indholdet af
kulhydrat i blodet) er meget lavt om morgenen. Normalt ca. 5. Men jeg vil
dog synes at det er usundt at motionere om morgenen uden at indtaget noget.
Spis et sundt morgenmåltid først, primært indeholdende langsomt optagne
kulhydrater samt lidt hurtigt optagne. Såsom havregryn, grovbrød og frugt
(hurtige).

mvh
Birgit
økonoma

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 29-12-00 15:07

Det er ikke korrekt. Se Mikkels svar på dk.sport desangående.

Lars Klingenberg
stud.scient. i idræt
[lklingenberg@ifi.ku.dk]