Fejlsøgning af HD fejl
Fra : Lars Lindgren

Dato : 16-11-01 10:14

En bekendts Powermac 6400 kan pludselig ikke starte op og jeg er blevet
sat til at kigge nærmere på den.

Hvis der er gode forslag til at vække en død IDE disk til live er I
meget velkomne, inden disken udskiftes - Er der nogle i Kbh. området som
ligger inde med en overskuds HD på ca. 1.6 GB, er jeg nok også køber
hvis pris er OK (max = 350,-).

Disk: Quantum Sirocco 1.6 GB (Original) IDE interface

Diagnose: Disken får strøm og IDE kabel sidder perfekt, men disken
spinner ikke op, men siger blot plink, plink lyde.

Booter jeg på CD og kører div. diskværktøjer kan disken slet ikke ses.

Slår jeg let på disken ændrer det intet - (Har eller kunnet vække
tidligere defekte diske igang igen). Har ikke lyst til at åbne HD
emballage og løfte skrivehoved, da det ikke er egen maskine.

Nogen andre ting som bør forsøges ?

Med venlig hilsen
Lars Lindgren

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-11-01 10:27

In article <1f2ym3m.vj9c58174f4sgN%tegnestue@worldonline.dk>,
tegnestue@worldonline.dk (Lars Lindgren) wrote:

> Nogen andre ting som bør forsøges ?

Så vidt jeg kan se, så skal disken udskiftes alligevel, så hvis det er
for at redde evt data du kunne tænke dig at løsne skrivehovedet, kan du
lige så godt forsøge.

Selvom det skulle lykkes dig at løsne skrivehovedet, så skal disken
udskiftes, da den er upålidelig.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk