Asus GeForce2
Fra : Michael Olesen

Dato : 16-11-01 09:15

Hej!

Jeg har en helt ny computer med et Asus GeForce2 Pro GTS 64 MB grafikkort
med TV-out. Der er et par ting, som jeg undrer mig lidt over, og jeg håber
at nogen herinde kan hjælpe mig.
Når jeg ser på egenskaberne for kortet, så står der, at det kører 1x AGP,
selv om mit bundkort understøtter 4x. Hvordan kan jeg ændre det til at køre
4x?
Når jeg afspiller DVD-film i Asus DVD player, så hakker billedet ca. hvert
4.-5. sekund, og det bør det helt bestemt ikke gøre...! Nogen forslag til
hvad jeg kan gøre ved det?

Hele systemet kører UDMA 100 undtagen DVD-drevet (66), jeg ved ikke om det
har indflydelse på den hakken i DVD-filmene?

På forhånd tak for hjælpen!
Mvh
Michael

Fra : martin

Dato : 16-11-01 13:08

1:
du skal ændre jumperne på bundkortet for at skifte til 4x agp, men hvis det
er et nyere bundkort, så kan du gøre det indefra bios'en. Dette gøres inde i
chipset preferences.

Hvis du skal sætte jumperne på bundkortet, så kig i din bundkort manual.
ellers er det helt umuligt at vide hvad man gør.

2: Prøv Powerdvd og se om det hjælper. Ellers prøv at se om du har sat
hardware acceleration til i asusdvd.

Fra : Michael Olesen

Dato : 18-11-01 16:35

Tak for hjælpen!
PowerDVD virker meget bedre end AsusDVD...

Jeg har været i BIOS og se efter, der er AGP sat til 4x, det står der også i
Windows, men "current rate" er kun 1x. Jeg ved ikke om det vil optimere
grafikkortet yderligere, hvis man kunne ændre det til 4x på en eller anden
måde?

Michael