Hjælp...
Fra : all4you

Dato : 15-11-01 21:25

Jeg følger med på nyhedsgruppen news:alt.comp.freeware men der er ingen
opdateringer mere.

De sidste brevhoveder er fra den 13-11 og uanset hvad jeg gør lykkedes det
ikke og der er masser af nye indlæg siden.

Jeg har prøvet alt lige fra at slette den enkelte gruppe til helt at slette
news.mobilixnet.dk som er udbyderen som jeg skal bruge via lokalnetværk
(kabel)

Men ingenting hjælper...

Alle andre grupper læses fint ind, det er bare den ene.

Hvordan kan det lade sig gøre...?
Hvad skal jeg gøre...?

Jan

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-11-01 21:33

Hej all4you, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg følger med på nyhedsgruppen news:alt.comp.freeware men der
> er ingen opdateringer mere.
> De sidste brevhoveder er fra den 13-11 og uanset hvad jeg gør
> lykkedes det ikke og der er masser af nye indlæg siden.

Der er masser ja. Bl.a. et fra dig selv landet kl. 21:13:56 i aften
og kommet ind på Tiscalis server kl. 21:14:03

Hvis du ser det, når du klikker på URL'en, er der et eller andet ved
din nyhedslæser, der er gået i koks:

Hvis du ikke gør, så prøv evt. at spørge i Oranges interne grupper,
da det så sikkert er deres server, der driller.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : all4you

Dato : 16-11-01 12:50

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du ser det, når du klikker på URL'en, er der et eller andet ved
> din nyhedslæser, der er gået i koks:

Jeg kan godt se indlæggene via internettet. Jeg HAR lavet test på det.

Det virker forrygende og det gør det også i alle andre grupper and
alt.-grupperne.....

> Hvis du ikke gør, så prøv evt. at spørge i Oranges interne grupper,
> da det så sikkert er deres server, der driller.

Det har du nok ret i....jeg må have fat i Orange.

Jan

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-11-01 15:10

> Jeg kan godt se indlæggene via internettet. Jeg HAR lavet test
> på det.

Jo, men det jeg tænkte på var, at ved at klikke på en news-URL fra
din nyhedslæser, hentes indlægget fra den newsserver (Oranges), du er
koblet op på. Er det ikke på denne, kan det ikke hentes. (Der kan dog
være andre grunde til, det ikke kan; men det er et rimeligt
indicium).

At du kan læse det via noget web-baseret siger ikke noget om hverken
Oranges newsserver (medmindre der på Oranges sider er noget webnews-
adgang), eller din nyhedslæser.

> Det har du nok ret i....jeg må have fat i Orange.

Ja, hvis du *ikke* kan fange det med din nyhedslæser vha. en news-
URL, er det formentlig deres newsserver.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : all4you

Dato : 17-11-01 00:59

> [...]
> koblet op på. Er det ikke på denne, kan det ikke hentes. (Der kan dog
> være andre grunde til, det ikke kan; men det er et rimeligt

OK.....på den måde.

Jeg kan IKKE hente de meddelser der måtte være via det link du gav
mig.......

jan

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-11-01 13:42

> OK.....på den måde.

Præcis

> Jeg kan IKKE hente de meddelser der måtte være via det link du
> gav mig.

I så fald tyder meget på, du har ret: Oranges newsserver. (Omend det
*kan* være OE, der alligevel er gået koks i. Men newsserveren er det
mest sandsynlige). Og du altså - som du også sagde - prøver at
kontakte dem.

--
Hygge fra Århus - Rudi