Geforce 3 med tv-out til under 3000 kr ???
Fra : Jan

Dato : 15-11-01 19:49

Hej

Jeg vil gerne have et nyt grafikkort i Geforce3 med tv-out, men vil ikke
ofre mere end 3000 kr -kan det lade sig gøre og hvilket mærke skal jeg så
kigge efter.

Mvh
Jan

Fra : Allan Henriksen

Dato : 15-11-01 23:23

Jeg har selv købt mit Hercules Geforce 3 med Tv-out ved www.midtdata.dk
den kostede kun 2500kr, det er dog en bulk udgave, så kortet er ikke i en
kasse og spil er der heller ingen af.
Allan Henriksen

Fra : Jesper Laursen

Dato : 16-11-01 00:27

Jeg skal selv ned og hente et sådant imorgen (fredag)........håber det er et
kanongodt kort......!!??? Hvad er dine erfaringer med det indtil nu..??

Fra : Allan Henriksen

Dato : 16-11-01 09:39

Det er simpelthen kanont, ALLE spil kører perfekt på min maskine, det er dog
også en P4 1.5 med 512 mb DDR ram, specielt skal du prøve at køre 3Dmark
2001 på det, det ser bare for fedt ud. Jeg har ikke fortrudt købet, og den
er godt kølet, så måske kan man endda overclocke den, det er dog ikke noget
jeg vil forsøge med.
Allan Henriksen

Fra : Gimmer

Dato : 16-11-01 19:00

hvad får du i 3dmark2001? jeg har selv en XP men llers med nogenlunde samme
spec. (dog et asus gf3)
så alt ialt er vores maskiner ret forskellige, men alligevel!

bare for at høre hvad en P4 kan kontra en XP 1800!

Venlig hilsen Gimmer

ps. Til dem som gider se min maskine/test resultater!

XP 1800
Kg7 Motherboard
640 mb DDR ram
Asus Gf3 V8200

Fra : Gimmer

Dato : 16-11-01 19:03

kvaj kvaj kvaj glemte lige resultatet!

det bliver 6857 i3dmark2001
hej igen

Fra : Allan Henriksen

Dato : 17-11-01 03:56

Det kommer vel igen an på hvor meget man slår til, om det er 4xAA og alt i
high detailt, men jeg skal prøve at poste et resultat med alt slået til. Jeg
vil dog ikke blive overrasket, hvis din maskine vinder lidt for stort, men
som det ser ud på min maskine, så er jeg tilfreds, og den kører meget
stabilt.
Allan Henriksen

Fra : Allan Henriksen

Dato : 17-11-01 11:27

Jeg får en score på 3017, og det er i 1024x768 i 32bit farver med 4xFSAA,
Z-buffer til 32bit, Tripple frame buffer, Texture format på 32bit
Allan Henriksen

Fra : Jesper Laursen

Dato : 17-11-01 18:33

Så har jeg fået kortet......det kører faneme kanon.... ...... Jeg scorer
ca. 5600 i 3dMark 2001 på en 1000 MhZ T-bird og 512 mb pc133 Ram.......det
tror jeg da er ok, eller hvad...??

Jeg har dog et spørgsmål til gruppen.....jeg KAN ikke få mit TV-out til at
virke. Den vil simpelthen ikke "aktivere" fjernsynet. Jeg har indstillet pal
og s-vhs osv. Kører desuden med Hercules' egen officelle XP driver 21.81, da
jeg kører winxp. Det er som om, at den lige finder noget på fjernsynet (en
blinkende grå skærm), og derefter "hopper" den tilbage til monitoren.
Pisseirriterende !!!!!! Nogen som har nogle forslag til problemet..????

Fra : Allan Henriksen

Dato : 17-11-01 18:53

Så fik jeg kørte en ordentlig test af mit grafikkort, denne gang fik jeg
5827, og det var med en standard opsætning af 3DMark 2001, det kan også lidt
bedre passe med jer andres resultater.
Allan Henriksen

Configuration .:
P4 1.5Mhz
512 mb DDR ram
Hercules Geforce 3

Fra : Jens Gade

Dato : 17-11-01 10:33

On Thu, 15 Nov 2001 23:22:50 +0100, "Allan Henriksen"
> [...]

>Jeg har selv købt mit Hercules Geforce 3 med Tv-out ved www.midtdata.dk
>den kostede kun 2500kr, det er dog en bulk udgave, så kortet er ikke i en

Hos El-Giganten skulle de have et Elsa GF3 med TV out til omkring
25-2600. Det er dog ikke sikkert de har det i alle afdelinger.

--
Hilsen/regards
Jens Gade

Fra : Gimmer

Dato : 17-11-01 14:30

okay undskyld, det var ikke for at prale, eller noget, det var for at
sammenligne, hvis nu der var en som lige havde nogel fiduser til at jeg/vi
kunne få dem til at yde endnue mere så ville det jo ikke være af vejen,
forudsat de stadig vil køre stabilt.

grunden til jeg ville høre dine test resultater er så jeg kan se hvordan min
maskine er i forhold til andre! det syntes jeg der mangler i 3dmark2001!
bare sådan forsjov!

venlig hilsnen Gimmer

Fra : Hellfire

Dato : 18-11-01 11:25

> [...]
min
> maskine er i forhold til andre! det syntes jeg der mangler i 3dmark2001!

Det kan man da online på Madonions HP!?! Kør en test, og klik så på Online
Result Browser i den dialog, som fremkommer med resultatet. Du skal bare
lige oprette et login på siden, så kan du sammenligne med andres resultater
både for maskiner med samme CPU, og samme grafikkort (en overgang lå jeg
faktisk nr. 1 på listen over resultater med samme CPU).

Fra : Gimmer

Dato : 19-11-01 09:05

GREAT.. Det vil jeg så lige prøve!
mange tak For hjælpen!