Internat-kat - ja eller nej?
Fra : Pernille Scharff

Dato : 15-11-01 09:42

Hej gruppe,

vi skal til at have kat igen og overvejer at køre ud til Inges Kattehjem
her i Odense. Er der nogen som har erfaringer eller gode råd i den
sammenhæng? Jeg er lidt bekymret for om vi risikerer at få en kat med
psykiske problemer eller lignende!!

Med venlig hilsen

Pernille L. Scharff
Odense

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 15-11-01 12:41

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> her i Odense. Er der nogen som har erfaringer eller gode råd i den
> sammenhæng? Jeg er lidt bekymret for om vi risikerer at få en kat

Den risiko er der altid både ved hunde og katte når man henter dem på
et internat .. det er jo dyr der på en eller anden måde har oplevet
svigt .. måske vanrøgt.. måske mishandling måske fejlbehandling ...
råd er svære at give .. at sige at du skal se dig for når du kikker på
dyret vil ikke være nok for i al fald hunde er ofte mens de er på
internatet så handlingslammede at det det er umuligt at danne sig et
billede af dyrets karakter osv .. og heller ikke den første tid man
har dyret hjemme kan man rigtig afgøre disse ting da er dyret dels
stadig handlingslammet og dels har det så travlt med at indordne sig i
de nye forhold og tækkes sine nye mennesker .. to ting skal man gøre
sig klart når man henter en hund/kat på et internat ... og det er at
der er ikke plads til forsøg/ingen fortrydelsesret .. dyret har haft
de svigt det kan klare og man må elske det dyr som det er og ikke
stille forventninger osv. til noget man troede man fik ..det er
tidskrævende at tage et genbrugsdyr .. og kan kræve hård valuta til
f.eks dyrepsykolog og så kræver det helt garanteret .. i al fald når
det drejer sig om en hund ... og nok også om en kat ... tonsvis af
kærlighed og tålmodighed ..

Jeg har selv både en kat og en hund fra internat .. og har ikke
fortrudt det men vil samtidig sige at man skal tænke sig om og have
erfaring som henholdsvis katte og hundeejer .. mener ikke det er for
førstegangs ejere at gå ind i et sådant projekt .. men oven i alt det
hele er det også utroligt givende ... når noget lykkes og man ser det
lille dyr folde sig ud og blive harmonisk .. .. mvh Ami

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 15-11-01 13:07

Hej Pernille

I foråret hentede jeg en missepige på et internat (hun var 1½ år på det
tidspunkt)
Hun var i starten ikke meget for fysisk kontakt, hun trak sig væk når vi
forsøgte at nusse hende. Hun ville ikke tages op eller noget.
Vi har taget det i hendes tempo og har ikke presset hende til noget. I dag
har vi en putte/kælemis, hun vil gerne nusses og bæres.
Jeg ved ikke hvad der er sket i hendes første 1½ år, men hun er ikke blevet
behandlet godt. Hun har taget skade dengang og det er ikke hendes hjerne der
trykker hende allermest. Men hun er dejlig og hun er min *S*
Lad det foregå i kattens tempo, hav tålmodighed. Og giv katten alt den
kærlighed og omsorg du kan.

Du kan læse om Dixie på hendes og Neo's hjemmeside *S*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Pernille Scharff

Dato : 16-11-01 09:15

Kære Joan og Ami,

tak for jeres svar. Problemet løste sig selv - der var meget få katte på
kattehjemmet, og damen derude sagde MEGET kategorisk at der var i hvert
fald ingen af dem der ville egne sig som indekatte. Man skulle ellers
tro at et liv som indekat var bedre end at ligge i et lille bur på et
kattehjem.....jeg var noget forundret over hende i hvert fald! Så vi
søger videre efter den rigtige mis til os!

Med venlig hilsen

Pernille L. Scharff
Odense

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-11-01 09:35

> [...]
> kattehjem.....jeg var noget forundret over hende i hvert fald! Så vi
> søger videre efter den rigtige mis til os!

Held og lykke med eftersøgningen håber I finder den for jer rigtige
mis ... prøv evt. et DB internat .. mvh Ami

Fra : Nina El Falaki

Dato : 16-11-01 13:53

Eller Kattens Værn

--