Harddisk pist væk!?
Fra : Pernille & Peter

Dato : 15-11-01 00:47

Hejsa

Min kæreste (!) har forsøgt sig som sys-kvinde på hendes venindes Performa
et-eller-andet.

1) Der skulle installeres/oprettes internetforbindelse/-konto. Det gik galt.
2) Når hun nu starter maskinen op, kommer der blot en blinkende mappe med et
spørgsmålstegn.
3) Ved opstart via en OS8 eller -9 cd, start Mac'en fint op, men harddisken
er pist væk - både fra skrivebord og hvis hun bruger Diskværktøjet.

Er harddisken så stået helt og aldeles af, eller er der andre måder at
"finde" den på?

Maskinen har ikke været åbnet, så det kan ikke være ledninger og stik, der
er hevet ud.

Peter (og Pernille!!!!)

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-11-01 01:20

In article <B818C108.2545%pop@e-box.dk>,
Pernille & Peter <pop@e-box.dk> wrote:

> Er harddisken så stået helt og aldeles af, eller er der andre måder at
> "finde" den på?

Brug Diskværktøj til at opdatere driveren på HD'en.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-11-01 01:43

> Brug Diskværktøj til at opdatere driveren på HD'en.

kræver det ikke at diskværktøj kan finde disken?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336>

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-11-01 02:03

In article <1f2w4mb.1rcdfrvhk5fpxN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> kræver det ikke at diskværktøj kan finde disken?

Det kan den sikkert også.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : N/A

Dato : 15-11-01 11:30

Fra : Pernille & Peter

Dato : 15-11-01 11:30

d. 15/11/01 2:03 skrev Martin Edlich på newsspam3@mail.edlich.dk i artiklen
newsspam3-90E8D2.02031915112001@test.edlich.dk:

> Det kan den sikkert også.

Jeg henviser lige til punkt 3:
> 3) Ved opstart via en OS8 eller -9 cd, start Mac'en fint op, men harddisken
> er pist væk - både fra skrivebord og hvis hun bruger Diskværktøjet.

den ER ikke synlig, når hun bruger Diskværktøjet.

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-11-01 12:34

In article <B81957BB.25BE%pop@e-box.dk>,
Pernille & Peter <pop@e-box.dk> wrote:

> Jeg henviser lige til punkt 3:
>
> den ER ikke synlig, når hun bruger Diskværktøjet.

Skal man nu også kunne læse?

Er du sikker på at det ikke er Diskførstehjælp, hun har forsøgt med?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-11-01 01:39

Pernille & Peter <pop@e-box.dk> wrote:

> Hejsa
>
> Min kæreste (!) har forsøgt sig som sys-kvinde på hendes venindes Performa
> et-eller-andet.

i fremtiden bør hun holde sig til at være sy-kvinde...

> [...]
> er pist væk - både fra skrivebord og hvis hun bruger Diskværktøjet.
>
> Er harddisken så stået helt og aldeles af, eller er der andre måder at

kan diskværktøj finde den når hun booter fra system CD? hvad med Apple
System profil?

> Maskinen har ikke været åbnet, så det kan ikke være ledninger og stik, der
> er hevet ud.

stikkene kan godt være løse af den grund.