Solcreme?
Fra : Michael Vittrup

Dato : 23-01-01 11:25

Den der med at halveringstiden for en solcremefaktor er et år; er der hold
i den? Hvis en ny creme kører med faktor 20, er den så kun faktor 10 efter
et år? Eller er det bare en and?

// Michael

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 24-01-01 13:43

"Michael Vittrup" <babyford@control.auc.dk> wrote in message
..

> Den der med at halveringstiden for en solcremefaktor er et år; er
der hold
> i den?

Ja, hvis der er kemisk filter i din solcreme (det er der i de fleste)

> Hvis en ny creme kører med faktor 20, er den så kun faktor 10 efter
> et år?

Så præcist tror jeg ikke du kan regne med det... men, du kan godt
regne med, at der er mindre beskyttelse.

Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient biochemistry
e-mail: m.gybel@earthling.net, ICQ: 9821906