Meget gul urin
Fra : Mogens Larsen

Dato : 22-01-01 21:51

Jeg er en 23 årig gut, som døjer en del med at min urin er meget gul
og ildelugtende. Det lyder jo umiddelbart som væske mangel, men jeg
synes jeg skal drikke forholdsmæssigt meget væske, i forhold til hvad
jeg skulle en gang. Selv med over 2 liter væske, er urinen ofte gul,
og meget nemt gul i hvert fald.
Een gang var det aldrig noget, der skete.
Jeg har endda droppet alt hvad der hedder kaffe, så jeg synes det er
underligt. Kan det passe at urin så nemt kan blive gul?

Jeg har fået taget en blodprøve ved lægen, og det viste absolut intet.

ps. svar venligst i gruppen, jeg har ingen email addr.

Fra : /arcana

Dato : 22-01-01 23:53

"Mogens Larsen" <noemail@ed.net> wrote in message
> Jeg er en 23 årig gut, som døjer en del med at min urin er meget gul
> og ildelugtende. Det lyder jo umiddelbart som væske mangel, men jeg

Tager du B-vitaminer? Så kan det være derfor.

/arcana; noemail@nospam.com
Denne meddelelse er IKKE skrevet på sundhedsforum.dk, så hvis den
dukker op dér, er den sakset fra news:dk.helbred.behandling.alternativ.

Fra : Mogens Larsen

Dato : 23-01-01 00:10

On Mon, 22 Jan 2001 23:53:01 +0100, "/arcana" <noemail@nospam.com>
wrote:

>"Mogens Larsen" <noemail@ed.net> wrote in message
>
>Tager du B-vitaminer? Så kan det være derfor.

Det gør jeg faktisk. Så skal det måske være gult, eller skal jeg
drikke rigtig meget vand

Fra : /arcana

Dato : 23-01-01 20:40

"Mogens Larsen" <noemail@edb.net> wrote in message

> Det gør jeg faktisk. Så skal det måske være gult, eller skal jeg
> drikke rigtig meget vand

Det er helt naturligt. Riboflavin (et B-vitamin) er et kraftigt gult
farvestof, og du udskiller overskydende mængder via urinen.

/arcana
noemail@nospam.com

Fra : /arcana

Dato : 23-01-01 20:43

> "Mogens Larsen" <noemail@edb.net> wrote in message

> Det er helt naturligt. Riboflavin (et B-vitamin) er et kraftigt gult
> farvestof, og du udskiller overskydende mængder via urinen.

PS: du kan let konstatere om det er derfor: Lad være med at tage B-vitaminer
et par dage, så vil din urin være helt almindelig i farven. Der kan ikke ske
noget ved at urinen farves gul, så bare tag det helt roligt, og fortsæt med
dine vitamintilskud.

/arcana
noemail@nospam.com

Fra : N/A

Dato : 27-01-01 16:34

Fra : Nielsen

Dato : 27-01-01 16:34

Hvorfor er det nu lige at kaffe og the ikke tæller med, er den opfattelse
ikke blevet ændret blandt de "kloge", de seneste år ? Oprindeligt var det
vist pga. vanddrivede effekt, men det er jo også baseret på vand.... holder
den stadig - eller hvad ?