Creationdate for en fil
Fra : news.tele.dk

Dato : 14-11-01 19:07

Hej

Er det muligt at se hvilken dato en fil er lavet på. Det er selvfølgelig
muligt at benytte lastModficationDate, men det er ikke helt den jeg er ude
efter. Er der nogen der har en løsning?

Anders

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-11-01 20:03

news.tele.dk skrev:

>Er det muligt at se hvilken dato en fil er lavet på. Det er selvfølgelig
>muligt at benytte lastModficationDate, men det er ikke helt den jeg er ude
>efter.

På et Windowssystem er der kun bevaret én fildato. Når man ændrer
filen, overskrives den sidste dato. Det er derfor umuligt at vide
hvornår den første version blev lavet.

--
Bertel

Fra : Kristian Iversen

Dato : 14-11-01 21:25

jeg synes ellers jeg kan se flere ting i min windows...
men jeg mener kun at java kan se en dato..

hvis man vil se andre dato'er skal man lave noget native kald men jeg er
ikke sikker.. andre?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-11-01 23:04

Kristian Iversen skrev:

>jeg synes ellers jeg kan se flere ting i min windows...

Kører du et NT-system (eller 2000)?

--
Bertel

Fra : Kristian Iversen

Dato : 15-11-01 10:21

ja.. så er det måske derfor?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-11-01 16:31

Kristian Iversen skrev:

>ja.. så er det måske derfor?

Ja, det er et helt andet filsystem end et DOS/Win9?-system kører
med (og det burde jeg have bemærket i mit tidligere svar).

Men jeg fastholder at det generelle svar om Java er, at man ikke
kan regne med at der er flere oplysninger til rådighed.

--
Bertel

Fra : Christian Damsgaard

Dato : 15-11-01 17:46

Hejsa,

Som så meget andet ved Java har platform neutralitet været i højsædet da man
designede API'et. Dvs. at de slet ikke udnytter det underliggende operativ
systems muligheder for timestamp mv.

På JavaOne i sommers deltog jeg i aften session med de folk bla. laver IO
pakken i Java. De var selv utilfredse med IO API'et i Java, og havde også
ting som diverse timestamps på todo-listen. Desvære havde de haft meget
travlt med det nye IO api i JDK 1.4 (java.nio.*), så der var desvære ikke
blevet tid til en opdatering med den gamle API. Men de lovede at i næste
generelle version (1.4.1 eller 1.5.0) ville der komme opdateringer af
API'et.

Og - der er i det nye IO API ikke nogle nye spændene file-info objekter -
desvære.

/Christian Damsgaard