Nyhedslæser til OS X
Fra : Jakob Færch

Dato : 14-11-01 15:56

Jeg er skiftet til Mac OS X (endelig). Det eneste jeg savner er en
ordentlig nyhedslæser. Jeg har brugt MT-Newswatcher og været vældig glad
for den - men den findes desværre ikke i carboniseret udgave.

- og det føles altså bare "so last century" at starte Classic op
bare for at læse nyheder. Ikke at det ikke fungerer upåklageligt. Det er
mere princippet i det

Er der nogen, der har gode erfaringer med nyhedslæsere under OS X?

/Jakob

Fra : David Blangstrup

Dato : 14-11-01 17:21

In article <tq1en8p001-8431B5.15562714112001@sunsite.dk>, Jakob Færch
<tq1en8p001@sneakemail.com> wrote:

> [...]
> mere princippet i det
>
> Er der nogen, der har gode erfaringer med nyhedslæsere under OS X?

Jeg glæder mig til Hogwasher kommer til X, men i mellemtiden kan (urgh)
Thoth (bare navnet!) bruges. Man skal bare vænne sig til dens
underligheder, ellers er den klippefast og stabil og står egentligt
meget pænt i X.
- David
[sendt med (urgh!) Thoth]

--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Michael Florentin Ni~

Dato : 14-11-01 17:51

Jakob Færch wrote:

> [...]
> mere princippet i det
>
> Er der nogen, der har gode erfaringer med nyhedslæsere under OS X?

Gode erfaringer, nej. Der findes alle mulige geekløsninger, hvis man er
til UNIX og tekstmiljøer, men for resten af os er den mindst værste
løsning for tiden Mozilla. Den er noget tung at danse med, ligner noget
fra østeuropa, og den har sine særheder, men den er rimelig feature
komplet, og så kører den native.

Ellers har jeg et vågent øje på Newsflash, der er en rigtig Cocoa
newsreader. Den er desværre langt fra færdig og ikke rigtig brugbar -
men den er open source, så det er ens egen skyld...

-mf

(posed med Mozilla)

--
-mf = Michael Florentin Nielsen = erik@it.edu

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 14-11-01 18:09

Michael Florentin Nielsen <florentin@mac.com> writes:

> Gode erfaringer, nej. Der findes alle mulige geekløsninger, hvis man
> er til UNIX og tekstmiljøer, men for resten af os er den mindst værste
> løsning for tiden Mozilla.

Hvad med "NewsWatcher-X"?

http://www.electricfish.com/products/NewsWatcherX/

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 14-11-01 23:19

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> Hvad med "NewsWatcher-X"?

Primitiv, men fungerer. Alle binaries skal dog udpakkes manuelt, hvis
det er sådan noget, man gør det i...

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 16-11-01 17:50

Jeg har forsøgt at abonnere på forskellige nyhedsgrupper (den interne på mit
kollegie + denne) via NewsWatcherX, men jeg synes ikke det kan lade sig gøre...
Ved du hvordan?

HIlsen Mikkel

--
Posted from voyager.rhk.dk [130.226.169.201]

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 19-11-01 13:32

> [...]

> mere princippet i det

> Er der nogen, der har gode erfaringer med nyhedslæsere under OS X?

Så vidt jeg har forstået det, er der ved at blive udarbejdet en
carboniseret version af MacSOUP.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-11-01 14:18

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Så vidt jeg har forstået det, er der ved at blive udarbejdet en
> carboniseret version af MacSOUP.

....vi venter med længsel.

/thomas

Fra : Lars Kr. Sørensen

Dato : 19-11-01 15:07

d. 19/11/01 14:18 skrev Thomas von Hassel på t@garbage.dk i artiklen
1f34ibd.4d59zohcjzswN%t@garbage.dk:

> ...vi venter med længsel.

Yep. Sidder lige og kigger news med Entourage på X. Man savner godt nok
suppen...*suk*

Lars

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-11-01 23:10

> Yep. Sidder lige og kigger news med Entourage på X.

beta ?

/thomas

Fra : Lars Kr. Sørensen

Dato : 20-11-01 12:20

d. 19/11/01 23:09 skrev Thomas von Hassel på t@garbage.dk i artiklen
1f3560v.1oau4pt4f88tmN%t@garbage.dk:

> beta ?

Yep, b15. Men den færdige skulle vist være kommet. Uofficielt, i hvert fald.

Vh
Lars

Fra : Jakob Færch

Dato : 20-11-01 14:11

In article <B81FFB03.236%lksorensen@mac.com>,
"Lars Kr. Sørensen" <lksorensen@mac.com> wrote:

> d. 19/11/01 23:09 skrev Thomas von Hassel på t@garbage.dk i artiklen
> 1f3560v.1oau4pt4f88tmN%t@garbage.dk:

> Yep, b15. Men den færdige skulle vist være kommet. Uofficielt, i hvert fald.

Også officielt.

/Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-11-01 10:55

Jakob Færch <tq1en8p001@sneakemail.com> wrote:

> Også officielt.
>
> /Jakob

tja, det kommer vel an på hvor du "køber" den henne ;)

/thomas