Bumser (igen!)
Fra : Izeqb

Dato : 30-12-00 01:04

Hej Gruppe...
Min kæreste har igennem en årrække haft en slags bætendelse i huden i
ansigtet!
Jeg kan ikke lige huske hvad det kaldes, men det der sker er at man får en
masse bumser i huden, man kan så tage nogle piller, og derefter får man ar
(kort beskrevet).

Hun har stadig mange bumser/bætendelse i huden. Er der noget man kan gøre,
skal det behandles ligesom alm. bumser?
Skal hun trykke dem ud, eller lade dem være?
Eller måske skal hun smøre noget creme på?

Jeg/vi vil være meget taknemmlig for al hjælp

// Hjalte

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 30-12-00 22:29

In <92j9ib$skn$2@news.cybercity.dk> "Izeqb" <izeqb@secret.dk> writes:

> [...]

>skal det behandles ligesom alm. bumser?
>Skal hun trykke dem ud, eller lade dem være?

De skal ikke trykkes ud, da betraedelse da vil sprede sig. Det skyldes at
naar man trykker bumser naar, faar man ogsaa presset noget af betaendelsen
indad i nabo-omraaderne.

Evt. naar du er store og gule kan man prikke et lille hul i dem med en naal og
rense omraadet straks bagefter med saabe.

>Eller måske skal hun smøre noget creme på?

Hvis man har rigtig mange bumser skal man henvende sig til sin laege.
Han kan evt. henvise videre til en hudlaege. Mange bumser der pludselig kommer
kan i nogle faa tilfaelde vaere symtomer paa en sygdom.

/Martin

Fra : connie-toft

Dato : 07-01-01 16:35

jeg har selv været plaget temlig meget af Acne, som store byldeagtige bumser
kaldes. Jeg prøvede alt, div dyre cremer, ansigtsbehandlinger hos
kosmetolog, udrensing med div urter osv. men måtte ty til Roacotan, som
bliver givet af en hudlæge. Det er noget rigtig fy fy. Man skal på sygehuset
for at få taget blodprøver hver 3. uge. Mine bivirkninger var ikke så
slemme. Mine læber var meget tørre, jeg kan ikke lige huske hvilke andre
bivirkninger der ellers er.Men bumserne forsvandt. Det skal lige siges at
jeg i dag stadig kan få en s..... bums. Dog slet ikke som førhen.
Prøv evt at snakkes med jeres læge, hun/han kan jo sikkert henvise til en
hudlæge.
Connie