Addrrr..Hjælp! ...
Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 14-11-01 08:25

Hjælp. Vores katte har tilsyneladende alle tre fået tynd mave på en gang.
Og søøøøde Jack synes han ville vise mig det - på min DYNE!!! 2 gange i nat
endda!
De spiser normalt (Jack måske en anelse mindre, men der var også en større
andel af tørkost i deres mad her til morgen for at samle mavserne - og det kan
han altså ikke li')

Men... Når de alle tre har fået tynd mave tyder det jo på et eller andet, enten
smitsomt eller noget med deres mad, ikke? Er der noget man her og nu kan gøre
for at stabilisere maverne? Hjælper youghurt på katte? Hvis det ikke er bedre i
morgen tager vi selvfølgelig til dyrlæge, men var det nu noget der kunne klares
hjemmefra så var det dog det rareste (for ikke at nævne: billigste)
De kommer ikke ud, og de er vaccinerede alle sammen.

Gode råd efterlyses!

Og så lige en ting mere. Hvorfor tror Jack at min SENG er en kattebakke? Han
tisser der også med jævne mellemrum - på MIN dyne. Han er jo udpræget min mands
kat, er der nogen forklaring dér? Han tisser/skider IKKE i Johns seng. Og han
ER kastreret! Katten altså.

Mange hilsner
Lisbeth H Jakobsen

~ http://cutiecats.tripod.com ~

--
Posted from [195.97.164.98]

Fra : Denise

Dato : 14-11-01 09:07

Hej Lisbeth
Øv, Shit happens.
De kure jeg bruger, Zoolac eller Benebac (tube med mælkesyrebakterier som
vores katte godt kan lide - fås hos dyrlægen) virker fint, kogt torsk med
mosede
ærter virker også fint. Nogle siger de skal faste 1 døgn, for er der
bakterier vil
disse uddø, hvis der ikke er mad i mavsen. Har ikke prøve youghurt.
Hvis de begynder at virke lidt tavse, trætte og miste appetitten eller kaste
op,
er det nok en penicillinkur der skal på tapetet, og det er jo typisk ved
mave/tarm
infektion at alle bliver smittet (hos os i hvert fald).
Hvorfor den tror sengen er en kattebakke ved jeg ikke, lærer aldrig at
forstå
kattes adfærd, gætter på den kan lide din lugt og vil markere, eller
fortælle noget,
men der findes jo et hav af ideer, hvorfor katte er urenlige.
En er jo at de gerne vil have renset deres bakke, eller ikke kan lide sandet
i bakken,
samt diverse sygdomme og stress.
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 14-11-01 09:14

Hej Lisbeth
Jeg glemte jo at spørge om du pludselig har skiftet mad, det vil jo også
vise sig
som tynd mave, hvis man ikke har vænnet dem langsomt.
Hilsen Denise

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 14-11-01 09:35

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message

> [...]
> vise sig
> som tynd mave, hvis man ikke har vænnet dem langsomt.

Hej Denise

Nu er det min mand der er "fodermester" Men jeg mener ikke at han har købt
nyt kattemad. Men de "prøvesmager" selvfølgelig også normalt vores aftensmad
mv. (de er nemlig nogle tiggeprinsner/prinsesser) så det kan være de har fået
noget dér de ikke kunne tåle. Det mælkesyre-noget du nævnte. Er det på recept
eller bare noget man kan købe hos dyrlægen?

Venlig hilsen
Lisbeth

--
Posted from [195.97.164.98]

Fra : Denise

Dato : 14-11-01 11:38

> [...]
recept
> eller bare noget man kan købe hos dyrlægen?

Hej Lisbeth
Zoolac eller Benebac plejer at være lagervare hos dyrlæger og er ikke på
recept.
Når de faster må de godt få vand.
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-11-01 14:18

d. 14/11/01 11:37 skrev Denise på Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk i artiklen
3bf249da$0$214$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Hej Lisbeth
> Zoolac eller Benebac plejer at være lagervare hos dyrlæger og er ikke på
> recept.
> Når de faster må de godt få vand.
> Hilsen Denise

Et lille pip herfra

Zoolac er _ren_ slik, mine katte _elsker_ det. Og bortset fra den dér slemme
omgang for et år siden, har alle deres anfald af smådiarré kunne kureres med
1 døgn på Zoolac, kogt fisk (_dyrt_ som Helle skriver!), og kogt vand. Du
starter med at give hver kat 2 streger Zoolac og derefter 1 streg pr. kat
hver 6 time til maven er normal. Køb hellere den store tube når du nu har 3
katte, det betaler sig i sidste ende. Det er noget frygteligt dyrt stads,
men det virker ofte - og det er en stor lettelse at give misserne noget de
faktisk godt kan lide. Jeg hader det dér med at skulle tvinge noget i en
lille syg kat - de ser altid på mig som om de tænker "jeg havde det da slemt
nok i forvejen"..

--
Mange hilsner fra Ann R

Ditte & Donna krydser poter og sender varme spind - de har prøvet det...

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 14-11-01 14:47

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> wrote in message

> [...]
> 1 døgn på Zoolac, kogt fisk (_dyrt_ som Helle skriver!), og kogt vand.

Dyrt, ja tak!
Heldigvis har Netto netop i denne uge tilbud på torskefileter.. (men de er sgi
STADIGVÆK dyre...)

Foreløbig tak for alle de gode råd. Nu skal vi hjem og overbevise Jack (og de
andre) om at det er for hans eget bedste at han skal sulte (faste)

Hilsen
Lisbeth

--
Posted from [195.97.164.98]

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-11-01 14:10

d. 14/11/01 14:47 skrev Lisbeth Jakobsen på ernyoka@hotmail.com i artiklen
d87cdfa1f387574ec7b79ec230cb28ec.15796@mygate.mailgate.org:

> Dyrt, ja tak!
> Heldigvis har Netto netop i denne uge tilbud på torskefileter.. (men de er sgi
> STADIGVÆK dyre...)

Prøv med Sej. De plejer at være billigere. de er heller ikke helt så lækre,
indsparker vores gourmet = Ditte. Men de virker lige så godt.
--
Mange hils fra Ann R
ICQ: 137791291

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 16-11-01 11:27

> Prøv med Sej. De plejer at være billigere. de er heller ikke helt så lækre,
> indsparker vores gourmet = Ditte. Men de virker lige så godt.
> --

Tak. Jeg har prøvet med torsk og noget der hed Guldlaks på pakken indtil nu.
Begge dybfrosne produkter, men det gør vel ikke noget? Der er bare lige det at
det ikke har virket spor endnu. Phumba har nu MEGET MEGET tynd mave men en af
de andre har fået normaliseret maven en smule ser det ud til. Phumba er ellers
den eneste af dem der virkelig har syntes at det der fisk og A38 var en god
idé. Hun sluprer A38 i sig, og spiser pænt af fisken. Men altså indtil nu uden
spor effekt. Bør jeg være nervøs, så længe hun spiser godt? Hendes afføring
er nu helt tynd og gul (føjjj) men hun virker ellers ikke spor påvirket.
Nu henter vi en ny portion af Hills RD, det har da før hjulpet på hendes mave
med de fibre, men det ser ikke for lovende ud lige nu

Forøvrigt er det dælm'me nogen sære dyr, sådan nogen katte. Tænk, slughalsen
Jack vil ikke ha' ren fisk! Men det virker ikke som om det er fordi han ikke
vil ha' mad som sådan. Bare ikke lige DÉT DER...
Hilsen
Lisbeth

--
Posted from [195.97.164.98]

Fra : Nina El Falaki

Dato : 16-11-01 13:55

Hej Lisbeth

Hvad siger dyrlægen?????

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 16-11-01 14:07

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message

> Hej Lisbeth
>
> Hvad siger dyrlægen?????

Det ved jeg først i eftermiddag...

Hilsen
Lisbeth

--
Posted from [195.97.164.98]

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 16-11-01 15:42

> "Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message

> Det ved jeg først i eftermiddag...
>
> Hilsen
> Lisbeth

Hjemkommet fra dyrlægen. Hun sagde Zoolac, så det prøver vi nu.
Phumba-altæderske var som den eneste en fornuftig mis og spise sit med
største velbehag, de to herrer måtte have det tvangsanbragt i munden.
Hvilket (atter engang) beviser 2 ting:
1) Myten om at siamesere skulle være klogere end andre katte kan nu endelig
tilbagevises.
2) Piger er klogere end drenge

Nu håber jeg så bare det virker.

Hilsen
Lisbeth

--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************

Fra : Kate

Dato : 16-11-01 19:13

> Hvilket (atter engang) beviser 2 ting:
> 1) Myten om at siamesere skulle være klogere end andre katte kan nu
> endelig tilbagevises.

Jeg ved ikke med katte generelt, men de er helt sikkert klogere end
Oliwer var (fnis). Han var dejlig, men dum som en dør.

> 2) Piger er klogere end drenge

Tjaaaa, det er jo ikke helt så sikker på Både Johan og Sofie har da
taget medicin uden den store kamp, men Oliwer.......Puha.

> Nu håber jeg så bare det virker.

Det håber jeg også. God bedring til misserne.

--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : alice_trauelsen

Dato : 14-11-01 09:16

"Lisbeth Jakobsen" skrev d. 14-11-01 08:25 dette indlæg :
> [...]
min mands
> kat, er der nogen forklaring dér? Han tisser/skider IKKE i Johns seng.

Vi plejer at bruge A 38 når kattenes maver har det dårligt. Jeg skal dog
lige nævne at vores katte er udekatte, der bor ude i laden hos hestene.
Et lille spørgsmål, har dine katte fået ormkur ?

Held og lykke med det
Mange hilsner
Alice
http://home19.inet.tele.dk/alice_trauelsen/

http://www.kandu.dk/

Fra : Helle_Andersen

Dato : 14-11-01 10:07

> [...]
> hjemmefra så var det dog det rareste (for ikke at nævne: billigste)
> De kommer ikke ud, og de er vaccinerede alle sammen.

Hej Lisbeth

Jeg har lige været turen igennem, så jeg har dyrlægens anvisninger i
frisk erindring
Lad dem faste i 12 timer (24 timer er for meget for killinger) og giv
dem derefter kogt torsk og Zoolac.
Hvis de stadig har dårlig mave efter 2 dage, skal de til dyrlægen og
have antibiotika.
Hvis deres mave er okay efter to dage, skal du stadig give dem torsk og
Zoolac, men begynde at putte tørfoder i deres torsk - men kun en
teskefuld pr. dag, sådan at du langsomt optrapper og vænner deres mave
til rigtig mad igen.
Du kan godt give kogt kylling i stedet for eller kombineret med torsken.
Og hvis du tror, at det er en billig løsning tager du fejl Er du
klar over, hvor dyrt det er at fodre med torsk *gg*
Mine pt. 6 katte fik 100 gram om dagen pr. snude (og kiggede hver gang
på mig, som om det kun var forretten) hvilket andrager den beskedne pris
af kr. 54,- pr. dag + Zoolac.
God bedring

Hilsen Helle
http://kattenet.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 14-11-01 10:22

"Helle_Andersen" <Helle_Andersen.news@kandu.dk> wrote in message

> Jeg har lige været turen igennem, så jeg har dyrlægens anvisninger i
> frisk erindring
> Lad dem faste i 12 timer (24 timer er for meget for killinger) og giv
> dem derefter kogt torsk og Zoolac.

Det er måske et dumt spøgsmål, men med faste mener du så kun med mad? Ikke også
vand, vel? De skal jo ikke i narkose eller sådan noget.

Hilsen
Lisbeth

--
Posted from [195.97.164.98]

Fra : Helle_Andersen

Dato : 14-11-01 13:25

"Lisbeth Jakobsen" skrev d. 14-11-01 10:22 dette indlæg :
> Det er måske et dumt spøgsmål, men med faste mener du så kun med mad?
Ikke også
> vand, vel? De skal jo ikke i narkose eller sådan noget.

Det er kun mad I særligt slemme tilfælde kan man evt. koge vandet.

Hilsen Helle
http://kattenet.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 14-11-01 10:02

> [...]
kan gøre
> for at stabilisere maverne? Hjælper youghurt på katte

Ja og det gør HUSK også og det er rent naturprodukt som ikke skader og
ikke kan overdoseres .. HUSK er tamrregulerende og hjælper på både
hård og tynd mave .. kan købes hos matas og apoteker under navnet HUSK
og hos dyrlæger under navnet psylivet. mvh Ami ..

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-11-01 18:19

Spørg fodermesteren om han fodrer med Whiskas eller lignende produkter. Mine
katte får med sikkerhed tynd mave af Whiskas.

Jeg tror han gjorde på din dyne fordi han lå og sov, og så ikke kunne nå
væk. Det er svært at holde på en diare

Fra : Rie Lysvad

Dato : 18-11-01 15:31

Hej
Når mine katte har dårlig mave, kommer de på såkaldt hvid diæt d.v.s. kogt
torsk, kogt
kyllingebryst, spagetti og ris og så får de kun kogt vand at drikke. Det er
noget jeg har
fra dyrlægen, og kun hvis der er meget slemt og varer længe, skal der mere
behandling til
Håber dine misser har det bedre.

Venlig hilsen Rie
Lisbeth Jakobsen <ernyoka@hotmail.com> skrev i en