Bumser!
Fra : Jesper Mosegaard

Dato : 28-12-00 14:44

Lad mig høre: Hvad er jeres bud på den bedste kur imod bumser. Nu er
jeg 23, og stadig en del bumser, og er ved at være grundigt træt af
dem.

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 28-12-00 16:41

In <3a4b4376.31907507@news.inet.tele.dk> triggerhappy11@hotmail.com (Jesper Mosegaard) writes:

>Lad mig høre: Hvad er jeres bud på den bedste kur imod bumser. Nu er
>jeg 23, og stadig en del bumser, og er ved at være grundigt træt af
>dem.

teak-trae olie.

Mvh
Martin

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-12-00 17:37

Masser af lys (men ikke nødvendigvis sol). Ingen chokolade, jordbær,
franskbrød, men masser af protein.

Mvh Maria

Fra : Kata

Dato : 28-12-00 18:30

Maria Frederiksen skrev:
> Masser af lys (men ikke nødvendigvis sol). Ingen chokolade, jordbær,
> franskbrød, men masser af protein.

Hmm... SVJV er det en skrøne, at ens kost kan forværre eller forbedre akne.
Derimod skal personer med særlig akne-følsom hud undgå at røre sig for meget
på de akne-udsatte områder, især hvis de lige har brugt hænderne til fede
spiser (f.eks. mikro-popkorn) , ligesom de skal passe på med
håndcreme...

Solarium kan forbedre aknen hos nogle, hos andre forværre...Solarium er dog
et forsøg værd, under alle omstændigheder får man en lækker kulør

Kata

--
http://hjem.get2net.dk/kata

Fra : Kata

Dato : 28-12-00 18:14

Jesper Mosegaard <triggerhappy11@hotmail.com> skrev:
> Lad mig høre: Hvad er jeres bud på den bedste kur imod bumser. Nu er
> jeg 23, og stadig en del bumser, og er ved at være grundigt træt af
> dem.

Det kommer an på hvor hårdt man er ramt...

Til "almindelig" akne (=bumser) findes der - i håndkøb - et middel, Basiron
(fås i 5% gel eller liniment, og i 10% gel). Ellers kan man få nogle andre
midler til at smøre på huden - på recept - f.eks. Skinoren creme, Redap
gel eller Dalacin liniment. Af tabletter findes Erythromycin og
Tetracyklinerne (også antibiotika).

Hvis du er hårdt ramt, er tabletbehandling med Roaccutan en mulig udvej.

Måske du skulle overveje et visit hos lægen, så denne kan kigge på din hud
og overveje hvilken behandling, der er bedst til dig.

(Tea Tree Oil og diverse styrkende,"udrensende" te-kure giver jeg ikke meget
for )

Overvej også om din hud slår ud af forskellige kosmetiske/hygienjske
produkter (f.eks. creme, shampoo, balsam, læbepomade). Det kan være at de
indeholder såkaldte komeodogene stoffer eller stoffer som er
"næsten-komeodogene". På nettet findes forskellige steder hvor man kan se
hvilke stoffer der er komeodogene...husker en side der hed noget med
acne-detective (men det er længe siden...). Du kan sikkert også få en liste
hos din (hud)læge.

Held og lykke med det.

Kata

--
http://hjem.get2net.dk/kata

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 29-12-00 06:38

In <SxK26.241$CW1.3712@news.get2net.dk> "Kata" <kata@get2net.dk> writes:

>(Tea Tree Oil og diverse styrkende,"udrensende" te-kure giver jeg ikke meget
>for )

Teak-trae olie virker ihvert falde paa min krop. Teak-trae olie er god
til at draebe bakterier og er endda anbefalet i et nummer af Helse.

Mvh
Martin

Fra : N/A

Dato : 30-12-00 23:56

Fra : N/A

Dato : 30-12-00 23:56

Fra : Kata

Dato : 30-12-00 23:56

Martin Moller Pedersen <tusk@daimi.au.dk> wrote:
> Ja, Basiron er effektivt men dyrt og man kan faa roede omraader efter
> paasmoelese.

Ja, men så må man trappe ned - eller gå til lægen og få noget andet, f.eks.
redap

Dyrt - tjaaa.... Det synes jeg også TTO er. Jeg gav engang 300 kr. for ren
TT olie, men det var dengang TTO var relativt ukendt i DK.

Husk at man kan få tilskud til Basiron, hvis det er på recept, og lægen
skriver "varig lidelse" - husk lige lægen på sidstnævnte, da jeg har
oplevet, at lægerne godt kan glemme dette, når det er Basiron, der er tale
om.

Kata

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 28-12-00 20:22

On Thu, 28 Dec 2000 13:43:31 GMT, triggerhappy11@hotmail.com (Jesper
Mosegaard) wrote:

>Lad mig høre: Hvad er jeres bud på den bedste kur imod bumser. Nu er
>jeg 23, og stadig en del bumser, og er ved at være grundigt træt af
>dem.

Gør som mig, brug sminke
Seriøst, faktisk. Det kan godt være, det ikke er så mandigt, men med
den rigtige "make-up" kan man sagtens skjule næsten al akne uden det
kan ses. Jeg har også døjet med bumser i mange år, men med en smule
sminke-cream, så er problemet praktisk talt væk, i hvert fald synligt.

mvh
carsten

Fra : Jens Myrup Pedersen

Dato : 02-01-01 21:10

>Lad mig høre: Hvad er jeres bud på den bedste kur imod bumser. Nu er
>jeg 23, og stadig en del bumser, og er ved at være grundigt træt af
>dem.

Hej Jesper.

Jeg er selv 23 og har haft en del problemer med bumser. For nogle måneder
siden var jeg til læge (skulle have fjernet et modersmærke), og så nævnte
jeg bumseproblemet for ham. Han forklarede mig lidt om bumser, og gav mig
recept på tetracyclin. Jeg prøvede det nogle uger, hvor jeg oplevede en klar
forbedring (der var stadig lidt bumser, men meget mindre og ikke betændte).

Han ville dog kun give mig tetracyclin i 2-3 måneder (som netop er gået).
Herefter vil han se om det blevet permanent bedre, efter jeg er stoppet med
behandlingen. Hvis ikke bliver jeg henvist til en hudlæge.

Men prøv at gå til din læge og spørg.....

mvh

Jens