Super til 2D - God til 3D
Fra : Soren Pedersen

Dato : 13-11-01 23:27

Jeg er på jagt efter et kort der er kanon til 2D (Billedbehandling og video
redigering) og god til spil (bilsimulatorer og den slags)....Jeg kan næste
forstå på debatten at der er Matrox og ATI der regerer ???? - Men hvilket
skal det være når det ikke må koste over 1000,- ?

Er det chipsættet der bestemmer, eller betyder det også noget hvad der står
på pakken ?

Mvh
/Søren

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 14-11-01 11:09

Soren Pedersen wrote:

> [...]
> forstå på debatten at der er Matrox og ATI der regerer ???? - Men hvilket
> skal det være når det ikke må koste over 1000,- ?

Matrox er håbløse til 3D i forhold til alle de andre, så der er udelukket. Så
du bør vælge et billigt ATI Radeon kort eller alternativt så kan bruge en hund
mere (1045.- plus forsendelse ifgl. www.edbpriser.dk) og købe et Hercules
Prophet 4500 (KyroII) - jeg har et og 2D er sammenlignelig med Matrox og 3D er
cirka som et hurtigt GeForce2. Fx. spiller jeg UT og NFS5 i 1600*1200 32 bit.

> Er det chipsættet der bestemmer, eller betyder det også noget hvad der står
> på pakken ?

Chipsæt og ram.

Hvis du kan læse engelsk så kig på www.tomshardware.com og www.anandtech.com
for nogle test af grafikkort, begge steder er de gode til at beskrive hvordan
tingene fungerer.

Mvh

Bruno