|
| Græsslåmaskine Fra : christianbecker | Vist : 11534 gange 13 point Dato : 20-08-06 20:41 |
|
Så er luftfiltret renset og den rigtige mængde olie påfyldt og tændrøret renset og i øvrigt også skiftet, med stadig uden resultat!! Motoren går ujævnt og kan næsten ikke slæbe sig selv rundt, dvs. at den går op og ned i omdregninger med sort røg ind i mellem, er der et sidste foreslag inden jeg må overgive mig og gå den tunge gang ned til plænekilpper manden??
| |
| Kommentar Fra : CCjunior |
Dato : 20-08-06 21:39 |
|
det kunne godt lyde som om at det er det spjæld som skal styrer omdrejningerne. ( kan ikke huske navnet )
hvis fjederen er slidt, dårlig reagerer den for langsomt, og motoren vil gå ujævnt
| |
| Kommentar Fra : Tikker |
Dato : 21-08-06 08:03 |
|
Hej
Jeg har selv en klipper med BogS motor, som var meget tæt på at ryge på pension. Jeg havde gjort de ting som du nævner med den ville ikke gå ordentligt og til sidst slet ikke.
Nu er sagen at min søn og jeg begge har meget store græsplæner og at vi deles om klipperen. Det var hans tur til at købe en ny så jeg forelagde ham sagen. Han har jo så den fordel at han har knallerterfaring og iøvrigt gerne ville spare de 3000.-
Så han afmonterede tændhætten og pudsede den for rust og snavs INDVENDIGT -- og den kørte perfekt. At der så siden har været et par genvordigheder skyldes, at bolte der holder benzintanken gik løse og faldt ud. Jeg mistede det vinkelformede gummirør, der går fra karburatoren ind i cylinderen. Det er lidt specielt idet diameteren for enderne er forskellig så det er ikke bare lige at sætte et stykke gummislange på. Men miraklet skete, jeg havde en oldgammel defekt plæneklipper stående, den er nok 25 år men den havde det samme gummirør. Så nu kører vi fint igen.
| |
| Kommentar Fra : e.c |
Dato : 21-08-06 08:46 |
|
Den får for meget benzin............................kig på den dims du hiver i/skubber før du starter.
(choker) Det kan være den der hænger.
| |
| Kommentar Fra : Tikker |
Dato : 21-08-06 08:55 |
|
Hej E.C.
Du er vist på vildspor?
Nyere plæneklippere med BogS motor har jo slet ingen choker men en "gummibold", som man giver motoren 3 pust med når den er kold. Og det er langt bedre end choker.
| |
|
Tak for svaret Sunowich. Du har ret, det er membranen der skal skiftes, plæneklippermanden siger det samme
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 22-08-06 08:18 |
|
Takker og bukker. Mokof,den motortype du snakker om hedder tchecumseh og laves af Fiat fabrikkerne og holder ca 2 år og 3 dage den bruges når der laves slagtilbud fra forskellige firmaer Det sku meget de vil lægge navn til. Mht til den vinkelgummi som er til at lede overtrykståge fra oliesumpen og ind i kaburatoren så oliedampe forbrændes har ingen indflydelse på motorens gang med mindre der er for meget olie på. Det er rigtigt at hvis tank-kabu sidder løst ville problemet også være som du beskriver
Mvh Sune
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|