|
| alle pengene retur - hvilken postforsend~ Fra : ghosty | Vist : 384 gange 100 point Dato : 12-07-05 20:15 |
|
Jeg skal have sendt et program ( cd-rom ) tilbage til firmaet jeg har handlet hos, men hvilken form for forsendelse kan jeg benytte såfremt jeg vil sikre mig at firmaet nu også tilbagebetaler det fulde beløb samt ikke mindst portoudgiften jeg har i forbindelse med returforsendelsen?
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 12-07-05 20:21 |
|
Gem en kopi af din købskvittering og få en kvittering på posthuset på omkostningerne ved forsendelsen.
Er du sikker på de refunderer tilbageforsendelsen ?
| |
| Kommentar Fra : ghosty |
Dato : 12-07-05 20:27 |
|
Hej. Jeg har en kopi af købskvitteringen og jeg har via mail fået bekræftet at firmaet betaler pengene tilbage, også selvom jeg har åbnet, afprøvet det og ikke mindst fået en licensnøgle.
De skriver at de giver 14. dages fuld returret - det kan jeg dog IKKE se på deres hjemmeside at de gør - men til gengæld ville jeg sende problemstillingen videre til forbrugerklagenævnet - hvilket betød at jeg fik lovning på returpengene.
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 12-07-05 20:32 |
|
Så blot husk en kvittering fra postvæsenet.
Den kan du jo så blot sende til dem i en mail.
| |
| Kommentar Fra : smxxx |
Dato : 12-07-05 20:33 |
| | |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 12-07-05 20:35 |
|
Send på postopkrævning med det fulde beløb. Det kan posthuset hjælpe dig med.
| |
| Kommentar Fra : ghosty |
Dato : 12-07-05 20:36 |
|
Jeg har også tænkt på metoden "anbefalet" - dette ville vist være sikreste, men kan jeg få forsendelsomkostningen dækket ind den vej rundt?
| |
| Kommentar Fra : ghosty |
Dato : 12-07-05 20:37 |
|
Hej Eyvind. Dit indlæg krydsede min sidste bemærkning. Hvilken forskel er der på postopkrævning kontra anbefalet?
| |
| Kommentar Fra : smxxx |
Dato : 12-07-05 20:41 |
|
det vigtigste er vel at de modtager programmet
| |
| Kommentar Fra : vivi1959 |
Dato : 12-07-05 20:41 |
|
Det kommer helt an på, hvilke betingelser sælger har omkring returnering af varer. Nogen refunderer kun varens pris og ikke returporto. er det pga en defekt vare, skal de dog betale returportoen. Så du får en kvittering på portoen. Forhåbentlig har sælger også skrevet, hvordan du skal sende det tilbage. Bliver det bare sendt som brev, er der intet erstatningsansvar fra P&T. De erstatter kun pakker, eller værdibreve. Så vil du sikre dig helt, så ring først til firmaet, hvor du har købt varen og spørg, hvordan de vil have Cd'en returneret og om de betaler omkostningerne. Held og lykke med det.
Mvh Vivi
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 12-07-05 20:43 |
|
Postopkrævning - der betales ved modtagelsen.
Anbefalet - der kvitteres for modtagelsen.
| |
| Kommentar Fra : ghosty |
Dato : 12-07-05 20:57 |
|
Jeg kan ikke se at firmaet har en returpolitik - de viser det i hvertfald ikke så det tydelig kan ses på deres hjemmeside. Årsagen til returneringen skyldes at jeg ikke mener at programmet lever op til de mange lovninger som man får indtryk af det kan og som firmaet gør meget ud af at skrive om på hjemmesiden og ikke mindst i "velkomstbrevet". Eneste grund til at jeg får lovning på at de accepterer at refundere mit indbetalte beløb skyldes at jeg i en mail til dem gav klar udtryk for at jeg mener de markedsfører produktet på skal vi kalde det forkerte udsagn (så er det meget pænt sagt).
Jeg vil blot sikre mig at jeg får mit oprindelig beløb tilbage samt de omkostninger jeg har i forbindelse med returneringen.
Desværre kunne jeg ikke downloade en prøveversion af produktet så allerede der burde jeg have holdt fast i min mistanke til programmet effektivitet - men valgte altså at købe det. Har nu haft det i en lille uge og skal blot sende det retur inden for i alt 14 dage, så jeg smutter allerede på posthuset i morgen. Skal blot lige sikre mig det korrekte valg.
| |
| Kommentar Fra : smxxx |
Dato : 12-07-05 21:02 |
|
Du skal ikke forvente at de betaler dig portoen, for at du sender det retur, det kan du ligsågodt opgive.
Og det er heller ikke rimeligt
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 12-07-05 21:05 |
|
ghosty
Du kan ikke rette henvendelse til Forbrugerklagenævnet på nuværende tidspunkt.
Du skal endvidere være opmærksom på, at de kun vil modtage din klage, hvis varen har kostet mindst 800,- kr.
http://www.fbr.dk/klager/forbruger/
Du har jo fået en mail fra firmaet om, at du har 14 dages fuld returret. Om det så står på deres hjemmeside eller ej er jo uden betydning. Du har et bevis for 14 dages fuld returret.
Hvorfor vil du returnere varen?
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 12-07-05 21:09 |
|
Nå, der var lige noget, der krydsede hinanden.
Kan du ikke linke til den side hvor du har købt programmet.
| |
| Kommentar Fra : ghosty |
Dato : 12-07-05 21:11 |
|
Jeg har betalt næsten 1400 kr incl. moms for produktet. Jeg ønsker at returnere varen fordi den ikke lever op til de forventninger de fleste brugere vil have efter at de har læst firmaets hjemmeside. Jeg mener kort sagt at der er tale om falsk reklame og vi derfor ikke acceptere at have betalt dyrt for et produkt der ikke kan benyttes til den funktion som det er købt til.
Jo jeg mener faktisk der er meget rimelig at jeg får portoen betalt, netop p.g.a. at produktet ikke er ok.
| |
| Kommentar Fra : smxxx |
Dato : 12-07-05 21:17 |
|
Det er ikke normalt, at forhandlere betaler for porto, når der er tale om returvarer.
Men det vigtigste er vel, at du har bevis for at have sendt det tilbage, og får dine penge.
Så kan du vel leve med at tabe de 50.- det koster at sende.
Jeg syntes du skal være glad for de vil tage det tilbage, da du kan have lavet kopier, og andet.
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 12-07-05 21:19 |
|
Hjemmesiden ................ kan du ikke gi' et link?
Måske er der andre, der enten har været ude for det samme eller vil være fri for at bruge firmaet.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 12-07-05 21:19 |
|
Må vi se et link til den vare du taler om.
Hvad er det for en hjemmeside.
| |
| Kommentar Fra : ghosty |
Dato : 12-07-05 21:30 |
|
Jeg ønsker ikke at hænge firmaer ud i fora`s men på den anden side vil jeg gerne være med til at hjælpe andre til ikke at begå samme fejl som jeg. Nu vil jeg først og fremmest sikre mig mine penge (firmaet fortryder måske min returret såfremt jeg hænger dem ud - de ved godt jeg er aktiv i foras) så jeg venter lige og ser hvad der sker.
| |
| Accepteret svar Fra : refi | Modtaget 110 point Dato : 12-07-05 21:32 |
|
Hvis du har fået en mail om at du blot kunne returnere det og få pengene tilbage, så gør det.
Læg fakturaen i pakken sammen med en notits om at du har sendt en mail vedr. returporto.
Send det som værdipakke fra posthuset (mere betaler de sikkert ikke alligevel) - få en kvittering på posthuset på omkostningerne og mail den til firmaet samt anmod om en mail at pakken er ankommet.
Så er det bare at vente - med lidt held dukker pengene op i løbet at en til to mdr.
| |
| Kommentar Fra : ghosty |
Dato : 12-07-05 21:45 |
|
Interesserede er velkommen til at kontakte mig på mail: ghosty (snabela) get2net.dk.
| |
| Godkendelse af svar Fra : ghosty |
Dato : 12-07-05 21:56 |
|
Jeg takker for jeres indsats allesammen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|