|
| Kan vi ikke, alle, lave en alliance? Fra : Franksp | Vist : 496 gange 5 point Dato : 16-06-05 21:30 |
|
Kan vi ikke, alle, prøve at lave en alliance, så KanDu kan opfylde deres målsætning, om at være en vidensdatabase, som vi alle kan ha' glæde af.
Jeg ved, at administrationen på KanDu, gør et stort arbejde, for at vi alle kan være her, og få glæde af, at være her.
Det kunne man jo f.eks. opfylde, ved kun at svare på et spørgsmål, hvis man kan hjælpe.
Efter min mening, kommer der alt for mange "svar" med negativt indhold, og et "etisk" dårligt sprog.
Som sagt, hvis du ikke kan svare spørgeren, positivt, så lad være med at svare. Lad os få KanDu tilbage, som det oprindeligt var tænkt (2-3 år tilbage, hvor jeg kom med).
Hvad synes I om dette?
De venligste hilsener
Franksp
| |
| Accepteret svar Fra : vixen | Modtaget 15 point Dato : 16-06-05 21:32 |
| | |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 16-06-05 21:37 |
|
Det er da en pudsig ide.
Hvordan kom du i tanke om det ?
Men... OK. Jeg er med.
Gambrinus
(Bare ikke det bliver for seriøst i smalltalk)
| |
| Kommentar Fra : jakjoe |
Dato : 16-06-05 21:42 |
|
Citat Som sagt, hvis du ikke kan svare spørgeren, positivt, så lad være med at svare. |
Må jeg så ikke være uenig med spørgeren eller andre ?
mvh
jakjoe
| |
| Kommentar Fra : Franksp |
Dato : 16-06-05 21:42 |
|
Til Gambrinus
Nej, jeg mener ikke i smalltalk. Der kan vi jo gøre/skrive hvad vi synes, vi vil og alt efter vores egen "etik". Jeg tænker mere på alle de seriøse spørgsmål, hvor "tråden" ender i en dårlig tone. Det synes jeg er ærgerligt. Mest for spørgeren.
Franksp
| |
| Kommentar Fra : Franksp |
Dato : 16-06-05 21:47 |
|
Jo, jakjoe, men kun hvis du kan gøre det på en "positiv" måde, uden brug af "uetiske/grimme" ord. Man kan sagtens kommunikere sammen, med et pænt sprog. Det er det jeg mener med denne tråd.
jakjoe, her hentyder jeg ikke til hverken dig eller andre personer.
mvh
Franksp
| |
| Kommentar Fra : bentjuul |
Dato : 16-06-05 21:50 |
|
Franksp - det er jo ikke altid dem der kommenterer i spørgsmål der laver den negative stemning, jeg har da lige set et eksempel hvor det var spørgeren, der lavede den negative stemning, fordi han ikke kunne lide de kommentarer der kom.
//bentjuul
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 16-06-05 21:59 |
|
Citat Efter min mening, kommer der alt for mange "svar" med negativt indhold, og et "etisk" dårligt sprog. |
Efter din mening Franksp ???
Hvis der er nogen der skal gå i rette med nogen ? ...må det da være spørgsmålsstilleren !!!
Hverken din, min eller andres moralkodex
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : Franksp |
Dato : 16-06-05 21:59 |
|
Ja bentjuul. Det har du ret i. I de tilfælde du nævner, har jeg også oplevet. Så fjerner jeg bare "fluebenet" og undlader at svare mere. Hvis spørgeren bliver "grim" i sit sprogbrug, kan han/hun da heller ikke forvente, at vi KanDu brugere ønsker at hjælpe.
mvh
Frank
| |
| Kommentar Fra : Franksp |
Dato : 16-06-05 22:08 |
|
Til molokyle
Ja, efter min mening, men ellers er jeg ikke enig med dig. Vi bør alle her på KanDu ha' et positivt "moralkodex". Stadig efter min mening. Det bør være rart, at være her, at kunne hjælpe hinanden, uden risiko, for at blive "forulempet/svinet til". Stadig efter min mening. Hvis du molokyle, har en anden mening, så .......
Med venlig hilsen
Franksp
Min tråd, er bare et forslag til en bedre TONE på KanDu. Man kan li' den eller lade være.
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 16-06-05 22:41 |
|
Franksp -> Dét du i virkeligheden efterspørger er en Moderator. Jeg ved ikke liiiige om hvorvidt det er i kandu.dk's interesse/intensioner med dette message-board, at der bruges (arbejds-)kræfter på at gå brugerne efter i sømmene med hensyn til dette eller hint ?
Dertil er kategorien : http://www.kandu.dk/dk/emne/20605 oprettet
Skulle der være noget at udsætte over sitet ellers ? ...er det jo bare at skrive til service@kandu.dk
Fejer man for egen dør ? ..er der jo ikke noget at komme efter !
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : TheRipley |
Dato : 16-06-05 22:44 |
|
God ide Frank,
Vil nok få en del af de Kandubrugere, der som jeg selv efterhånden mest kigger med fra sidelinien , igang igen
Men er bestemt enig i, at "SmalltalK" stadig skal have lov til at være et skørt, useriøst og sjovt rum - hvor der alligevel tit bliver taget meget seriøse emner op midt imellem alt det sjove.
Hilsen Ripley
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 16-06-05 22:45 |
|
TONE er moral ! Jeg tænker etik
Go' ro og orden i gellederne kan jeg godt følge dig i, men hvem skal være tambourmajor ?
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : bentjuul |
Dato : 16-06-05 22:52 |
|
I det store og hele er tonen da meget god brugerne imellem, og jeg syntes ikke den er blevet værre end da jeg startede på kandu. De få der ikke kan styre sig i seriøse spørgsmål kan ikke ødelægge tonen på kandu - de typer har altid været her.
Jeg syntes der er meget rart at være her og har ikke brug for alliancer, idet jeg fortsat vil kommentere i spørgsmål på samme måde som jeg altid har gjort.
//bentjuul
| |
| Kommentar Fra : TheRipley |
Dato : 16-06-05 22:58 |
|
Frank skriver jo netop at alle skal lave en alliance, hvem er det så imod??
Hilsen Ripley
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 16-06-05 22:59 |
|
TheRipley -> Spørg Franksp !
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 16-06-05 23:01 |
| | |
| Kommentar Fra : jakjoe |
Dato : 16-06-05 23:06 |
| | |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 16-06-05 23:08 |
|
jakjoe ->
= : - %
= % - )
= </MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 16-06-05 23:16 |
|
Næh, vi kan ikke alle lave en alliance..... Vi er (gudskelov) forskellige og har helt forskellige normer for, hvad der er passende sprogbrug i forskellige situationer.
Jeg synes, det er pragtfuldt med alle de forskellige meninger, og at folk engagerer sig i deres svar. De der bliver FOR engagerede, FOR fjollede eller rammer FOR meget ved siden af, dem kan man da bare surfe hen over... JEG vil i hvert fald nødig undvære nogen, eller lave nogen om...
| |
| Kommentar Fra : Franksp |
Dato : 16-06-05 23:17 |
|
TheRipley, ikke nogen bestemte personer, bare os alle.
Jeg smutter i seng nu. Min kære mor døde i lørdags, efter meget kort tids sygdom, og jeg skal til hendes bisættelse i morgen i Hillerød (jeg bor i Odense). Min mor var det bedste i verden. Det er svært at midste sin mor. For et år siden, dødede min mindste lillebror, så nu er jeg den ældste i den generation. Min far dødede for mange år siden. Nu har jeg kun én lillebror tilbage.
Det er underligt
Jeg vender tilbage til tråden, senest på lørdag.
Tak for nu, og godnat
Franksp
| |
| Kommentar Fra : TheRipley |
Dato : 16-06-05 23:24 |
|
Frank, det gør mig ondt, det må være så svært, håber du klarer dig rimeligt igennem i morgen.
Vil også sige godnat nu, jeg skal til translokation i morgen med min skrækkelige/vidunderlige søn, der lige er blevet student.
Men Birgitta, hvorfor surfe over nogen, det virker så ligegyldigt, er det så ikke bedre at gå ind i en dialog med dem du ikke er enige med??
Nå - det må være op til dig.
Sov godt, Hilsen Ripley
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 16-06-05 23:34 |
|
Det gør mig ondt for dig Frank, --jeg mistede selv min mor sidste sommer. Jeg er ikke ovre det endnu. Og min storesøster døde et års tid før. Jeg har også kun én søster tilbage nu. Min mor nåede at overleve 3 af sine børn.....
Det er nok noget af det sværeste i verden, at miste sine forældre, -eller sine børn. Uanset alder.
Jeg håber, du får en god oplevelse i morgen, -og at du opdager, at du stadig har familie tilbage...
Ripley, du kender mig ikke, hvis du tror, jeg surfer hen over dem, jeg er uenige med. Næ, det var mere de der tåbeligheder og fjottede bemærkninger, der kan få mig til at rynke panden og undlade en kommentar..
Men sovgodt, allesomen...
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 17-06-05 01:05 |
|
Ser lige denne tråd, som handler om alliance på kandu, hvorfor så blande sorg og krise ind i spørgsmålet.
Der er jo oprettet et til det samme
http://www.kandu.dk/dk/spg/68771
Alliance bliver der ikke på kandu.
| |
| Kommentar Fra : Klumme |
Dato : 17-06-05 01:30 |
|
Gentagelse fremmer forståelsen siges der, men bliver lidt trivielt i det lange løb.
| |
| Kommentar Fra : Klumme |
Dato : 17-06-05 01:35 |
|
Hov.. glemte det med FrankSp's "alliance". Sikke noget vrøvl efter min mening. Jeg er helt enig med Molo. Glem det.
Det stinker, som Molo skriver, af.... nogen mod nogen andre, og hvis alle brugere var i "alliancen" var der jo ingen grund til at ha' den.
| |
|
Citat "Kan vi ikke, alle, lave en alliance?" |
Tro på Gud, men lås din bil!
| |
| Godkendelse af svar Fra : Franksp |
Dato : 17-06-05 21:26 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|